اردیبهشت 8, 1403

تفاوت ساندویچ پانل با تری دی پانل چیست؟ + { سال 1401}

 

ساندویچ پانل سردخانه ای معمولا دارای ضخامت بیشتری نسبت به ساندویچ پانلهای سقفی و دیواری است. پس از برش ساندویچ پانل با توجه به مکان مورد نظر در جایگاه خود قرار می گیرد. این دال ها مستقیما روی خرپاهای سقف و یا قاب ها قرار می گیرند و پس از آن ورق های شیروانی نصب می شوند. هسته ی میانی پانل های دیواری معمولا از جنس پلی یورتان یا پلی استایرن است . و نوع سوم پلی اورتان دوجزئی است که از دو جزء تشکیلشدهاند، همچنین میتوانند سفتوسخت یا الاستیک باشند. چسبهای عایق یا چسب ماستیک به دلیل چسبندگی بالا در کارهای صنعتی (مختلف مانند عایقبندی لوله، درب و پنجره) پرکاربرد است. از این مدل چسب بیشتر برای درزهای افقی که عمق زیادی دارند استفاده می شود. لایه های محافظ بیرونی و درونی از جنس ورق های گالوانیزه و آلوزینک می باشد. این کار برای جلوگیری از نفوذ آب و آب بندی سقف صورت می گیرد که اهمیت زیادی دارد و در مرحله آخر بهتر است از ورق فلاشینگ و ورق آبرو برای زیبایی و درزگیری ساختمان استفاده شود. معمولا این سازه ها در ضخامت های 4 تا 20 سانتی متری تولید می شوند، ضخامت فوم نیز 4 سانتی متر بوده که به عنوان عایق مناسبی به شمار می رود.

شرکت کالزیپ

ساندویچ پانل نوعی سازه آماده است که جهت پوشش دیوار و سقف سولهها و ساختمانها و کارخانهها مورد استفاده قرار میگیرد این سازه از ۳ لایه تشکیل شده است که همین ترکیب باعث به وجود آمدن مقاومت بالای سازه میشود:۱ لایه عایق که در بین ۲ لایه ورق تزریق میشود. به ازای هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی یک پیچ سرمته گالوانیزه باید استفاده شود، شرکت کالزیپ ساندویچ پانل ها باید به صورت اورلپ قرار بگیرند. برای چسبندگی مؤثر که طول عمر پانل را نیز افزایش می دهد ، چسب های پانل عایق بندی شده ساختاری باید در برابر حرکت ، دما و رطوبت انعطاف پذیر و مقاوم باشند . عدم نیاز به خشککن: این چسب در دمای محیط خشک میشود و نیاز به استفاده از خشککن ندارد. این محصول در سطلهای 200 گرمی و 1 کیلویی (قابل نگهداری تا 6 ماه) عرضه میشود. ضخامت آنها بیشتر از انواع معمولی و در حد 8 تا 20 سانتی متر است. قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که یکی از مهمترین آنها جنس لایه عایق می باشد.

دانسیته ساندویچ پانل پلی یورتان برابر با ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و در اندازه های ۱۰۷ سانتیمتر در عرض و کاردهی ۱۰۰ سانتیمتر با پنج گام در ضخامت های ۲ تا ۶ سانتی متر تولید می گردد. وزن این ساندویچ پانلها معمولا بین 8 تا 10 کیلوگرم بر متر مربع است. امروزه استفاده از ساندویچ پانلها در ساخت سردخانهها رواج بسیار یافته است. به دلیل ویژگیهای بسیار ساندویچ پانلها، سبکی و سهولت در نصب و اجرای آن به یکی از پرمصرفترین سازهها بدل شده است. ساختار ساندویچ پنل متشکل از دو بخش لایه های بیرونی و لایه داخلی نرم و منطعف است که این لایه داخلی نقش اصلی در عایق سازی را ایفا می کند. لازم به یادآوری می باشد که قبل از قرارگیری پانل ها در داخل ناودانی،برای آب بندی کار،داخل ناودانی را هم با اسپری پلی یورتان عایق کاری کنید. نحوه اتصال این ناودانی ها به شاسی فولادی به صورت پرچ با فواصل ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر انجام می پذیرد ولی در مواردی که روی بتن و…

سقف ایستادرز

ساندویچ پانل ها بصورت عرضی و طولی به شاسی یا ساختمان توسط ناودانی های مخصوص با ضخامت ۱٫۵ یا ۲ میلیمتر وصل می شوند. • عمق کار: جهت کاهش عمق محل استفادۀ محصول، استفاده از فوم اسفنجی(پلاستوفوم) یا پلی استایرن بهصرفه و مفید خواهد بود. پلی یورتان همچنین نسبت به پلی استایرن و پشم سنگ نیز دارای ضریب انتقال گرمایی پایین تری است. یکی از آنها ضریب هدایت گرمایی پایین آن است. چنانچه درگیر پروژه احداث کارخانه، ساخت سوله و یا راه اندازی یک سالن باشید، استعلام هزینه جهت پوشش مجموعه مورد نظر، قطعاً یکی از اقداماتی است که احتمالاً تا به حال انجام داده اید. سقف ایستادرز برای نگهداری محصولات در سردخانه، محصولات با دمای زیاد یا طبیعی را وارد قسمت پیش سرد کن یا تونل انجماد می کنند و با سرعت بالا، دمای محصولات را پایین می آورد وقتی دمای محصولات به دمای مورد نیاز جهت نگهداری در سردخانه رسید؛ آنها را جهت نگهداری به سردخانه انتقال می دهند. مواد شیمیایی مخلوط در آن پس از طی زمان مناسبی، تا ۳۰ برابر حجم خود در حالت مایع، افزایش پیدا میکنند و یک لایه فوم که خواص عالی عایق حرارتی در طولانی مدت را داراست، فراهم می کنند.از این خاصیت می توان به عنوان یک لایه پیوسته بهره جست که باعث می شود غشای یکپارچه ای بدون درز روی سطح پوشش داده شود.

