اردیبهشت 8, 1403

گالری گردی روزیاتو: از «دماغ به دماغ» تا «دختران سرزمین فیروزه»

گالری گردی هفتگی ما مثل روال هفته های قبل، نگاهی داره به آخرین اتفاقای که در نگارخانهای پایتخت در میدونای طراحی، نقاشی، عکاسی و خطاطی در جریانه.

اگه قصد گردشگری شهری در روزای بلند اردیبهشت ۹۶ رو دارین، بازدید از گالریای تهران رو در نظر داشته باشین.

با گالری گردی این هفته همراه باشین.

تجلیات در نقش جهان

نمایشگاه نقاشی با عنوان تجلیات در گالری نقش جهان تهران گشایش شد.

نمایشگاه تکی آثار نقاشی «منیر داوری» با عنوان «تجلیات» به جهت نمایش آثار «منیر داوری» که متولد ۱۳۴۵ بوده و دارنده گواهینامه نقاشی از دانشکده هنرهای قشنگتر هستش، تا ۲۰ اردیبهشت ماه پذیرای بازدید علاقمندان به هنر نقاشی قرار داره.

خانوم داودی، نقاشی رو از سال ۱۳۶۸ شروع کرده و اونو به صورت حرفه ای از سال ۱۳۷۹ در کنار استادانی چون استاد رحیم نوه سی، داریوش حسینی، ایمان ملکی، بهروز شیشه گران، امیرحسین اقامیری و … ادامه داده.

«منیر داوری» در این نمایشگاه از ۱۵ اثر خود که در دهه هشتاد روی اونا کار کرده، رونمایی کرد.

فوت وفن کارای ایشون، رنگ روغنه.

در بیانه نمایشگاه «تجلیات» دور و بر موضوع نمایشگاه اومده:

خالق، حقیقت مطلقه و تموم ذرات هستی، عکس رخ اون در آینه هستی هستن و هر چیزی که رو که ما در دور و بر خود نگاه می کنیم، تجلی خداونده.

“فاینما تولو فثم وجه الله”، “به هر طرف که رو کنی روی اونه” دریابیم تقدس ذره ذره تجلیات هستی رو.

می تونیم بگیم، این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در نگارخانه «نقش جهان» به نشانی نیاوران (باهنر)، خیابون همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابون آیت الله محمودی ۲، پلاک ۹ برقراره.

اشکال من در نگارخانه مهروا

نگارخانه مهروا، تا ۲۵ اردیبهشت ماه، نمایشگاه امیربهادر فلاحتی رو در برابر دید علاقمندان به گالری گردی قرار میده. در بیانیه نمایشگاه اومده:

بی نظمی در نظم حکایت آفرینش دنیای دور و بر ماست که در جهان زنده س. این ما هستیم که بی نظمی رو نظم می گیم و در این دنیا ما به دنبال نظم خود می گردیم اشکال من تعریف من از دنیاییه که با خط و نقطه تعریف شده و در این قابا بیان می شه.
اشکال من چیزی شبیح به اطاق آینه می مونه که همیشه منو اون طور که می دید تعریف می کرد.

گالری مهروا در نشانی تهران – کریم خان زند – ( آبان جنوبی) شهید عضدی – شماره ۳۸ در دسترسه.

گالری سایه چه خبر؟

در نگارخانه سایه تهران، این روزا، نمایشگاه نقاشی شهناز نصیری برپاست که تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه داره.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

گذر از چهره خارجی به درون و ثبت اون به مانند کشف و شهود در خوده، بازنمایی حس عاطفه بی نگرانی شباهت سازی، سفریه دیدنی به نادیدنی تصویر شده.

نگارخانه سایه در جمشیدیه،‌ خیابون امیدوار قرار داره.

نگارخانه ماه

زهرا شفیع، تا دوم خرداد ماه، آثار خود رو در نگارخانه ماه تهران در برابر دید عموم قرار داده. وارونگی، عنوان نمایشگاه خانوم شفیع اعلام شده.

نگارخانه ماه در خیابون آفریقا، خیابون گلستان قرار داره و واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

نگارخانه والی

دختران سرزمین فیروزه، عنوان نمایشگاه تکی نقاشیه که تا بیست و ششم اردیبهشت ماه سال جاری در نگارخانه والی تهران در برابر دید عموم قرار داره.

