اردیبهشت 9, 1403

راهکارهای «هیو جکمن» به منظور رسیدن به تناسب اندام برای بازی در نقش «لوگن»

تا کنون بارها به بررسی رژیمای غذایی چهره های مشهور زن پرداختیم و با سبک زندگی اونا آشنا شدیم. برآنیم تا واسه آقایون علاقمند به بررسی بخش سلامت ما هم رژیمای شخصیتای مرد مشهور جهان رو برشمرده و اونا رو با سبک زندگی و رژیمای غذایی این افراد آشنا کنیم.

در ادامه بازیگر مشهور مجموعه «مردان ایکس» یعنی «هیو جکمن» رو در نظر گرفتیم که با گریمای خاص خود، واسه بازی در نقش «ولورین» یا «لوگن»، از جمله گذاشتن ریش و نشون دادن بالاتنه خود بر طرفداران خود اضافه کرد.
با بررسی سبک زندگی ایشون در پیدا می کنیم که چیزی که باعث داشتن اینجور اندامی شده شک نداشته باشین مصرف دارو نبوده.

با هم نگاهی خلاصه بر سبک زندگی این بازیگر محبوب و پرطرفدار هالیوود در دوران بازی در این مجموعه می پردازیم. با ما همراه باشین:

می دونست که واسه گرفتن نتیجه زمان لازمه

وقتی که «هیو جکمن» واسه اولیه سری فیلمای «ایکس من» قراردادی رو امضا می کرد، سه هفته تلاش کرد تا بتونه تناسب لازم اندام خود رو به دست آورد. پس از پایان این تمرینا، کارگردان تموم صحنه هایی که در اون باید بدون تی شرت ظاهر می شد رو فیلمبرداری کرد.

ایشون همیشه واسه بازی در نقشایی که به اون محول می شه، به مدت سه ماه تمرین و ورزش می کنه، وزنه می زنه و رژیم غذایی بسیار سلامتی رو در پیش میگیره.

کربوهیدرات مصرف نمی کرد

اگه فکر می کنین که رژیم غذایی «کامل بندی» سخته بهتره بدونین که در مقایسه با رژیم «هیو جکمن» هیچه چون که جکمن حدود ۱۷ ساله که بیشتر مواقع مرغ آب پز، بروکلی و گل کلم می خوره.

وقتی که مراحل پایانی بازی در نقش وولرین رو جشن می گرفتن، «فاولون» به اون کمک کرد تا با خوردن مقدار زیادی پاستا رژیم خود رو بشکنه.

وزنه ها رو کم کم سنگین تر می کرد

مربی جکمن، «دیوید کینگزبری» واسه شروع از جکمن خواست که وزنه های سبک تر رو بلند کنه و همونجوریکه پرس، اسکات و ددلیفت می زد، به آرومی و با کم تر کردن دفعات وزنه های سنگین تر بزنه.

نوشته دیگر :
چگونه نوشیدن چای داغ خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟

به این نوع وزنه زدن به اصطلاح progressive overload workout می گن که از ساکن موندن وضعیت قدرتی بدن جلوگیری به عمل می آورد.

حرکت شنا می رفت

اون با در نظر گرفتن وزن خود تمرینایی انجام میده که باعث افزایش ضربان قلبش شن. مثلا ۱۰۰ بار شنا میره. اون در مصاحبه ای میگه این موضوع مهم نیس که به حجیم تر شدن ابعاد بدن فکر کنین بلکه باید این کار رو موثر به انجام برسونین.

انعطاف پذیری بدنش رو با انجام یوگا حفظ می کرد

اون وقتی که به سفر میره تصاویری از انجام حرکات کششی یوگا از خود در اینستاگرامش به اشتراک میذاره.

نکته ای هست که اون عقیده داره اصلا نباید انجام شه

یکی از چیزایی رو که جکمن پیشنهاد می کنه اینه که اصلا نباید اجازه بدین که  آب بدن کم یا به اصطلاح «دیهایدریت» شه.

اون واسه اینکه در صحنه هایی از فیلم بالا تنه برهنه خود رو نشون بده روزی ۱۰ لیتر آب که برابر ۲٫۶ گالن آبه می خورین. بعد ۳۶ ساعت قبل از فیلمبرداری چیزی نمی خورین.

کولبرت میگه حتما خوب میدونید که فردی که سه روز آب نخورد خواهد مرد. جکمن از این روش هدف دار به عنوان «نمایش آخر» یاد می کنه.
با این کار ۱۰ پوند یعنی حدود ۴ کیلوگرم وزن کم می کنین. اما ایشون شدیدا بقیه رو از انجام اینجور کاری منع می کنه.