اردیبهشت 8, 1403

خدمات عجیب ویزا شنگن در تهران: ۱ برگ کپی نیم یورو، ۴ عکس ۹ یورو!

شنگن محبوب ترین روادید دنیاس. شرکت VFS Global یه شرکت هندیه که واسط دریافت مدارک خواهندگان دریافت روادید شنگن و سفارتخانه هاییه که این شرکت رو به عنوان واسط و نماینده رسمی معرفی کردن. این شرکت هندی از سال ۲۰۰۱ میلادی تا کنون، پرونده بیشتر از ۱۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان رو که درخواست کننده دریافت روادید کشورای جور واجور جهان بوده رو دریافت و واسه بررسی درخواست درخواست کننده و طی شدن روند دریافت روادید، به سفارت خونهای مطبوع، تحویل داده. نقش کلکتوری این شرکت خدمات دهنده رسمی خدمات روادید بعضی از کشورای جهان دلیل شده تا هر چند کار ارائه مدارک به سفارتخانه ها، تسریع و آسون کردن شه، اما از طرفی، مشکلاتی رو واسه خواهندگان دریافت روادید به همراه داشته.

این شرکت از سال ۲۰۱۷ میلادی تو تهران شروع  به فعالیت کرد و دفتر مرکزی اونم حالا در طبقه  یازدهم  پاساژ لوکس پالادیوم در خیان زعفرانیه تهران قرار داره.
قبلا تنها سفارت فرانسه تو تهران، این شرکت رو به عنوان نماینده رسمی خود جهت دریافت مدارک خواهندگان درخواست روادید شنگن معرفی کرده بود، اما حالا ۸ کشور دیگه اروپایی منطقه شنگن به  فهرست کشورهایی که این مرکز واسه دریافت مدارک اونا اعلام آمادگی کرده، اضافه شده که از اون جمله میشه به هلند، اتریش، جمهوری چک، فنلاند و بلژیک اشاره کرد.

چیزی که در مورد دریافت روادید شنگن باید بدونیم

ایشون اف اس که در مورد مدیریت درخواست روادید و گذرنامه، جمع آوری داده‌های بیومتریک و مدیریت کنترل مرز‌ها تخصص داره، در سال ۲۰۱۷، تعدادی بالغ بر ۲۳۷۱ مرکز مانند چیزی که تو تهران داره در ۱۲۹ کشور جهان راه اندازی کرده در حالی که در زمان تاسیس این شرکت در سال ۲۰۰۱ فقط سه مرکز در جهان داشت. فعالیت ایشون اف اس نشون میده چقدر  صنعت خدمات (service industry) در قرن بیست و یکم، میتونه صنعتی پر سود تر از صنعت کالا باشه.

قبلا، واسه درخواست روادید شنگن این ۸ کشور، باید وقت مصاحبه از سفارت مطبوع تو تهران گرفته و در زمان مقرر، به سفارتخانه مراجعه کرده و مدارک ترجمه شده رسمی رو در اختیار کنسول قرار می دادین و مصاحبه انجام می گرفت. حالا، فقط با مراجعه به طبقه یازدهم پاساژ باشکوه پالادیوم زعفرانیه، می تونین پس از دریافت وقت اینترنت از سایت ایشون اف اس گلوبال، نسبت به ارائه مدارک و انجام روند انگشت نگاری و پرداخت هزینه بررسی مدارک به یورو دست به کار شین. هیچ مصاحبه ای انجام نمی شه و این مرکز تنها نقش واسط بین شما و سفارتخانه رو بازی میکنه و مدارک رو جمع آوری و به سفارت واسه بررسی پایانی تحویل میده.

اما موضوع اینجاس که شما اگه در ارائه مدارک خواسته شده، کپی کافی ارائه نکنین یا مدارکی به اندازه A5 به جای A4 ارائه کنین و عکس رنگی شما مناسب نباشه، باید به ازای هر برگ کپی، نیم یورو و به ازای دریافت ۴ قطعه عکس رنگی، ۹ یورو به صندوق ایشون اف اس گلوبال پرداخت کنین تا همانجا خدمات به شما ارائه شه.
البته شما می تونین به عنوان مشکل مدارک، این کارا رو بیرون این مرکز انجام داده و ساعت ۳ عصر همون روز، با مدارک جدید بدون نوبت، پرونده رو تحویل باجه مربوطه بدین. اما به هر حال خیلی از مشتاقان دریافت روادید واسه جلوگیری از هدر رفتن وقت، همانجا با پرداخت هزینه های اعلامی، نسبت به تکمیل پرونده اقدام می کنن. به نظر می رسه ایشون اف اس گلوبال ایران واسه سرویس دهی کپی و عکس، هزینه های بالایی دریافت می کنه که در روزگار کم پیدا شدن یورو و دلار آزاد، این خدمات واسه هموطنان، قیمتای زیادی به دنبال داره.

