اردیبهشت 9, 1403

برترین زبان های برنامه نویسی توسعه اپلیکیشن موبایل

برترین زبان های برنامه نویسی توسعه اپلیکیشن موبایل

در این مقاله، بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه برنامه را بررسی خواهیم کرد. ما در مورد بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی و مجموعه ابزارهای موجود صحبت خواهیم کرد. همچنین مزایا و معایب هرکدام را بررسی می‌کنیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد آنچه برای شما و نیازهای توسعه برنامه تلفن همراه شما مناسب است، بگیرید.

آیا رسانه های اجتماعی به کسب و کار طراحی وب سایت شما آسیب می زند؟

  1. انواع برنامه‌های موبایل
  2. بهترین زبانها برای توسعه برنامه کدامند؟ (بومی)
  3. زمان‌های اجرا بومی
  4. Frameworks
  5. پلتفرم‌ها و ابزارهای توسعه برنامه موبایل
  6. نتیجه گیری

توسعه اپلیکیشن موبایل فرآیندی است که طی آن یک اپلیکیشن موبایل برای دستگاه ها، از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها و غیره ایجاد می شود. این شامل مفهوم، برنامه ریزی، طراحی، توسعه و آزمایش برنامه است. و در دهه کنونی، با افزایش روزافزون تعداد کاربران تلفن همراه و معرفی فناوری‌های جدید و نوآورانه، این صنعتی است که همچنان در حال رشد است.

در نتیجه، تقاضای زیادی برای توسعه‌دهندگان برنامه تلفن همراه وجود دارد که می‌توانند برنامه‌های باکیفیت و کاربرپسند بسازند. اداره آمار کار ایالات متحده می گوید که گسترش برنامه های تلفن همراه با تقاضای پیش بینی می شود بین سال های 2018 تا 2028 21 درصد رشد کند.

انواع برنامه های موبایل

اساساً دو نوع برنامه تلفن همراه وجود دارد: برنامه های بومی و برنامه های ترکیبی.

 

برنامه های ترکیبی در مقابل بومی توسط Merroa/p>

برنامه های بومی

یک برنامه بومی برنامه ای است که به طور خاص برای یک نوع سیستم عامل تلفن همراه مانند iOS یا Android ایجاد شده است. برنامه‌های بومی به زبانی نوشته می‌شوند که بومی سیستم عامل است، مانند Objective-C یا Swift برای برنامه‌های iOS و جاوا یا Kotlin برای برنامه‌های اندروید.

برنامه های بومی چندین مزیت دارند:

  • آنها می‌توانند از ویژگی‌های دستگاه همراه مانند دوربین، GPS و اعلان‌های فشاری استفاده کامل کنند.
  • آنها را می توان به طور خاص برای رابط کاربری سیستم عامل تلفن همراه طراحی کرد که منجر به تجربه کاربری بهتری می شود.
  • آنها را می توان از فروشگاه های برنامه دانلود کرد، مانند App Store برای دستگاه های iOS و فروشگاه Google Play برای دستگاه های Android.

اما، برنامه های بومی معایبی نیز دارند:

  • توسعه آن‌ها ممکن است گران‌تر از انواع دیگر برنامه‌ها باشد، زیرا به دو تیم توسعه مجزا نیاز دارند — یکی برای هر نوع سیستم‌عامل.
  • توسعه آنها ممکن است بیشتر طول بکشد، زیرا هر سیستم عامل مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل های خاص خود را دارد.
  • به‌روزرسانی آن‌ها ممکن است دشوارتر باشد، زیرا هر سیستم‌عامل فرآیند به‌روزرسانی خاص خود را دارد.

برنامه های ترکیبی

یک برنامه ترکیبی برنامه‌ای است که با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های وب – مانند HTML، CSS، و جاوا اسکریپت – و فناوری‌های بومی – مانند Objective-C یا Java ایجاد شده است. برنامه‌های ترکیبی معمولاً با استفاده از چارچوبی مانند Cordova، Ionic، یا React Native توسعه می‌یابند (در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد).

برنامه های ترکیبی چندین مزیت دارند:

  • توسعه آنها معمولا آسانتر و سریعتر است. آنها بر پایه فناوری‌های وب ساخته شده‌اند، که توسعه‌دهندگان بیشتری برای آن‌ها در دسترس هستند، که می‌توانند در هزینه و زمان بازاریابی صرفه‌جویی کنند.
  • آنها را می توان برای کار بر روی چندین نوع دستگاه تلفن همراه، از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها طراحی کرد.
  • آنها می توانند از آخرین ویژگی های بومی هر پلتفرم استفاده کنند.
  • آنها را می توان از فروشگاه های برنامه دانلود کرد، مانند App Store برای دستگاه های iOS و فروشگاه Google Play برای دستگاه های Android.