نگارخانه والی در میدون ونک، خیابون شهید خدامی قرار داشته و واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به درگاه اون مراجعه کنین.

دماغ به دماغ

خبر بعدی اینکه، کارخانه آرگو مفتخرست که اولین نمایشگاه اسلاوها و تاتارها در ایران رو با عنوان «دماغ به دماغ» برگزار کنه.
دومین بخش از دوره‌ی میانی فعالیت‌های هنری این گروه، نمایشگاهی در کارخانه آرگو که به‌تازگی به وسیله بنیاد پژمان در مرکز تهران گشایش شده‌است، به هر سه محور فعالیت‌شون می‌پردازه: انتشارات، سخنرانی اجرا و نمایشگاه.

در دهمین سال فعالیت این گروه، هنر به بستری واسه ترجمه بدل می‌شه، ترجمه‌ی عضوی به عضوی دیگه، دل به ذهن، شکم به سر، به‌اندازه‌ی درکی از معنی مهمون‌نوازی. وسعت‌ی فعالیت اورآسیایی این گروه، به بیان خودشون «حدفاصل دیوار قدیم برلین و دیوار بزرگ چین»، مانند زمینه‌ای عمل می‌کنه واسه درک خود به‌اندازه‌ی خودمون چندگانه.

تمرکزشون در پایتخت و کشوری که تاریخ، آداب و رسوم و فرهنگش امروزه سفت‌ترین دلیل آوردن‌ها رو ضد ملی‌گرایی جدایی‌طلبانه و در پشتیبانی از ترکیب و تضارب آرا داره، در این مورد مثلا میان قلمروی فارسی‌زبانان، اعراب، روس‌ها و ترک‌ها، طنین خاصی می‌اندازد.

در این نمایشگاه، ترجمه‌ای تازه به زبون فارسی به مجموعه‌ی ترجمه‌های چیدمان چندزبانه‌ی «لِکتور» به زبون‌های بومی جاگورا، عربی، لهستانی، آلمانی، دانمارکی، فلمنکی و اسپانیایی اضافه می‌شه؛ همه، ردپاهایی زبون‌شناسانه از نمایش‌های قبلی. هم‌زمان با این نمایشگاه ترجمه‌ی فارسی «درباره‌ی گردآورنده‌ها» اثر «دیوید جوزلیت» که در مهر‌ماه منتشر شد، رونمایی می‌شه.

واسه مشاهده آثار به نشانی:‌ تهران، خیابون فردوسی، خیابون تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ مراجعه کنین.

نگارخانه سیحون

نمایشگاه نقاشی نعمیه رزاقی ساکت با عنوان گل جامه گان در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۴ الی ۸ شب در گالری سیحون ۱ گشایش شد . نعیمه رزاقی ساکت متولد ۱۳۵۲ در تهرانه و فارغ التحصیل نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران. ایشون تا کنون در بیشتر از ۳۶ نمایشگاه گروهی و در بیشتر از ۱۱ نمایشگاه تکی در گالریای سیحون، کاوه و نگارخانه سعد آباد شرکت کرده.

در بیانیه نمایشگاه، هنرمند هدف خود رو از برگزاری این نمایشگاه این جوری گفته:

ستایش طبیعت و سرسبزی در سرزمینی سخت و خشک دلیل راهیابی نمادهای حاصلخیزی چون درختان و گیاهان به آفرینش‌های هنری شد.
نقوش گل و گیاه، سرو و انار و نارنج و باغ به جنبه‌هایی از زندگی اشاره داشتن که هنرمندان علاقه مند نشون دادن اونا در آثار خود بودن.

در زمان گذشته جامه‌ها، در کنار فرش و پارچه، معماری و گچ‌بری‌ها، چون بوم نقاشی، ماده‌ای واسه این آفرینش هنری تلقی می‌شدن. در این نمایشگاه، با قرار دادن خود جامه چون سوژه‌ی غالب نقاشی‌ها، روایتی شخصی از این تلاش دیرین واسه گرامیداشت ظاهری طبیعت، زندگی و آدم بوجود اومده.

نگارخانه ویستا

در بی انتها خود خواب دیدن، عنوان نمایشگاهیه که تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نگارخانه ویستا تهران در برابر دید عموم قرار داره.

کیوان عسگری، نمایشگاه نقاشی خود رو در این گالری برپا کرده. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

نگارخانه الهه

نمایشگاه نقاشی نوید فرد، تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نگارخانه الهه در برابر دید عموم قرار داره.

