اردیبهشت 8, 1403

اندیکاتوری برای تشخیص حجم معاملات

ما دو نوع تحلیل داریم؛ تحلیل تکنیکال و بنیادی.

تحلیل تکنیکال، یکی از بهترین موارد برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال است. تحلیل تکنیکال روی نمودار قیمتی هر ارزی انجام می شود. شما زمانی که تحلیل تکنیکنال را آموزش دیده باشید، تنها با نگاه کردن به نمودار قیمتی هر ارزی، می توانید از آن کسب درآمد داشته باشید.

بر روی نمودار قیمت به صورت لحظه ای، تغییرات قیمتی هر ارزی نمایش داده می شود. البته برای کمک به تریدرها، اندیکاتورهایی طراحی شده که روند قیمتی را به شما نمایش می دهد. شما با استفاده از یک یا چند اندیکاتور به راحتی می توانید روند قیمتی را پیدا کنید و معاملات خود را انجام دهید. البته به همین سادگی هم نیست. در برخی مواقع که بازار اوضاع خوبی ندارد و روندها مشخص نیستند باید موارد دیگر را نیز در نظر داشته باشید.

اندیکاتور حجم معاملات یکی از بهترین مواردی است که شما در ترید کردن کمک می کند. این اندیکاتور به صورت جامع در راهبران فردا توضیح داده شده است.

مقدمه

این اندیکاتور با سایر اندیکاتورها متفاوت است؛ شما با دانستن کاربرد و آموزش کار با این اندیکاتور به تنهایی نمی‌توانید به سیگنال‌های خرید و یا فروش قطعی دست یابید. این اندیکاتور تنها کاری که انجام می‌دهد این است که مشخص می‌کند چه مقدار از یک دارایی در یک زمان مشخص، خرید و فروش شده است. این موضوع شاید ساده و ابتدایی باشد اما یک تریدر حرفه‌ای تمام جهات یک بازار مالی را در نظر می‌گیرد و سپس اقدام به ترید کردن می‌کند.

تریدرها به بازارهایی که نوسانات زیادی دارند علاقه‌مند هستند؛ زیرا این موضوع سبب می‌شود تا یک ارز افزایش حرکات قیمتی داشته باشد و فرصت‌های طلایی معامله ایجاد شود. برای یک تریدر بازاری که نوسانات کمی داشته باشد، کم‌درآمد و خسته‌کننده می‌باشد. تریدرها در نوسانات می‌توانند پوزیشن‌های خوبی را باز کنند و از بازار سودهای کلان دریافت کنند.

شاید دانستن این نکته خالی از لطف نباشد که یکی از دلایل استقبال تریدرها از این بازار، وجود همین نوسانات زیاد است. به‌عنوان مثال  ارز «DOGE» در هفته گذشته تنها در یک ساعت 40 درصد افزایش قیمت داشت! این رشد برای یک تریدر، خصوصاً تریدرهایی که به صورت اهرمی کار می‌کنند بسیار فرصت طلایی بوده که دارایی‌های خود را افزایش دهند.

نوشته دیگر :
انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

البته باید بدانید که این نوسانات که بسیاری از تریدرها سودهای بسیار خوبی از آن می‌گیرند، مانند شمشیر دولبه‌ای است که اگر مهارت و دانش کافی نداشته باشید، تنها در یک شب، تمام دارایی شما را بر باد می‌دهد. پس مهم‌ترین نکته قبل از ورود به این بازار، داشتن دانش کافی است.

اندیکاتور Volume

اندیکاتور ولوم معمولاً در یک محدودۀ خاص قرار می‌گیرد؛ زمانی که نمودار قیمت با تاریخچۀ حجم معاملاتی بالا برخورد داشته باشد، در آن محدوده شاهد تغییرات حجمی محسوسی در معاملات خواهیم بود. به این مناطق، محدوده‌های حجمی گفته می‌شود.

این مناطق و محدوده‌ها، با سطوح حمایت و مقاومت، همبستگی دارند و مانند یک آهنربا در نمودار قیمت عمل می‌کنند و سبب می‎‌شوند تا در این مناطق قیمت افزایش و یا کاهش زیاد نداشته باشد.

شاید برای شما سؤال ایجاد شود که دانستن حجم معاملات در یک بازار از چه اهمیّتی برخوردار است و آیا اصلاً تأثیری بر معامله دارد؟

در پاسخ باید بگوییم: زمانی که شاهد افزایش حجم در معاملات هستیم، نوسانات بازار افزایش می‌یابد و نمودار قیمت در یک روند مشخص قرار می‌گیرد. در این زمان، بهترین فرصت برای معاملات با اهرم ایجاد می‌شود و تریدرها پوزیشن‌های زیادی در این زمان باز می‌کنند و به همین ترتیب امکان کسب سود افزایش می‌یابد. می‌یابد.

اگر فکر می‌کنید اندیکاتور volume تنها کاربرد بالا را دارد سخت در اشتباه هستید.

اندیکاتور volume مزیّت‌های دیگری نیز دارد. از جمله اینکه حجم معاملات، تأیید کننده الگوهای استفاده شده مانند الگوی سروشانه، پرچم، مثلث که در تحلیل‌های تحلیلگران است اشاره کرد.

از این نکته نیز غافل نشوید که اگر افزایش قیمت به‌همراه افزایش حجم معاملات بود، این یک سیگنال قوی است که البته موارد بسیار زیاد دیگری را نیز باید بررسی کنید.