اردیبهشت 9, 1403

اسرار شرکت سازه فضاکار

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها پرواز با هواپیما را میتوان سریعترین، امنترین و بهترین روش جا به جایی انواع سازه فضاکار در جهان برشمرد. در سازه های فولادی میتوان از دیوارهای برشی آجری، بتنی یا فولادی استفاده کرد. در سال 1940 م، Le Recolais، یکی از ترویج دهندگان مشهور سازههای فضایی، توجه همگان را به گونه ژئودزیک سطوح کروی جلب کرد که ویژگی اسکلت های استخوانی Radia tuscaretta globosaرا داشتند. به طور خلاصه باید گفت که سیستم بادبند یا مهاربندی، مجموعهای از اعضاء است که جهت استحکام و پایداری سازه در برابر نیروهای عرضی ناشی از زلزله مورد استفاده قرار پوشش سقف و بدنه سوله میگیرد. کره موجب ارتباط بین اعضای سازه میشود، و باعث پایداری بین اعضا میشود. تحلیل وبرسی سیستم های زهکشی عرضی که زیر سطح کم عمق زمین نصب می شود باعث کنترل بهتر اب های سطحی میشود. از مهمترین این ایرادات عدم امکان خم عرضی و طولی قطعات در کارگاه است. ورقهای خریداری شده پس از برشکاری بر اساس نقشههای شاپ (نقشههایی که توسط مشاور پروژه و دفتر فنی جهت تولید قطعات به واحد سولهسازی کارخانجات ابلاغ میگردد) آماده حمل به قسمت مونتاژ کارخانه میباشد و در قسمت مونتاژ از قبل یک شاسی به نام فیکسچر ساخته شده که برای تمام اجزای تیر و ستون محلی تعبیه گردیده است.

پوشش سقف سوله 80*60

وزن آنها بسیار سبک بوده و به خوبی برای پیش مونتاژ قطعات مناسب است. با توجه به کیفیت ساخت، طول عمر آنها از 20000 تا 50000 ساعت تغییر میکند. بسیار مستحکم وبا کیفیت هستند پس با خیال راحت می توانید سوله سبک را انتخاب کنید. برای این کار لازم است به شرکتهای ارائه دهنده خدمات ساخت سوله مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اتصالات در سازه فلزی میتوانید به مقاله «انواع اتصالات در سازه فولادی از جوشی تا پیچ و مهره» مراجعه کنید. ساختار دیوار برشی: به لحاظ عملکردی مشابه ساختار مهاربندی قاب هستند، با این تفاوت که به جای مهاربند فلزی از دیوار بتنی یا دیوار فولادی استفاده میشود تا در برابر نیروهای جانبی مقاومت کنند. در صورتی که سقف طاق ضربی بر روی دیوار قرار گیرد، می بایست تیر آهن های سقف در داخل کلاف افقی به خوبی مهار گردد. با بالا رفتن دما آهن دچار تغییر شکل شده که موجب ریزش آوار میشود. همانطور که میدانید آهن هنگامیکه در معرض هوای مرطوب قرار میگیرد، پوسیده شده و زنگ میزند که باید بلافاصله پس از نصب سازه فلزی قابی اقدام به رنگ آمیزی آن با رنگهای ضد زنگ کرد.

ناگفته نماند که برای اجرای سازه فلزی قابی گاهی هم از پروفیلهای فولادی با سطح مقطع مربع یا دایره هم استفاده میشود که در مرحله طراحی سازه با توجه به وزن سازه و نیروهای وارده بر آن محاسبه شده و تعیین میشود. انواع سازه قابهای فلزی به دو دسته قاب ساده و قاب خمشی تقسیم میشوند که از آن ها برای مقابله با نیروهای جانبی وارد بر سازه هم چون نیروی حاصل از زلزله استفاده میشود. ناقوس دیر هرمز و همچنین ساعت موجود در قلعه پرتغالیهای جزیره هرمز (به قطر حدود ۸۰ سانتیمتر)، پس از فتح آن جزیره به اصفهان آورده شد و در بالای این سردر نصب شد. ↑ «حوض مقابل سردر بازار قیصریه احیا میشود». وزن پایین و اجرای دیوار خشک، عملکرد دینامیک سازه در برابر بارهای لرزهای را بهبود میبخشد. کیفیت و صلبیت اتصالات این نوع سازه، تعیین کننده عملکرد آن است. شبکه های فضایی مدولار ترین سیستم های سازه ای هستند که از نصب اجزا پیش ساخته به یکدیگر ساخته شده اند بر این اساس اجزای سازه با ابعاد بسیار دقیق و با کیفیت مطلوب تولید می شوند و اغلب به راحتی قابل حمل و نقل اند و به جز برپایی در سایت به کار بیشتری نیاز ندارند .