اون در بیانیه نمایشگاه گفته:

مجموعه آثار سیاه و سفید من یک سرى کارهاى تجربى هستن که با اکریلیک و زغال بین سال هاى ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ خلق شده‌ان. بیشتر این نقاشى‌ها در حال و هواى خیالی -فیگوراتیو هستن.

پیدایش این مجموعه از اول با تعیین موضوع خاصى شروع نشده و این اولین باره که در زندگى شخصى‌ام احساس کردم که کمى باید از چهار چوب‌هاى هنرى فاصله بگیرم و اجازه دهم که ناخودآگاهم با تکنیک‌ها و شگفتى‌هاى تجربى کار کردن دست به دست هم داده و آثارى متفاوت رو بوجود بیارن.

اینکه این حس و حال من از کجا نشأت گرفته رو باید از زندگى پرسید. بى‌تردید اتفاق‌هاى روزمره دنیاى شخصى‌ام در ارائه معنی یدونه یدونه کارا به شما بى نقش نبوده‌ان. براى پایان سخن شاید بی‌رابطه نباشه اگه دست به دامان بخشى از رباعیات عارف قرن چهارم و پنجم‌مون ابوسعید ابوالخیر شوم …

هر چند ز کار خود خبر دار نى ام

بیهوده تماشاگر گلزار نى ام

بر حاشیه کتاب چون نقطه شک بیکار نى ام

 

 

هر چند در کار نى ام …

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

سیگار در تبعید

نمایشگاه نقاشی رویا عبدوسی، تا ۱۱ خرداد ماه در نگارخانه هوم تهران در برابر دید عموم قرار داره.

در بیانیه اومده:

فراق، پر از ناتمامی و تنهاییست. فغانی بی صدا که حدّ و مرزی واسه تخیّل و شکایت نمی شناسه. این شکایت گذشته طولانی در پهنه هنر و ادبیات ایران داشته و در آثار «رویا عبدوسی» شکلی معاصر پیدا کرده.

عناصر تصویری گل و مرغ سنّتی ایرونی سمبل راز گویی عاشقانه بوده و انتخاب عناصر تشکیل دهنده طبیعت بی جون فهرستی جدید از رمزگان رو برابر مخاطب قرار میده.

هنرمند، جستجویی خاص در فصل مشترک خود و شاعر رو شروع و دوباره این تجربه رو در خود تکرار می کنه؛ طوریکه حسّ این تجربه در همه آثارش به چشم اومده و از اون هنرمند شده.

جنس نمادهای لطیف و نوع چینش اون چه در مقام کلمه و چه در مقام تصویر با کیفیّتی معاصر از اون هنرمند و شاعر گشته ان و مطلبی جدید رو واسه خوانش پیش روی مخاطب قرار میده.

ترنج

نگارخانه کبیری، تا ۲۰ اردیبهشت ماه، نمایشگاه نقاشی زهرا عسگری رو در برابر دید عموم قرار میده.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

از جمله نتیجه های زیست در فضای مجازی و مجازی‌شدن زندگی فردی و اجتماعی، گسست جمعی از زندگی طبیعی و تازگی طبیعته. مجازی‌شدن واقعیت و محرومیت از لطافت و عطوفت طبیعت حقیقی زندگی، سرنوشتیه که اون طرف و در کمین نسل‌های الان و آینده جامعه ماست.

این تقدیر در بطن خود و به گونه‌ای هم‌زمان دارای نیروییه که می‌تونه دوباره، تشنگی و شهوت برگشت به آغوش طبیعت و در آغوش گرفتن اونو زنده کنه و زهرا عسگری در اولین نمایشگاه تکی آثار نقاشی رنگ روغن خود با عنوان «ترنج»، با به تصویر کشیدن رنگ‌ها و جلوه‌هایی از طبیعت و یا آدم‌هایی که خود بخشی از این طبیعت‌ان و از این رو، به گونه‌ای ظاهری، اون‌ها رو شکوفه‌های ترنج نامیده س، تلاش در زنده‌کردن این نیرو و احساس در تصور مخاطب خود داره.

