اردیبهشت 8, 1403

فانتزی‌های رابطه جنسی شما چه رازهایی در مورد شخصیت واقعیتان را برملا می‌کند؟

هممون در طول شبونه‌روز رویاپردازی می‌کنیم، از دیدن خود روی شن‌های طلایی سواحل گرمسیری گرفته تا جواب دندون‌شکن دادن به کسی که اعصابمان رو خورد کرده. فانتزی‌های زندگی حتی اگه هیچوقت عملی نشن هم تاثیر مثبتی در برطرف کردن استرس دارن و می‌تونن فرد رو به سمت تغییرات مثبت جهت بدن.

فانتزی‌های افراد در مورد رابطه جنسی هم از این قانون مستثنی نیس؛ این رویاها برداشتی کلی از شخصیت واقعی افراد رو نمایان می‌کنن.

بیشتر مردم این طور تصور می‌کنن که رویاپردازی در مورد رابطه جنسی فقط موجب تحریک آدم می‌شه اما جالبه بدونین ماجراجویی‌های جنسی و رویاها و علاقه‌مندی‌هایی که فرد در این رابطه داره از رازهای زیادی در مورد هویت اون و جهان دور و برش پرده بر می‌داره.

«جاستین لهمیلر»، روانشناس اجتماعی و محقق موسسه کینزی، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مطالعه در این رابطه رو صورت داده.

اون از بیشتر از ۴ هزار شهروند آمریکایی در بین سنین ۱۸ تا ۸۷ ساله در رده‌های شغلی، جنسیت، وضعیت تاهل، مذهب و دیدگاه سیاسی متفاوت خواست تا در مورد فانتزی‌های رابطه جنسی خود صحبت کنن.

نتیجه این بررسی و تحقیق علمی در کتابی با عنوان «به من بگو چه می‌خواهی: علم تمایلات جنسی چیجوری می‌تونه به بهتر شدن رابطه جنسی شما کمک کنه؟» به طور کامل توضیح داده شده.
در این کتاب دیدگاه‌های بسیار متنوعی در مورد رابطه جنسی هست که بیشتر مردم از بیان اون دوری می‌کنن و همیشه اونو در گوشه ذهنشون مخفی نگه می‌دارن.

واسه اینکه با گوشه‌ای بر این پایه‌ها و یافته های بررسی موردبحث آشنا شید در ادامه با ما همراه باشین.

ما بیشتر از چیزی که تصور می‌کنیم مثل همدیگه هستیم

با اینکه فانتزی  افراد جور واجور با همدیگه فرق داره اما لهمیلر ثابت کرده که همه اونا در سه دسته‌ی کلی قابل طبقه‌بندی هستن:

  • رابطه جنسی گروهی

    • BDSM: بردگی، سلطه‌گری، تسلیم، آزارخواهی، سادو مازوخیسم …بی‌دی‌اس‌ام به رفتارای سادیستی (دگرآزاری) و مازوخیستی (آزارخواهی) می‌می گن که طی اون یه‌نفر با چیزای مورد علاقه سادیستی (Dom/سلطه‌گر) با یه‌نفر که چیزای مورد علاقه مازوخیستی داره (Sub/سلطه‌پذیر) قرار می‌گذارن که در طول رابطه، فرد سلطه گر سلطه پذیر رو مورد تحقیر و آزار جسمی و روانی بذاره. این رابطه‌ای به طور کاملً توافقیه.

  • تجربه جدید / ماجراجویانه

با در نظر گرفتن این سه دسته‌بندی، آدمایی که خواهان رابطه جنسی سه نفره، بردگی و سلطه‌گری و  پوزیشن‌های جدید در مکان‌های جدید هستن بیشتر از بقیه عمومیت داشتن.

شاید براتون عجیب باشه، اما فرق خاصی بین فانتزی زنان و مردان نبود. به گفته لهمیر تقریبا بیشتر فانتزی‌هایی که تا قبل از این تصور می‌شد به طور کامل مردونه هستن (مثل رابطه گروهی) رو زنان هم داشتن.

البته فرق‌هایی هم بین اونا وجود داشت. براساس این تحقیق مشخص شده زنان بیشتر در مورد تجربه‌های جنسی مشابه و بی‌دی‌اس‌ام رویاپردازی می‌کنن. این در حالیه که فانتزی بیشتر مردان دور محور تغییرات جنسی مثل لباس‌های مبدل پوشیدن و افکاری که تابو هستن، می‌چرخد.

زنان بیشتر روی محلی که رابطه انجام می‌شه حساسیت دارن این در حالیه که مردان تمرکزشون رو روی فردی می‌گذارن که با اون رابطه جنسی دارن.

ستاره برنامه ممکنه شما رو متعجب کنه

دکتر لهمیلر با استناد به نتیجه تحقیقاتی که صورت داده گفته: «باور کنین یا خیر، تنها کسی که در رویاهای جنسی افراد ظاهر می‌شه، شریک عاطفی الان اوناس.»