سرعت اجرای بالا (قابلیت اجرا به صورت اسکلت پیش ساخته)، کیفیت خوب اتصالات و کاهش حجم بتن ریزی مورد نیاز برای فونداسیون نیز از دیگر مزایای سازه LSF است. سیستم قاب پیش ساخته در اجرای ساختمانهای مسکونی یک طبقه و کم ارتفاع نیز کاربرد دارد. از سوی دیگر وظیفه قاب خمشی مقاومت در برابر نیروهای جانبی بوده و به انواع گوناگون مانند قاب خمشی معمولی، متوسط و ویژه تقسیم میگردند. به این ترتیب، در صورت اعمال بار بر روی سازه، اجزای مختلف آن مانند یک جسم واحد در برابر تغییر شکل و لنگرهای خمشی مقاومت میکنند. رنگ آن از نوع کوره ای است که این پوشش علاه بر زیبایی خاص باعث می گردد ورق در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بسیار زیادی داشته باشد. سازه های فضاکار یا همان سازه های فلزی در نوع آرایش المان های خود متنوع بوده که سازه شبکه ای مسطح یکی از این انواع می باشد که کارایی بسیار خوبی را داشته و مورد انتخاب بسیاری قرار می گیرد. که به طور معمول و ترجیحی تکرار شونده بوده و فرم کلی سازه را به صورت شبکه ای ارائه می نمایند. سطح پل که دارای سه خط ماشین رو در هر طرف می باشد در طرفین این تیر اصلی به صورت طره ای اجرا شده است.

نوشته دیگر :
سکوبندی آزمایشگاه

ساختار اصلی قاب فولادی این سازه به شکلی است که میتواند تک دهانه، چند دهانه و یک طبقه یا چند طبقه بوده و طول اقتصادی آنها نیز حدود 24-30 متر است. البته از این فناوری برای ساخت انواع سایبانهای فلزی و مسقف کردن پارکینگهای روباز و خطوط لوله نیز استفاده میشود. البته این نوع سازه محدودیتهای خاص خود را نیز دارد. البته بیان این ایده با بهره گیری از زبان تکنولوژیکی انجام شده است (اشاره ای به چشم انداز پیشرفت روزافزون علم در شرایط معاصر و آینده). ورق های طرح ذوزنقه ای به گونه ای طراحی می شوند، که بر روی عرض آن ها موج های مربعی شکل ایجاد می شود، ضخامتی که ورق های طرح ذوزنقه ای براساس آن تولید می شوند متناسب با جایی است که قرار است از آن ها استفاده شود برای مثال از ورق های طرح ذوزنقه ای با ضخامت ۰٫۵ میلی متر و با ضخامت ۰٫۷ میلی متر برای حصار استفاده می شود. در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت پوشش سقف شیبدار ثابت. سازه فلزی قابی ازآنجاییکه در کارخانه سرهم شده و در محل نسب میشود، نظارت بیشتری روی مراحل ساخت آن وجود دارد.

اسرار سازه فضاکار فاش شد

یکی از انواع سازه های خرپایی که امروزه در دنیای مهندسی کاربرد بسیار زیادی دارد سازه فضاکار می باشد و شاید شما راجع به این نوع سازه سوالات بسیار زیادی داشته باشید. سازه فضاکار تختارزان تر بودن این سیستم در مقایسه با سایر سیستمهای سازهای به خصوص در سالنهای با دهانه بالا این سیستم را تبدیل به تنها گزینهای نموده که با توجه به سایر مزیتهای آن دارای توجیه اقتصادی میباشد. در سازه های فضاکار نزدیک به 50 درصد از کل هزینه ها صرف هزینه اتصالات میگردد. قدمت این نوع از تجهیزات ساختمانی تقریبا به چند صد سال قبل باز میگردد. طی فرآیند نورد سرد، ورقهای نازک فولاد گالوانیزه به پروفیلهای ساختمانی مورد نیاز برای اجرای المانهای باربر و غیر باربر سازه تبدیل میشوند. در این سیستم، انتهای اعضای باربر سازه توسط اتصالات صلب به یکدیگر متصل میشوند. سیستم سازه ای این کارگاهها عمدتاً از ستونهای فولادی، تیرهای اصلی یا رفترها، استرات، لاپه یا زد (Z)، سینه بند و بادبندهای عمودی و سقفی و سایر اجزا تشکیل شده است. گروهی کوچک، دیپلمات آب را سازه محور و دستهای دیگر او را کارشناسی می دانند که بیشتر شیفته روشهای غیر سازه ای است.

ارزان کردن غیر کارشناسی عواقب خوشایندی برای شما نخواهد داشت. از سیستم قاب صلب میتوان برای ساخت سازه های فولادی با فضای آزاد بزرگ، ارتفاع زیاد و دهانههای بلند استفاده کرد. از دلایل استفاده از پوشش شیروانی میتوان به ممانعت از جمعشدن آب باران در سقف منازل و صدمه به مصالح مورداستفاده در آن اشاره کرد. این ورق ها را در ضخامتهای 2 تا 10 میلیمتر می توان تولید کرد وعلاوه بر اینکه می توان آن ها را به صورت شفاف و بدون رنگ تولید کرد همچنین می توان در سایر رنگ ها مثل رنگهای اصلی (برنز، آبی، زرد، قرمز، سبز و…) تولید کرد. یکی از اصلی ترین بخش های هر سوله سقف آن است. سیستم قاب ساده به سیستمی گفته میشود که کلیه اتصالات در آن به شکل مفصلی بوده و امکان مبادله لنگر وجود ندارد. پاسخی که به این سوالات می دهید، تعیین کننده شکل پوشش مناسب برای سقف شیبدار خانه تان است. خوشبختانه برای این شرایط نیز تمهیداتی پیشبینی شده است که اجرای پوششهای بتنی، گچی یا پلیمری ضد آتش از مهمترین آنهاست. از سوی دیگر مقاومت کم سازههای فلزی در برابر آتش سوزی نیز باید در نظر گرفته شود. در مورد ساختار قابهای فولادی باید گفت که با افزایش تعداد طبقات، ارتفاع و بار زنده، نیازهای سازه برای مقاومت در برابر بارهای جانبی (بار باد و زلزله) افزایش خواهد یافت.