اردیبهشت 8, 1403

نقش بازی و هم بازی در شکل گیری و رشد کودک

نقش بازی و هم بازی در شکل گیری و رشد کودک در حالی که صمیمیت و بازی با یک بزرگسال مهربان در ایجاد حس اعتماد و ارزش ، برآوردن نیازها ، پاسخ به سوالات و حل مشکلات کودک و تعامل با سایر کودکان مهم است ، روند کار نقش کلیدی در این به همسالان و همبازی ها در شکل گیری شخصیت ، رفتار اجتماعی ، نظام های ارزشی و نگرش نسبت به یکدیگر شرکت می کنند.
کودکان با تمرین و تقلید از اعمال قابل تقلید و همچنین ارزیابی اقدامات یکدیگر و بازخوردی که از یکدیگر دریافت می کنند ، بر یکدیگر تأثیر می گذارند. کودکان با تعامل با یکدیگر مهارت های اجتماعی زیادی را فرا می گیرند. آنها یاد می دهند که بدهند و بگیرند. در فعالیتهای گروهی شرکت کنید. از حرکت و مشاهده دیگران لذت ببرید. احساسات دیگران را درک کنید. توانایی های آنها را ارزیابی کرده و اعتماد به نفس کسب کنند و به تدریج از خانواده خود مستقل شده و به تدریج خود را با جامعه وفق دهند.

مراحل رشد کودک هنگام انتخاب همبازی

کودکان 6 تا 8 ماهه بیشتر به محیط بازی توجه دارند تا به همبازی. در این دوره ، اغلب کودکان نادیده گرفته می شوند. هنگام تماس با کودک دیگر ، اگر تماس دوستانه است ، تا زمانی که کودک لبخند نزند یا احتمالاً کودک دیگری را بر نگیرد چیزی قابل مشاهده نیست. و وقتی نوبت به پرخاشگری می رسد ، عمومی تر می شود و می تواند خود را در تلاش برای گرفتن اسباب بازی از دیگری نشان دهد.
نوزادان 9 تا 13 ماه بیشتر از همبازی به اسباب بازی توجه می کنند. از آنجایی که کودکان در این دوران اهمیت زیادی به اسباب بازی ها می دهند ، تمایل دارند که بیش از آن با کودکان دیگر درگیر شوند. برخلاف بحث های قبلی ، این مبارزه شخصی تر می شود ، اگرچه این اسباب بازی هنوز بیشتر از هم تیمی در کانون توجه است. یعنی هنوز هیچ دشمنی واقعی رخ نداده است.
اگر فرزند شما دختر است ؛ او اسباب بازی دختر خود را فرزند خود می داند و مانند یک کودک با آن رفتار می کند.
کودکان کوچکتر تمایل دارند به تنهایی بازی کنند و از نظارت شخصی بزرگسالی که آنها را دوست دارد لذت ببرند در حالی که مشغول اسباب بازی های خود هستند. کودکان بین 14 تا 18 سال نگرش خود را نسبت به همبازی ها تغییر می دهند و با برآورده شدن نیاز به اسباب بازی ، تعارض با دیگران کاهش می یابد.
همه دختران به دنبال اسباب بازی های دخترانه جدید هستند تا با آنها بازی کنند و در حضور دوستان دیگر خود را نشان دهند و به آن افتخار کنند ، اما شما باید بسیار مراقب رفتار آنها باشید و هیچ اقدامی از خود نشان ندهید. زیرا کودک در این سن هیچ شناختی از احساسات خود ندارد و فقط آنها را بیان می کند.
برای کودکان 19 تا 25 ماه ، اسباب بازی ها و همبازی ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و تعاملات اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا می کند. کودکان رفتار خود را برای سازگاری با موقعیت همبازی تغییر می دهند ،
کودکان دو تا سه ساله معمولاً دوست دارند با هم بازی کنند و هر کدام با اسباب بازی ها و وسایل خاص خود بازی می کنند ، در واقع آنها تمایل دارند به تنهایی و در جمع بازی کنند.
در این مرحله (دو تا سه سالگی) ، آنها نمی خواهند اسباب بازی های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. زیرا آنها هنوز مفهوم اعتبار و احساس مالکیت را توسعه نداده اند و از طرفی می ترسند دیگران اسباب بازی های آنها را بشکنند یا خراب کنند. یک کودک چهار ساله می خواهد با دیگران ارتباط برقرار کند ، اما هنوز آمادگی مقابله با مشکلاتی را که بین او و همبازیش بوجود می آید را ندارد و بزرگسالان باید درگیر شوند.
بچه های چهار ساله بیشتر احتمال دارد با بچه های چهار ساله بازی کنند.

نوشته دیگر :
قیمت ورق آجدار

از سن پنج و شش سالگی ، کودک می تواند همبازی مناسب خود را پیدا کند. در ابتدای این مرحله ، کودک معمولاً هنگام بازی مبارز و خودخواه است. اما نباید اجازه داد این ویژگی ها بخشی از وضعیت روحی دائمی شما شوند. لازم است به تدریج روش و روش رفتار را یاد بگیریم و با سایر کودکان درگیر شویم.

شما می توانید برای بازی از اکشن های ارزان فیگور استفاده کنید؛ بچها با ماکت حیوانات آشنا می شوند و با اسباب بازی اکشن فیگور کیدبی تویز انواع حیوانات را می بینند و با زندگی شان آشنا می گردند.

برای مشاهده لیست برتر اکشن اصل فیگور حیوانات اینجا کلیک کنید.

وقتی با یکدیگر بازی می کنند ، با یکدیگر صحبت می کنند و اغلب به کمک یکدیگر در بازی ادامه می دهند. آنها از تجربیات یکدیگر درس می گیرند و مزایای همکاری با یکدیگر را از طریق کارهایی که با هم انجام می دهند درک می کنند.

اکشن فیگور

خرید و اسباب بازی مناسب را انتخاب کنید

آگاهی دقیق از انواع اسباب بازی های کودکان ، نحوه عملکرد آنها ، تأثیر آنها بر ذهن ، گروه سنی و جنسیت کودکان مواردی است که هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی از کیدبی تویز باید به آن توجه کنید تا بتوانید برای کودک خود اسباب بازی بخرید. برخط. بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

فروشگاه اسباب بازی kidbeetoys یکی از فروشگاه های فعال در زمینه سایت خرید اسباب بازی است. فروشگاه های اینترنتی مشهور در این زمینه فعالیت ثابت و فعالی دارند مانند: دیجی کالا ، هپی ، توی توی و کیدبی تویز.

این فروشگاه با بیش از هزاران نوع اسباب بازی شیک دخترانه و پسرانه به شما کمک می کند تا مناسب ترین وسیله را برای بازی کودکان خود انتخاب کنید. از آنجا که بسیاری از مردم زمان کافی برای خرید و گشت و گذار در بازار ندارند ، خرید آنلاین به شما کمک می کند تا در وقت و هزینه خریدهای حضوری صرفه جویی کرده و در وقت خود صرفه جویی کنید.

به همین دلیل ، وب سایت kidbeetoys متنوع ترین و جدیدترین انواع اسباب بازی از بهترین مارک های ایرانی و خارجی را به صورت آنلاین به فروش رسانده است. اطمینان از کیفیت محصولات خریداری شده و قیمت مناسب و مقرون به صرفه و داشتن کادری مجرب و متخصص از مزایای خرید در فروشگاه اسباب بازی آنلاین کیدبی تویز است.