مردم بسیار کمتر از چیزی که تصور می‌شه به تصاویر و ستاره‌های پورن فکر یا در مورد اونا خیال‌پردازی می‌کنن و کلی‌ی فانتزی اونا رو عشقشون تشکیل می‌دهد.

دلیل این می‌تونه واسه این باشه که رویاها و فانتزی‌های ما واسه برآورده شدن نیازامون، مثل نیاز به دوست داشته شدن، تشویق شدن و لیاقت رابطه جنسی شکل می‌گیرند. وقتی شریک جنسی در رویاهای فرد یه ناشناس یا هنرپیشه باشه، فرد اصلا نمی‌تونن اینجور احساسات عمیقی رو تجربه کنه.
بخاطر این، بیشتر مردم فانتزی‌های جنسی خود رو با شریک عاطفیشان رقم می‌زنند. شخصی که فرد عاشق اونه خوب می‌تونه چیزی که رو که در لحظه نیاز داره واسه اون برآورده کنه.

شخصیت شما تعیین کننده فانتزی‌هاتون هستن

دکتر لهمیلر هم اینکه در بخشی دیگه از کتاب خود نوشته: «به صورت کلی، رویاپردازی‌های ما نشون دهنده شخصیت واقعی ماست. هم اینکه به نظر می‌رسد به گونه‌ای طراحی شده که نیازای روانی خاص ما رو نمایش بدن.»

در نتیجه تحقیقات دکتر لهمیلر مشخص شده آدمایی که از چند شخصیت متفاوت بهره مند هستن، در مورد مسایلی که به طور کامل با هم فرق دارن رویاپردازی می‌کنن. به طور مثال، کسایی که برونگرا هستن بیشتر به داشتن رابطه جنسی گروهی گرایش دارن. دلیل اینم اینه که اونا با افراد زیادی در رابطه هستن.

کسایی که نگران خوب بودن بقیه هستن، بسیار کمتر به رابطه‌های جنسی خشن، سادیستی و بی‌احساس تمایل نشون میدن.
به این خاطر که این افراد اصلا دوست ندارن به طرف مقابل خود آسیبی برسانند و بهتر می دونن در تموم طول رابطه هر دو طرف در رضایت کامل قرار داشته باشن.

اگه آدم با دقت و نکته‌سنجی در زندگی روزانه خود هستین، شاید به محلی که قراره رابطه جنسی صورت بگیره اهمیت زیادی می‌بدین.

اگه فردی هستین که نمی‌تونه خوب با استرس‌های خود کنار بیاد، شاید رویاهای رابطه جنسی شمام خالی از هیجان‌طلبی و ماجراجویی‌ میشه و دوست ندارین مسایل جدید رو امتحان کنین.

هم اینکه، دکتر لهمیلر ثابت کرده که «خودِ» فرد در رویاهایش با «خود واقعی» اون فرق داره: فانتزی و رویاپردازی این امکان رو واسه افراد آماده می‌کنه تا مسایلی در مورد خود که براشون مورد پسند نیس رو تغییر بدن.

بیشتر مردم در رویاهایشون سن، فرم بدن، ظاهر اندام‌های تناسلی، شخصیت خود یا همه این موارد رو تغییر میدن.

به طور مثال، افراد درونگرا در فانتزی‌های جنسی بیشتر خود رو فردی برون‌گرا تصور می‌کنن. یا مثلا کسایی که بسیار عصبی و بی‌قرار هستن، در رویاهایشون به طور کامل معتمد به نفس و آروم ظاهر می‌شن.

تنها گروهی که کمترین فرق بین رابطه جنسی واقعی و فانتزی اونا هست، آدم‌های سخت‌گیر و وسواسی هستن.

از رویا تا واقعیت؟

شما می‌تونید رویاهای جنسی خود رو با همسرتون در میان بذارین؟ بستگی داره.
صحبت کردن در مورد فانتزی‌های جنسی مطمئنا به بهتر شدن رابطه جنسی بین زن و شوهر کمک می کنه.

اما در این کار باید با احتیاط رفتار کنین. به گفته دکتر لهمیلر، از فانتزی‌های ساده و قابل هضم شروع کنین و رویاهای عجیب یا موضوعاتی که تابو هستن رو واسه وقتی بذارین که مطمئن شید شریک عاطفی شما توانایی درک اونا رو داره.

پیشنهاد آخر اینکه، قبل از برداشتن اولین قدم واسه تبدیل رویاها به واقعیت همه حولوحوش و اثرات منفی و مثبت اونو در زندگی فردی خود بررسی کنین.

نوشته دیگر :
با غذاهای خوشمزه ایلام آشنا شویم: از «آبگوشت بامیه» تا «کپه ایلامی» [قسمت دوم]