اردیبهشت 8, 1403

خرید پران دایکست

قسمتی از قالب تزریق پلاستیک مربوط به سیستم پران دایکست می باشد که وظیفه آن، جدا کردن قطعه سرد شده از روی سنبه قالب و خارج کردن آن قطعه از قالب است و اغلب از فولاد با کیفیت بالا تولید می گردد. میله پران دستگاه تزریق پلاستیک در مرحله اول، بعد از باز شدن کامل قالب، به پشت صفحه پران فشار وارد می کند و صفحه پران را به سمت جلو به حرکت در می آورد. وظیفه پین­ های راهنمای صفحه پران نیز راهنمایی این حرکت می باشد .در مرحله دوم، میله های پران که کونیک آن ها میان دو صفحه پران و ساپورت پران قفل است، به سمت جلو حرکت می کند و قطعه را از قالب خارج می نماید. در آخر و با خروج قطعه، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک به عقب حرکت می کند و فنر هایی که دور پین­ های راهنمای صفحه پران قرار می گیرد ، صفحه پران را به عقب حرکت می ­دهند . در حال حاضر می توان لوازم پولیش کاری و پین رزوه دار را از مراکز معتبر خریداری نماید.

عوامل تاثیر گذار در کیفیت طراحی قالب دایکاست

عوامل متعددی در طراحی قالب دایکاست باید در نظر گرفته شود. به خصوص در رابطه با ویژگی های قالب و پروژه ای که وجود دارد لازم است تا به مواردی توجه شود :

شیب

شیب به میزان درجه ای که هسته قالب به آن اندازه می تواند کاهش داشته باشد. جهت خروج فلز ریخته گری شده از درون قالب به شیب دقیق نیاز خواهد بود. با توجه به اینکه که شیب ثابت نمی باشد و با توجه به متفاوت بودن زاویه دیواره ، ویژگی های مانند نوع آلیاژ مورد استفاده و ذوب شده، عمق قالب و شکل دیوار بر این فرآیند تاثیرگذار خواهد بود.

خط های مجزا کننده

بخش های متفاوت یک قالب می تواند مربوط به سطح مجزا کننده یا خط مجزا کننده باشد کهه به یکدیگر وصل می شود. در صورتی که به دلایلی خط مجزا کننده دقیق قرار نگرفته باشد یا به دلیل فشار کار شکل آن تغییر نماید امکان دارد ماده ریخته شده از شکاف میان قطعات قالب نشت داشته باشد. بنابراین از یکپارچه شدن قالب گیری جلوگیری خواهد شد و شکاف های زیادی در قطعه ایجاد می شود.

نوارها

نوار اغلب یک اتصال کاوی شکل دارد و برای صاف کردن سطوح زاویه دار از آن بهره برداری می گردد. در فرآیند ریخته گری گوشه های تیز می توانند منجر به ایجاد اختلال شود و آن را مختل سازد. به همین خاطر بخش بالایی از قالب ها از نوار هایی برخوردار می باشند که با ایجاد لبه های گرد ریسک خطای تولید را کاهش می بخشند.

کاربرد لوازم پولیش کاری

موثر ترین راه جهت از بین بردن خطوط روی سطح بدنه که ممکن است به دلیل مختلفی رخ داده باشد، بهره مندی از لوازم پولیش و دستگاه های پولیشر مخصوص آن می باشد. پولیش ‌کاری بدنه خودرو منجر به براق شدن آن خواهد شد. امروزه به دلیل طاقت فرسا بودن عملیات پولیش ‌کاری به شکل دستی اغلب این‌ کار را با دستگاه مخصوص پولیش انجام می نمایند. این دستگاه ها شامل قطعات مختلفی می باشد که در این میان ساده ترین آن ها تا پیچیده ترینشان همچون انواع صفحه نگهداره پد پولیش، ذغال دستگاه پولیش و… در فروشگاه لوازم خودرو معتبر می توان خریداری نمود.

نوشته دیگر :
آزادسازی مالی یا سرکوب مالی و رشد اقتصادی در ایران

خرید پین رزوه دار

پین رزوه دار دارای قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی خارق العاده می باشد که می توانید ان را از فروشگاه فرم و برش خریداری کنید . جهت تهیه این محصول دیگر نیازی نیست از منزل خارج شوید. تنها می توانید چرخی در سایت فروشگاه داشته باشید و پس از بررسی و یافتن محصول مد نظر خود را انتخاب و ثبت سفارش کنید. این مجموعه در تلاش هست در سریع ترین زمان محصول مورد نظر شما را درب منزل تحویل نماید. در خرید پین رزوه دار گزینه های انتخابی متفاوتی را می توانید در نظر داشته باشید . هر یک از این گزینه ها عملکردی یکسان به همراه داشته تنها با این تفاوت که سایز و طول آن ها با یکدیگر متفاوت است و انتخاب آن با توجه به قطعه کار و نیاز شما صورت می گیرد.

در تمام دنیا حرفه قالبسازی به عنوان صنعتی مادر شناخته شده است که باعث رشد و توسعه سایر صنایع گردیده. اکثر صنایع تولید کالاهای مصرفی همچون خودرو سازی، غذایی، دارویی، لوازم خانگی و … به صورت مستقیم به قالبسازی وابسته اند. حتی بسیاری از سایر صنایع مادر نیز همچون نفت، گاز و پتروشیمی، به صورت غیر مستقیم از پیشرفت این صنعت بهره مند می شوند. اهمیت قالبسازی به اندازه ای بالا می باشد که رشد و بالندگی تولید بومی را بدون توسعه آن نمی توان تصور کرد.

گروه فرم و برش این افتخار را دارد که دارای بیش از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را دارد و توانسته با همکاری دیگر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش نماید. محصولات ارایه شده در این مجوعه شامل طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز به ویژه جامعه خدوم قالبسازان کشور می باشد. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.