اردیبهشت 8, 1403

کاربرد لوله کاروگیت فاضلابی چیست؟

در پروژه های عمرانی، زمان عامل بسیار مهمی لوله کاروگیت فاضلابی چیست می باشد. مقاومت بسیار خوب در برابر سایش تحمل پذیری در برابر بار ترافیکی. در لوله های فاضلابی که فشار حداکثر ۱ بار تعریف شده است، انتقال سیال از طریق نیروی ثقل انجام میپذیرد. مواد PE100 عموما برای لولههای پلی اتیلن تحت فشار و آبیاری مورد استفاده قرار میگیرد و لوله پلی اتیلن PE100 در حال حاضر از بهترین نوع لوله است و توصیه میشود که از این نوع لوله حتما استفاده گردد و گریدهای دیگر برای انواع دیگر لوله استفاده می گردد , گرید PE80 برای لولههای کاروگیت و لولههای فاضلابی مورد استفاده قرار میگیرد و گریدهای پایین تر امروزه دیگر کاربرد چندانی ندارند و اگر هم مورد استفاده قرار گیرند جهت تولید لولههایی مورد استفاده قرار می گیرد که کاربردی بسیار سطح پائین دارند. لوله کاروگیت فاضلاب دارای دو نوع ساختار می باشند که بستگی به ساختار پروفیل آن ها دو نوع دارند. لوله دوجداره کاروگیت با پروفیل مارپیچ و لوله با پروفیل حلقوی به صورت یکپارچه از نوع اسپیرال جهت تقویت سازه می باشد. این لوله ها به دو دسته کلی تک لایه و دولایه تقسیم بندی می شوند که لوله کاروگیت از نوع دولایه آن است. 4- مقاومت حلقوی کوتاه مدت(براساس استاندارد ISO 9969) : آزمون مقاومت حلقوی کوتاه مدت روشی جهت اندازهگیری مقاومت حلقوی لولهها است.

 

نسل جدید لولههای کاروگیت روتنگران پارسه مطابق با تمام استانداردهای سختگیرانه موسسه استاندارد ایران و آلمان است و منطبق بر قوانین و استانداردهای فنی مربوط به مدیریت آب، فاضلاب میباشد و دارای تایید فنی عمومی از مؤسسه Bautechnik – DIBT در برلین به شماره 42.1-390 DIBt Z- است. لوله کاروگیت پلی اتیلن دارای خواص لازمه و طول عمر بالا و تامین خواسته های بشر در انتقال فاضلاب که کمترین خوردگی توسط گازها و اسیدهای فاضلابی را شامل میگردد را دارا میباشد. علت کنگره ای بودن سطح خارجی لوله فاضلابی افزایش مقاومت آن ها در برابر بار ترافیکی ، فشار خاک اطراف و لرزش های ناگهانی زمین می باشد. مشخصاَ با افزایش سایز این تجهیزات و افزایش تحمل فشار آنها، قیمت لوله کاروگیت نیز بیشتر خواهد شد. این لوله ها در جمع آوری فاضلاب و انتقال پساب در شهرک های صنعتی که دبی فاضلاب بهنگام اورهال شدن سیستم ها بسیار بالا می رود و خطوط اصلی انتقال فاضلاب در شهرهای با جمعیت بیشتر از 5 میلیون نفر استفاده می شود. این موارد علاوه بر ایجاد اختلال در فرآیند جداسازی پساب شفاف، موجب انسداد لولههای مخزن سپتیک نیز میشود! در داخل لوله کاروگیت پلی اتیلن باید از مواد غیر مشکی استفاده گردد و باید دارای 4 درصد مواد ANTI UV نیز باشد.

 

آزمایشگاه لوله دوجداره کاروگیت روتنگران پارسه با تعهد به کیفیت و ملزم دانستن خود به ارتقا و پیشرو بودن در زمینهی تولید لوله پلی اتیلن , اقدام به دریافت تمامی گواهینامهها و استانداردهای ملی و بین اللمللی لازم در این زمینه نموده است و توانسته است برای آزمایشگاه لوله دوجداره کاروگیت گواهینامه NACI 17025 را اخذ نماید و همچنین استاندارد اجباری INSO 9116 لوله دوجداره کاروگیت را نیز از موسسه ملی استاندارد جهت تولید لوله دوجداره کاروگیت اخذ نماید. در تمامی شهرها و نقاط کشور تخصص ما می باشد.جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان برای تامین لوله و قطعات و اتصالات پایپینگ و صنعتی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. جهت دریافت پایین ترین قیمت بازار با ما تماس بگیرید. لوله های تولید شده با قیمت رقابتی تولید و عرضه میشود. این لوله ها بی اثر بوده و در هنگام تولید یا استفاده از سموم، سموم را به محیط انتشار نمیدهد.

