اردیبهشت 8, 1403

با انجام این کارها می توانید به یک انسان دوست داشتنی تبدیل شوید

«ناپلئون هیل»، نویسنده آمریکائی، یکی از پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت شخصی حساب می شه که نوشته هاش الگوئی واسه افراد سرشناسی مثل «لری الیسون» – موسس اوراکل -، اوپرا وینفری و تونی رابینز بوده.

معروف ترین کتاب ایشون به نام «فکر کن و پولدار شو» که اولین بار در سال ۱۹۳۷ میلادی منتشر شد، بیشتر از یکصد میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته. اونم اینکه کتابای دیگری در مورد موفقیت شخصی داره و یکی از مقاله هاش با عنوان «پرورش شخصیت دوست داشتنی» که در کتاب «علم موفقیت» به چاپ رسیده، به موضوع بهبود شخصیت و محبوبیت در میان عموم پرداخته.

در ادامه این مطلب بخشی از این مقاله رو که به معرفی ۱۴ عادت مردم دوست داشتنی پرداخته، براتون نوشته ایم که مطمئنا با اجرای اونا در زندگی شخصی، از اثرات مثبتشون بهره میبرین.

هیچ کاری راحت تر از نقد کردن بقیه و منفی اندیش بودن نیس اما این رو بدونین، کسی که مثبت اندیشی رو در زندگی خود انتخاب می کنه، بیشتر از بقیه می تونه به موفقیت دست پیدا کنه و موجب خوشنامی خود هم می شه.

فردی در رابطه برقرار کردن موفق حساب می شه که با اعتماد به نفس کامل و با لحنی رسا، شیوا و دوستانه با بقیه صحبت کنه.

هیل در این رابطه بیان داشته: «از صحبت دو نفره واسه ایراد سخنرانی و بیان نظرات خود استفاده کردن شاید ضمیر شما رو آروم کنه اما مطمئن باشین مورد پسند طرف مقابل نیس و موجب دوستی اون نمی شه.»

عکس العمل افراطی در هر موضوع مثبت یا منفی باعث می شه تا مردم توجه کمتری به فرد داشته باشن. از این رو، هیل بیان داشته که: «سکوت کردن مخصوصا هنگام خشم خیلی بیشتر از نمایش عصبانیت موثر میشه.»

هیل هم اینکه یادآوری کرده که: «همیشه یادتون باشه که انتخاب زمان مناسب واسه حرف زدن یا انجام یه کار، پیروزی شما در اون امر رو، مخصوصا در مقابل افراد کم صبر، بیشتر می کنه.»

آدمایی که به یه باور یا عقیده خاص اکتفا کرده و معاشرتای خود رو فقط به آدمایی که از نظر فکری قبولشان دارن، محدود می کنن در واقع خود رو از مسائل با ارزشی مثل رشد شخصیتی باز می دارن و نمی تونن از اشتباهات بقیه درس گرفته و در زندگی خود استفاده کنن.

نوشته دیگر :
برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۹ معرفی شدند

هیل باور داره که یکی از ارزشمندترین دارائیای فرانکلین روزولت (هیل مشاور این رئیس جمهور بوده) لبخند میلیون دلاری ایشون بوده که به بقیه اجازه می داده در زمان صحبت حالت دفاعی خود رو کنار گذاشته و راحت باشن.

افراد دوست داشتنی این رو خوب می دونن که لازم نیس در مورد همه فکرا و پیش بینیای خود واسه بقیه توضیح بدن.

عقب انداختن کارا موجب می شه تا بقیه تصور کنن که شاید شما از انجام صحبت ترس دارین و این تاثیر منفی روی شخصیت شما داره.

بهترین فرد و معاشر کسیه که بدون توقع و انتظار از بقیه، به اونا کمک می کنه.

مردم آدمایی رو مورد تشویق قرار میدن که پس از شکست دوباره روی پای خود وایس تاده و راه موفقیت رو طی می کنن، نه کسایی که خودشون رو در مشکلات غرق می کنن. هیل میگه: «از این که تونسته اید تجربه جدیدی کسب کرده و هوشمندتر شید شکرگزار باشین و بدونین که بدون شکست هیچوقت قادر به درک مسائل پیش اومده نیستین.»

افراد دوست داشتنی از مکالمهای خود به عنوان فرصتی واسه درک بهتر طرف مقابل و زمان دادن بهش واسه حرف زدن استفاده می کنن.

هیل در این رابطه گفته: «از مردم واسه کارای خوبشون تعرف کنین و در این کار زیاده روی نکنین تا غیرواقعی به نظر نرسه.»

افراد دوست داشتنی و موفق، واقعا خوب هستن و وانمود نمی کنن چون اونا واسه محبوبیت و روش رفتاری خود ارزش قائل هستن. هم اینکه اونا کسی رو که بشه به اون اعتماد کرد رو دارن تا در مورد مشکلات خود با ایشون حرف زده و از اونا کمک بگیرن.