نوشته دیگر :
۱۰ انسان خوش شانسی که پس از اصابت گلوله به سرشان باز هم زنده ماندند

البته، بخشی از این تلاش، بهره‌گیری و اقتباس از آثار استادان نقاشی امپرسیونیست و اکسپرسیونیست مثل استاد عبدالحسین محسنی کرمانشاهی و استاد ودود موذنه و در کنار هم قرار گرفتن اون‌ها، امکانیه واسه یادآوری تشنگی و اشتیاق ذاتی میل به زندگی طبیعی مثل راهی واسه خلاص شدن از مشکلات و پریشونی‌های «کاربران» و در واقع، محکومان به زندگی مجازی.

میان دو پرده

نگارخانه آ، تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری، نمایشگاه شهرو خردمند رو که با عنوان میان دو پرده نام گذاری شده، در برابر دید علاقمندان به نقاشی قرار میده.

استاد خرمند، در سال ۱۳۲۰ و در خونواده‌ای اهل فرهنگ به دنیا اومد. پدرش نقاش، مجسمه‌ساز و کارگردان و مادرش مدیر مدرسه بود. کودکی و نوجوونی‌اش پر از خاطرات کافه‌نشینی‌های پدر، تئاترها و واریته‌هاییه که در خیابون لاله‌زار به تماشای اون‌ها می‌نشستند.

اون تحصیل در رشته‌ پزشکی رو نیمه‌کاره رها می‌کنه و واسه تحصیل نمایش به مدرسه‌ی الکساندر فرسن در رم می‌رود، اما راه تجربه‌هاش به رم ختم نمی‌شه. در سال ۱۳۴۷ به تهران برمیگرده و همراه با ایرج انور ساختمون قدیمی رو به کارگاه نمایش تبدیل می‌کنه. اجرای سودابه و سیاوش در جشن هنر توس و تدریس تئاتر در دانشکده‌ی هنرهای قشنگتر، به دعوت بهرام بیضایی، از دیگر فعالیت‌های اونه.

نگارخانه فردا

نگارخانه فردا، تا ۲۱ اردیبهشت ماه، نمایشگاه آثار خوشنویسی عبدالله قهرمون در برابر دید عموم قرار میده.

این نمایشگاه در خیابون کریمخان زند قرار داره.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین.

۹۶ اثر موندگار

گالری مس‌نگار؛ در نمایشگاهی گروهی با عنوان «۹۶ اثر موندگار»، میزبان تعدادی از هنرمندان معاصر هنرهای سنتی و صناعی ایران میشه و آثار فاخر و موندگاری از ایشون رو به نمایش می‎گذارد.

این مرکز فرهنگی هم جهت با آرزو و تعهد خود واسه پایندگی و ماندگارسازی هنرهای سنتی و صناعی، در این نمایشگاه به تشویق و نکوداشت استادان و مفاخر این بخش و هم معرفی هنرمندان شایسته و توانایی می‌پردازه که با نگاه و روش‌های نوآورانه خود، مشعل هنرهای سنتی ایران رو فروزان نگاه داشته‌ان.

هنرمندان معاصر هنرهای سنتی، بازتابی از هویت و هنرهای ملی، فرهنگ و تمدن ایران هستن و در صورت کم رنگ شدن فعالیت هنرمندان در این بخش، بخشی از گذشته و هویت ملی ما از دست و از یاد میره.

طرح‌های سنتی و باستانی، اصالت و خلوص رنگ‌ها، اجراهای بی‌مثل و حیرت‌آور و البته فلسفه ذهنی هنرمند و داستانی که با اثر خود حکایت می‌کنه، همه روشن کننده هویت و هنرهای ملی ایران هستن و گالری مس‌نگار با تموم توان تلاش کرده با معرفی این جور هنرمندان و آثارشون به علاقمندان و هنردوستان، سهمی در تشویق و پشتیبانی این عزیزان و پرورش نسل تازه‌ای از هنرمندان هنرهای سنتی داشته باشه.

در این نمایشگاه سی و پنج هنرمند هنرهای سنتی و صناعی ایران شرکت کردن و نود و شش اثر فاخر از ایشون به نمایش در میاد؛ آثاری چون قلمزنی، گلیم، نقاشیای گل و مرغ، مینا، ملیله، پاپیه ماشه، و قطعاتی از هنرهای ترکیبی و کاربردی.

بازدید از این نمایشگاه باحال رو به عزیزان پیشنهاد می کنیم.

