اردیبهشت 8, 1403

تاثیر قارچ گانودرما بر پوست و جوانی

تاثیر قارچ گانودرما بر پوست و جوانی

گانودرما علاوه بر خواص دارویی و اثرات شگفت انگیز سلامتی، خواص بسیاری برای پوست و مو دارد و در جوان نگه داشتن پوست تاثیر بسزایی دارد؛ به همین دلیل این قارچ را اکسیر جوانی نیز می نامند. در ادامه به بررسی تاثیر قارچ گانودرما بر پوست و زیبایی می پردازیم و شما را با جوانی پوست با گانودرما آشنا می کنیم.

تاثیر گانودرما بر سلامت پوست

انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، ویتامین E و انواع ویتامین های گروه B اصلی ترین مواد مغذی هستند که به طور مستقیم بر پوست و سلامت آن تاثیر می گذارند و خبر خوب این است که گانودرما سرشار از این مواد است. آنتی اکسیدان موجود در گانودرما از پوست در برابر انواع سرطان ها، ضایعات و زائده های پوستی محافظت می کند، سلامت پوست را حفظ می کند و از ابتلای پوست به انواع مشکلات و بیماری ها جلوگیری می کند. PH پوست اسیدی است و اگر برای شستن آن از شوینده های قلیایی مانند صابون استفاده شود، تنظیم pH پوست به هم می خورد و آسیب هایی مانند چین و چروک پوست را متحمل می شود. ویتامین C موجود در گانودرما توانایی حفظ PH پوست را در حالت اسیدی دارد. از آسیب و ضایعات پوستی جلوگیری کنید و در نهایت جوانی با گانودرما را تجربه می کنید.

مصرف برخی داروها، تداخل دارویی و غذایی، استرس و شوک شدید و عواملی مانند بارداری ممکن است باعث ایجاد لکه هایی در پوست صورت و بدن شود که گاهی گذرا و گاهی تا سال ها روی پوست باقی می ماند. گانودرما به صورت خوراکی یا موضعی مصرف می شود و به محو شدن و از بین بردن این لکه ها بسیار کمک می کند. همچنین می توانید با مصرف گانودرما از پیری زودرس جلوگیری کنید. گانودرما دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است که به رفع و درمان آکنه پوست در سنین مختلف کمک می کند.

تاثیر گانودرما بر مشکلات پوستی

مطالعات مختلف روی گانودرما نشان داده است که می تواند انواع مشکلات پوستی را درمان کند، از جمله:

  • التهاب دهنده انواع زخم ها
  • درمان آفتاب سوختگی
  • انواع التهابات پوستی را از بین می برد
  • درمان نیش حشرات و خارش پوست

در واقع تاثیر گانودرما روی پوست و جوانسازی آن به دلیل عملکرد هماهنگ آن در فعالیت های ضد هیستامینی، ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد حساسیت گانودرما است که باعث تقویت سیستم ایمنی و بهبود گردش خون می شود و مشکلات پوستی نیز قابل حل است.

تاثیر گانودرما بر نرمی پوست

تاثیر قارچ گانودرما بر  پوست به دلیل وجود بتا گلوکان است که پوست خشک را آبرسانی کرده و آن را نرم و لطیف می کند. بتا گلوکان زنجیره پیچیده ای از واحدهای قندی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. همچنین تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد و دیواره رگ های خونی پوست را تقویت می کند.

تاثیر گانودرما بر پوست به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی

همه ما در محیطی پر از رادیکال های آزاد زندگی می کنیم. رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید، اشعه ماوراء بنفش و بسیاری از عوامل دیگر می توانند آسیب های شدیدی به پوست وارد کنند. گانودرما سرشار از آنتی اکسیدان است و این عنصر مهم به خوبی می تواند اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کند و جوانی با گانودرما را به شما هدیه می کند.

نوشته دیگر :
شرکت سازه ابتکار ارشد : ساخت ماشین آلات تولید زغال و صادرات زغال

تاثیر قارچ گانودرما بر پوست و خاصیت ضد حساسیت قوی

یکی از اثرات مهم گانودرما ضد حساسیت بودن آن برای پوست است؛ زیرا حاوی تری توفان است که از حساسیت های پوستی ناشی از حساسیت های دارویی، غذایی یا محیطی جلوگیری می کند. همچنین در این گیاه که حاوی عنصری به نام پلی ساکارید است آنتی بادی ها را تقویت کرده و از ورود ویروس ها و باکتری هایی که باعث حساسیت پوستی می شوند جلوگیری می کند.

جلوگیری از ایجاد لک های جوش با تاثیر گانودرما بر پوست

تاثیر قارچ گانودرما بر پوست فوق العاده است و نه تنها به جوانسازی، روشن شدن و لطافت پوست کمک می کند، بلکه از عوامل خارجی و ایجاد لک نیز جلوگیری می کند. با مصرف قارچ گانودرما روی پوست، چربی و رطوبت کافی به پوست می رسد و پوست در برابر آلودگی های خارجی مقاومت می کند. می توانید گانودرما را هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کنید. برای جوش و آکنه می توانید مقدار کمی از آن را خرد کنید و روی آکنه و جوش های خود بگذارید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

گانودرما و  سم زدایی بدن

مواد موجود در قارچ گانودرما خاصیت سم زدایی دارد و بدن انسان را از سموم پاک می کند و کلیه ها و کبد را تمیز و سالم نگه می دارد و اگر بدنی سالم داشته باشیم، قطعا پوستی شاداب و لطیف خواهیم داشت. کبد وظیفه پاکسازی و سم زدایی بدن، پاکسازی پوست از سموم و چربی های اضافی را بر عهده دارد و پوستی شاداب و تمیز به پوست می بخشد.

 

تاثیر گانودرما بر بیماری پوستی پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی است. پسوریازیس در اثر التهاب و تقسیم غیر طبیعی سلول های اپیدرم ایجاد می شود. این بیماری باعث ایجاد ضایعات پوسته‌دار سفید و نقره‌ای روی پوست می‌شود. مطالعات متعدد نشان داده است که لنفوسیت های T و سیتوکین ها نقش مهمی در پاتوژنز این بیماری دارند. پسوریازیس همچنین می تواند باعث التهاب مفاصل به نام استئوآرتریت شود. عوامل زیادی از جمله عوامل ژنتیکی و محیطی و نقص سیستم ایمنی در ایجاد این بیماری نقش دارند. شیوع این بیماری در جوامع مختلف 1 تا 3 درصد گزارش شده است. به دلیل مزمن بودن بیماری، بیماران مبتلا به پیسوریازیس معمولا از داروهای شیمیایی مانند متوترکسات، سیکلوسپورین و کورتون استفاده می کنند که عوارض جانبی متعددی دارند.

سخن پایانی

تحقیقات علمی متعدد نشان داده است که گانودرما حاوی بتا گلوکانان است که تاثیر زیادی در جوانسازی و شفافیت پوست دارد. بتاگلوکان های موجود در گانودرما، زنجیره ای از مولکول های آنتی اکسیدانی هستند که وظیفه جذب آب از محیط به پوست شما و آبرسانی عمیق به پوست را بر عهده دارند. این ماده اثرات معجزه آسایی بر روی پوست دارد. برای خرید قارچ گانودرما می توانید به فروشگاه قارچ گانودرما مراجعه کنید.