نوشته دیگر :
ساخت اپلیکیشن

 

سوله بزرگ با سردخانه زیر صفر برای نگهداری و نگهداری محصولات غذایی با تناژ بالا استفاده می شود و معمولا از چندین اتاق تشکیل شده است و بسته به نوع محصول دماهای متفاوتی برای هر اتاق تعبیه می شود تا کیفیت و نوع محصولات به طور کامل حفظ شود. این پانل ها در دو نوع سه گام و پنج گام تولید می شوند که هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود را دارند. مصالح ساختمانی سنتی پس از استفاده به سختی قابلیت بازیافت را دارا می باشند. ساندویچ پانل ها در نوع های سقفی، دیواری و ساندویچ پانل سردخانه تولید و روانه بازار مصرف می شوند. این پنل های کامپوزیت آلومینیوم، در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند و به علت شباهت ساختاری آن و لایه ای بودنشان، به آن ساندویچ پنل یا ساندویچ پانل گفته می شود. اولین خانه ها شاید به صورت همگانی ساخته شدند و در ساخت خانه همه افراد قبیله یا گروه اجتماعی شرکت داشتند.

خرید زیپ پانل در تبریز

و بالأخره مهمترین ویژگی مقاومت در برابر عوامل جوی و خوردگی است که به این وسیله سبب افزایش طول عمر ساندویچ پنلها میشود. خود مصالح ساندویچ پانل در زیباسازی سازه ها و ساختمان ها بسیار موثرند اما گاهی لازم است پا را فراتر گذاشته حتی در نصب نیز نهایت دقت و ظرافت و زیبایی را به کار برد. ساندویچ پانل سازه ای است که از سه لایه متصل به هم تشکیل شده است. ساندویچ پانل ها باید به صورت اورلپ قرار گرفته باشد. اگر چه در نگاه اول نحوه اجرای ساندویچ پانل دیواری ساده بنظر می آید اما باید به یکسری موارد توجه کرد. برای اینکه خرید زیپ پانل در تبریز درزبندی ساندویچ پانل بهتر صورت بگیرد می توان از چسب های سیلیکونی و یا نوارهای چسبی استفاده کرد. شهرستان زنجان از لحاظ تنوع معادن بسیار غنی بوده به طوری که در حال حاضر بالغ بر ۱۷۰ اندیس و ذخایر معدنی قابل بهره برداری و در دست اکتشاف و یا شناسایی شده در استان وجود دارد که شامل: سرب و روی، براسیت، سیلیس، خاک های صنعتی آنتی موان، تالک، پرلیک، سولفات منیزیم، آلونیت، منگنز، مس، آهن و سنگهای تزیینی (گرانیت، مرمری ، تراورتن، چینی و مرمر) و سنگ های آهکی و گچ و سنگ لاشه است.

 

پلی اورتان (Polyurethane) یا پلی یورتان یک ماده شیمیایی است که از واکنش پلی الها و ایزوسیاناتها به وجود میآید. همچنین میتوان به کمک چسب عایق (ماستیک) آن را درز بندی کرد و به وسیله آنها محیط ایزولهای را به وجود آورد. عایق انرژی: استفاده از چسب پنل بهویژه در پانلهای دیواری جلوی هدر رفت انرژی را میگیرد. قبل از جفت کردن پانل ها محل درز پانل ها با اسپری پلی یورتان پر شود.فوم فشرده پلی اورتان ، یک سیستم دوجانبه واکنش پذیر سریع است که توسط دستگاه های مخصوص پاشش و متخصصین مربوطه پاشیده می شود. سپس پانل دیپر قبل از پف کردن کامل پلی یورتان جا زده شود(توجه شود این کار باعث اطمینان از آب بندی و محکم شدن پانل ها صورت میگیرد) با انجام این کار تبادل حرارتی در محل اتصال را بسیار کمتر میکنیم و آبندی و چسبندگی پانل ها و غیر قابل نفوذ بودن آنها را بالا میبرد. آذربتن عرضه کننده انواع ساندویچ پانل در خوزستان می باشد و مفتخرست که در استان خوزستان توانایی انجام پروژه های ساندویچ پانل را دارد. در صورتی که قصد دارید در یک محل با میزان بارندگی بالا عملیات ساخت و ساز را به انجام برسانید بهتر است از پانل های پنج گام استفاده کنید.