مشق عاشقی

اگه عاشق هنر خوشنویسی ایرونی هستین، تا ۲۴ اردیبهشت ماه، به نگارخانه صا تهران مراجعه کنین.

محمد گلرخ، جدیدترین رقص قلم خود رو در برابر گالری گرده های اردیبهشت ماهی قرار داده.

نگارخانه آتشزاد

آثار کامران نیکو که عکسای جذابی از طبیعته تا ۲۴ اردیبهشت ماه در برابر دید عموم قرار میگیره.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

بیانیه‌ی نمایشگاه:

 

 

 

 

نگاه تورو دوست دوست دارم…
نگاه تورو … در تموم زمین، در تموم زمان
نگاه تورو، تا دور دستای زندگی بشر.

نگاه تورو، هر گاه که به میهمانی صحنه ای از خلقت عالی هستی از دید نگاه من بیایی.

بیایی تا بشینیم و ببینیم و از زیباییا لذت ببریم و با مهربونی لبخند بزنیم.

و هم بیایی که بر پلشتیا، ناهنجاریا و مشکلات بشر و طبیعت، به آرومی اشک بریزیم و اون وقت، … به امید طلوعی شکوهمند، همدیگه رو مهمون لبخندی کنیم و نگاهی از سر مهر.

نگاه تورو دوست دارم …

نگاه تورو از اون طرف سیاهی و سرخی و زردی و سفیدی پوستت.

راستی، من هیچوقت نتونسته ام مهربانی رو به رنگی اندیشه کنم.

یه سری از عکسای کامران نیکو با عنوان «سایه روشن‌های خیال» در نگارخانه آتشزاد در برابر دید علاقمندان قرار میگیره.

نشانی: تهـران، خیابون عباسپور ( توانیر ) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدون ونک، نبش کوچه هومان، پلاک ۲۳

نمایشگاه آبرنگ تهران

نمایشگاه آبرنگ تهران از نگاه سیاوش مظلومی پور تا ۲۰ اردیبهشت ماه در نگارخانه شکوه برپاست. در این نمایشگاه، آثار آدمایی چون:

مینا آزما. شیده بشارتی. سودابه جبرائیلی. نسیم جعفری. مریم حبیبی. پروین حشمت دهکردی. گیلدا حکیمی. مرجان خردمند. هدیه دست شسته. منیژه دنگ پیایی. رویا دهقان. فرانک ربانی. سارا زارع. ریحانه زریباف. سعیده وقتی. زهره سلیمانی. ندا سینه سپهر. سعیده شجاعی. آناهیتا شمیده. الناز صابری. شقایق صادقی. مهناز طائفی مقدم. پیوند طاهری. عباس عارف. بزرگ عشقی آذر. نگین غفاری فرزین. سپیده کاشانی منصور. آذر کریمی. ویدا کلانتری. امیرعلی کیانی. تکتم کیمیاوی. گیتی متولیان. شمسی محمدیون. ناهید والامنش در برابر دید قرار گرفته.

نگارخانه نگر

نگارخانه نگر، نمایشگاه نقاشی تکی با عنوان «دو فتجان رسول یونان با کمی کلینت منسل» رو تا ۲۱ اردیبهشت ماه در برابر دید عموم قرار داده.

در بیانیه این نمایشگاه اومده:‌

شعر به شکل بیمارگونه ای تو ذهن من تصویر آفرینی می کنه و شعرهای  «رسول یونان» واسه حالم خوبه. این نمایشگاه حاصل تجربه تشکیل آنی و هیجان زده نقاشی براساس فضا سازی و تصاویر شعرهای «رسول یونان» با هماوازی موسیقیای «کلینت منسل» است. انگار که یه فیلم سینمایی رو زندگی کرده باشم. فیلمی که فیلمنامه اونو یونان نوشته باشه و آهنسازش منسل باشه. بالاترین درجه لذتش واسه من هنگام ساخت و تشکیل آثار بود. کاش اثر ساخت یافته کمی از طعم حال نقاش در بین نقاشی رو به بیننده بچشاند.

سایه درون

نگارخانه ساربان تهران،‌ تا ۲۵ اردیبهشت ماه، نمایشگاه سایه درون رو در برابر دید عموم قرار داده.

نیلوفر قادری‌نژاد، نقاش زبردستیه که تحولات اجتماعی و جنگ رو تجربه کرده و نگرانی و رفتار مردمون گرفتار اونو موضوع آثار قبلی خود قرار داده، در سال‌های گذشته به آدم از منظری کلی‌تر نگاه می‌کنه و در آثارش به احساسات و رابطه‌ی آدم با خود، به عنوان مضمون اصلی پرداخته.