لذا باید دقت نمود در هنگام نصب در هر یکی از انواع مختلف خاک حداقل مقاومت مکانیکی 31.5 کیلونیوتن بر متر مربع را داشته باشد. 2. میزان خلوص مواد اولیه نیز امری تعیین کننده در قیمت لوله کاروگیت دارد زیرا هستند شرکت هایی که از ضایعات به دست آمده در کارخانه برای تولید بهره می برند .قیمت برای لوله کاروگیت 250 با دو کد شناسایی sn4 , sn8 متفاوت است کد اول 31.5 کیلونیوتن و کد دوم 16 کیلونیوتن است که وزن لوله قیمت هم در قیمت را نباید نادیده گرفت. جهت تولید لایههای داخلی و خارجی لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت استفاده از مواد معدنی در مواد اولیه لوله مجاز نمیباشد. اسیدی و بازی بودن محیط ها و همچنین بسیاری از محلولها و مواد شیمیایی تاثیر چندانی بر پلی اتیلن نمی گذارند. بالا رفتن میزان مرغوبیت این اتصالات سبب شده از جنس PVC، فلزی و حتی چدنی پیشی بگیرد و بسیاری از پروژه های شهری و برون شهری را به خود اختصاص دهد. انواع اتصالات کاروگیت شامل زانو، چهارراه جوشی، بوشن، درپوش، فلنج، مغزی، دریچه بازدید، اتصالات نر و ماده، سه راه جوشی دوطرفه، موفه بلند، موفه کوتاه، تبدیل جوشی، سه راه جوشی ۴۵ درجه، سه راه جوشی ۹۰ درجه و اتصالات سیفون پلی اتیلن هستند که هرکدام ویژگیهای خاص و کابردهای منحصر به فرد خود را دارند.

نوشته دیگر :
دلایل کلیدی برای خرید فالوور اینستاگرام

 

دوجداره بودن در تمام بدنه بیرون و داخل ،تمام فشارهای نقطه ای را به فشار سطحی تبدیل می کند. ۲-لوله های پلی اتیلن دوجداره (بدون فشار – ثقلی ) : این نوع لوله ها در شبکه های کوچک و بزرگ انتقال آب و فاضلاب بصورت ثقلی و بدون فشار درونی مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های دوجداره کاروگیت شرکت مجد ایرانیان در دو نوع سوکت دار و ساده و در سایزهای زیر تولید می شوند. لوله کاروگیت قزوین تنها در شرکت کیش سپتیک با همکاری شرکت صنایع لوله های آبرسانی قزوین واقع در شهرک صنعتی لیا قدیم تولید میشود. فشار خاک، تراکمی را در اطراف محیط لوله ایجاد میکند و در واقع فشار روی آن را کاهش میدهد. این اتصالات محدوده دمایی 20 تا 90 درجه سانتی گراد و فشار تا ۱۲۵ اسب بخار را قادرند تحمل کنند. قیمت لوله های کاروگیت با توجه به نوع استفاده ، اندازه و فشاری که می توانند تحمل کنند متفاوت است ولی به طور کلی قیمت های آن ها از متری ۱۲ هزار تومان تا متری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متغیر است.

 

به عبارتی دیگر استانداردهای بین المللی مربوط به جنس یا متریال لوله های فولادی، به جهت ایجاد تفاوت در نامگذاری آنها و تعیین ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و خواص شیمیایی جنس های مختلف از تقسیم بندی گرید استفاده می کنند. لوله کاروگیت یا لوله دوجداره جزو لوله های مدرن جهت جمع آوری آب فاضلاب و آب های سطحی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. لوله کاروگیت 300 یکی از کاربردی ترین انواع آن در کشور می باشد که در انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. » نوع و کیفیت اتصالات مورد نیاز برای لوله کاروگیت الزاما میبایست مطابق با معیارهای فنی ارائه شده دراستانداردهای DIN16961-2, EN13476, ASTM-849 باشد. مزایای بسیار زیادی را میتوان برای لوله های پلی اتیلن بر شمرد, کیفیت بسیار بالا، قابل اطمینان بودن لوله و اتصالات پلی اتیلن، بارگیری و حمل و نقل آسان این نوع لوله و اتصالات پلی اتیلن که به دلیل وزن نسبتا پایین آن ها است ، نصب سریع و آسان، انواع پلی اتیلن را به بهترین و مناسب ترین انتخاب در پروژههای گوناگون تبدیل کرده است. لوله های پلی اتیلن مزایای زیادی دارند که از بین آن ها می توان به سبک بودن و طول عمر بالای این محصولات اشاره کرد.

 

اتصالات پلی اتیلنی همانند لوله های آن مزیت های زیادی دارند که از بین آن ها می توان به مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه، مواد شیمیایی، خوردگی، زنگ زدگی و … جدار داخلی لوله کاروگیت از جنس پلیاتیلن سنگین می باشد اما در بعضی مواقع می توان لایه داخلی را نیز از جنس فولاد ساخت. و بعضی از آنها برای استفاده در سیستم های آتش سوزی مسکونی استفاده می شود. مغزی برای متصل کردن لوله با دیگر قسمتهای لوله کشی استفاده می شود و اتصالات نر و ماده برای پیچ کردن دو لوله کاربرد دارند. فلنج ها، دیسک هایی دایره ای شکل هستند و سوراخ هایی برای پیچ شدن و اتصال لوله ها به یکدیگر دارند. این سایز لوله در فاظلاب های شهری، مجتمع ها، زهکشی و زیر کامیون ها مورد استفاده قرار می گیرد. لوله کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای زهکشی آب، در زیر پل ها، حمل مواد اسیدی و بازی، لوله های فاضلاب آدم رو، پس آب های صنعتی و … این نوع لوله های پلی اتیلن برای شبکه های فاضلابی و زهکشی مناسب است.