هزینه دریافت رواید سفارتخانه های شنگن در ایران ۶۰ یوروه و ایشون اف اس گلوبال، واسه خدماتی که به خواهندگان ارائه میده، به ازای هر پرونده، ۲۵ یورو دریافت میکنه. شما فقط باید یورو تحویل بدین و بدون پرداخت یورو، پرونده شما دریافت نمی شه.
حال شما فکر کنین که روزانه صدها نفری که به این مرکز  مراجعه میکنن، چیجوری باید در مراکز  استانای خود، یورو آزاد (که این روزا از طرف صرافیا نمونه «جنس» داره) جفت و جور کنن! نکته خیلی مهم اون که بعضی وقتا در زمان خرد کردن اسکناس یورو شما، اگه صندق ایشون اف اس گلوبال، یورو کافی (مثلا اسکناس ۱ یورویی با ۵ یورویی یا ۱۰ یورویی) نداشته باشه، برابر ریالی یورویی که باید به شما عودت کنه رو پرداخت میکنه آنهم با قیمت رسمی بانک مرکزی که چند هزار تومن با قیمت آزاد فرق داره!

نوشته دیگر :
فانتزی‌های رابطه جنسی شما چه رازهایی در مورد شخصیت واقعیتان را برملا می‌کند؟

این اتفاقات که در این مرکز در ماه های گذشته اتفاق افتاده، نارضایتی هموطنان رو که بعضی وقتا واسه سفر کوتاه درخواست کننده روادید شنگن TYPE C هستن به دنبال داشته.
وقتی شما قادر به دفاع از خود در زمان ارائه مدارک نباشین و مصاحبه ای هم در کار نباشه و مطمئن هم نباشین که اطلاعات خصوصی شما به وسیله یه شرکت واسطه هندی بین المللی، به بیرون درز می شه یا خیر و هزینه های زیادی هم واسه خدمات معمولی متحمل شید، هزینه پایانی دریافت یا نبود دریافت روادید شما به بیشتر از ۱۵۰ یورو بالغ می شه که با قیمت امروز، بیشتر از ۱ میلیون تومن میشه.

انتظار میره وزارت امور خارجه کشورمون با تعامل با سفرای کشورای شنگن تو تهران، راه حلی واسه جانشین شدن یورو با ریال اتخاذ کنن و مبالغی که به عنوان خدمات اضافی به هموطنان به وسیله مرکز ایشون اف اس گلوبال ارائه میشه، ده ها برابر قیمت عادی تو تهران نباشه.

چه خدماتی ایشون اف اس گلوبال ارائه میکنه؟

    • تنظیم وقت دریافت مدارک خواهندگان روادید شنگن در تیپای جور واجور A تا D.
    • بررسی مدارک خواهندگان دریافت مدارک روادید شنگن.
  • دریافت هزینه بررسی مدارک به یورو

  • انجام امور انگشت نگاری.

    • فرستادن مدارک کامل خواهندگان رواید شنگن به سفارتخانه مورد نظر.
  • تحویل گذرنامه خواهندگان در ساعت و زمان مقرر.
  • سرویس دهی VIP به خواهندگان دریافت روادید شنگن به ازای دریافت ۵۰ یورو.

چه خدماتی ایشون اف اس گلوبال ارائه نمی کنه؟

  • مشاوره دریافت روادید شنگن.

 

    • مصاحبه با خواهندگان دریافت روادید شنگن.

 

    • جفت و جور کردن یورو واسه خواهندگان دریافت روادید.
    • تسریع در روند بررسی مدارک خواهندگان در سفارتخانه مورد نظر.
  • دریافت نامه اعتراض به پرونده ریجکتیای شنگن.
  • پر کردن فرمای درخواست ویزای شنگن.

  • ترجمه مدارک فارسی خواهندگان دریافت روادید.

چیجوری درخواست وقت از ایشون اف اس گلوبال کنیم؟

  • به سایت ایشون اف اس گلوبال مراجعه کنین.
  • کد کاربری و رمز عبور تشکیل داده و براساس کشور مورد نظر، درخواست وقت آزاد کنین.
  • پس از دریافت وقت که با تکمیل یه فرم اینترنتی همراه س، نامه ای الکترونیکی واسه شما فرستاده میشه.
  • در این نامه الکترونیکی، زمان دریافت مدارک و مدارک مورد نظر شما درج شده.
  • کلیه مدارک شما باید به زبون انگلیسی ترجمه رسمی شه و مهر وزارتین نیاز نداره.

اگه تجربه دریافت رواید شنگن از راه مرکز ایشون اف اس گلوبال تو تهران داشتین به ما اطلاع بدین. واسه مراجعه بهش اف  اس گلوبال تهران، به خیابون ولیعصر شمالی رفته و از خط BRT استفاده کنین. نزدیک ترین مترو، ایستگاه تجریشه. واسه افزایش شانس دریافت رواید شنگن، حتما مدرکی ضمیمه مدارک خود کنین که برگشت شما به ایران رو توجیه میکنه. مثل سند خونه یا زمین یا حساب بانکی معتبر و پر گردش.