ایشون در مجموعه‌ی «سایه‌ی درون» هدفی روان‌شناختی رو پی گرفته و با استناد به نظر یونگ درباره‌ی قدیمی الگوی سایه، از نقش‌مایه‌های اسطوره‌ای بهره برده و آدم و حیوان رو در همدیگه به تصویر کشیده.

در بیشتر آثار این مجموعه، سایه که به تعبیر یونگ نیمه‌ی تاریک، وجه حیوونی و غیر اخلاقی و در عین حال خلاق و پرانرژی انسانه، با خطوط اکسپرسیو و تنوع رنگ‌های نورانی به شکل خود سایه و هم حیوانات جور واجور و نقش‌مایه‌های اسطوره‌ای جانوران افسانه‌ای کرد پیدا کرده.

تمایل به خلاص شدن از صورت‌های فیگوراتیو آشنا و حرکت به طرف بیانگری خط و خیال فرم، برآمده از همین سایه‌ی درونه؛ همه‌ی چیزی که در ما هست و ما بر اون ناآگاهیم.

نگارخانه شیرین ۲

نگارخانه شیرین ۲، تا ۲۷ اردیبهشت ماه، پذیرای بازدید علاقمندان به هنر نقاشیه. رضا هدایت، جدید ترین آثار خود رو به نمایش گذاشته.

رضا هدایت با انبوه رنگ هاش بر سطح بوم، رفتاری پارادوکسیکال می کنه.
به این معنا که با ایجاد تیره ها روی روشنیا و برعکس، روشنی رو از منافذ پیش‌بینی‌ناپذیر تیرگی‌ها عبور میده. هدایت به طور خستگی ناپذیر، با هر فعل نقاشانه ای که منتهی به ایجاد هارمونی و ریتم در تابلوهایش شه؛ به باروری سطح می‌پردازه. این نقاش، وسعت رنگ‌ها کنترل شده رو با پوششی صاف به انقیاد در می آورد، تا عجالتا جهان رنگین بهائم و پرندگان و آدمیان رو در صلحی بهشتی به تماشا بزاره.

نگارخانه علیه ها

گالری علیه ها آدینه، از  پانزدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان آثار نقاشی هنرمند جوون راضیه وطنخواهه. آثار این هنرمند که اولین نمایشگاه تکی خود رو تجربه می‌کنه، سبکی ترکیبی از سوررئالیسم و اکسپرسیونیسم ذهنی داره و انگار فضای ناخودآگاه هنرمند رو به تصویر کشیده.

راضیه وطن‌خواه درباره آثارش گفته بود که علاقه‌ی بسیاری به طبیعت داره و تلاش کرده‌  با عناصر و رنگ‌هایی که در ضمیرناخودآگاهش اندوخته شده، روی بوم آورد.

نیلوفر علیه ها مدیر گالری در همین رابطه گفته: در گالری علیه ها این افتخار رو داشته‌ایم که معرفی کننده‌ی چندین هنرمند جوون به جامعه حرفه‌ای و هنری باشیم. این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه داشته و علاقمندان جهت بازدید می‌تونن همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابون شریعتى، کوچه ماهروزاده، کوچ رمضانیان، اول احمدى مقدم پلاک ٣١، طبقه اول، نگارخانه علیه ها مراجعه کنن.

عکس خونه شهر

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «کارگران»، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت، در موزه عکسخانه شهر برقرار شد و تا ۴ خرداد ماه ادامه داره.

پگاه بهروزفر، کیوریتور نمایشگاهه. در این نمایشگاه، ۲۱ قطعه عکس، از عکاسان معاصر کشور و سه چیدمان عکس قرار دارن. اسامی عکاسان از این قراره؛ مُنا هوبه‌فکر، علی آقاربیع، مجید سعیدی، غلام‌رضا حافظ‌القرآن، محمدرضا سلطانی.

علاقمندان واسه بازدید از اون می‌تونن به نشانی میدون هفتم تیر، میدون بهار شیراز، بوستون بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنن. واسه اطلاعات بیشتر می‌تونید با شماره‌ی تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرین یا به نشانی اینترنتی موزه مراجعه کنین.