اما، برنامه های ترکیبی معایبی نیز دارند:

  • آنها می توانند نسبت به برنامه های بومی کمتر قابل اعتماد باشند، زیرا به چندین فناوری متکی هستند.
  • آنها می توانند نسبت به برنامه های بومی کمتر پاسخگو باشند، زیرا حداقل باید قبل از صحبت با سیستم عامل با رابط مرورگر و موتور جاوا اسکریپت ارتباط برقرار کنند.
  • به روز رسانی آنها ممکن است دشوارتر باشد، زیرا باید با چندین نوع سیستم عامل سازگار باشند.

در نهایت، آنها می توانند جذابیت کمتری نسبت به برنامه های بومی داشته باشند، زیرا معمولاً به سخت افزارهای بومی مانند دوربین و GPS دسترسی ندارند.

برنامه های وب

یک برنامه وب برنامه ای است که با استفاده از فناوری های وب مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت توسعه یافته است. برنامه‌های وب معمولاً با استفاده از چارچوبی مانند Angular، React یا Vue توسعه می‌یابند.

برنامه‌های وب می‌توانند حتی کمتر پاسخ‌گو باشند نسبت به برنامه‌های ترکیبی، به دلیل ماهیت سرور/مشتری تعامل مبتنی بر HTTP: هر درخواست باید به یک سرور و مشتری (مرورگر) ارسال شود. باید منتظر پاسخ بود و این حتی در هنگام استفاده از فناوری‌های سمت سرور مانند PHP، Python، Ruby یا ASP بیشتر است: برای هر درخواست، قبل از اینکه پاسخ برای مشتری آماده شود، باید یک اسکریپت روی سرور اجرا شود.

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید یک برنامه ترکیبی توسعه دهید، ابتدا باید یک برنامه وب بسازید. بنابراین دانش کامل توسعه وب مورد نیاز خواهد بود. (اگر به یک تجدید نظر در جاوا اسکریپت نیاز دارید، آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت: محبوب ترین زبان برنامه نویسی روی زمین در SitePoint.)

ما یک مقاله همراه در این مجموعه خواهیم داشت که بر توسعه برنامه وب تمرکز دارد، بنابراین برای بقیه این مقاله منحصراً بر روی برنامه‌های بومی و ترکیبی تمرکز خواهیم کرد.

نحوه انتخاب نوع برنامه برای توسعه

بسیار خوب، پس بیایید همه موارد بالا را برای هضم راحت تر خلاصه کنیم:

برنامه بومی برنامه ترکیبی برنامه وب
مزایا
  • می تواند از ویژگی های دستگاه همراه استفاده کامل کند
  • می تواند به طور خاص برای رابط کاربری سیستم عامل تلفن همراه طراحی شود
  • از فروشگاه های برنامه قابل دانلود است
  • می توان با استفاده از فناوری های وب توسعه داد
  • می تواند برای کار بر روی چندین نوع دستگاه تلفن همراه طراحی شود
  • از فروشگاه های برنامه قابل دانلود است
  • می توان با استفاده از فناوری های وب توسعه داد
  • می تواند برای کار بر روی چندین نوع دستگاه تلفن همراه طراحی شود
  • بدون مراجعه به فروشگاه برنامه قابل به‌روزرسانی است
معایب
  • پرهزینه تر برای توسعه
  • ممکن است توسعه بیشتر طول بکشد
  • به روز رسانی سخت تر است
  • می تواند کمتر از برنامه های بومی قابل اعتماد باشد
  • می تواند نسبت به برنامه های بومی کمتر پاسخگو باشد
  • به روز رسانی می تواند دشوارتر باشد
  • می تواند جذابیت کمتری نسبت به برنامه های بومی داشته باشد
  • می تواند کمتر از برنامه های بومی قابل اعتماد باشد
  • می تواند نسبت به برنامه های بومی کمتر پاسخگو باشد
  • می تواند جذابیت کمتری نسبت به برنامه های بومی داشته باشد
  • به دلیل تعاملات سرور/مشتری می تواند کمتر واکنش نشان دهد

بهترین زبانها برای توسعه برنامه کدامند؟ (بومی)

باید در نظر بگیرید که آیا قصد دارید برای iOS، Android یا هر دو توسعه دهید.

با این حال، اگر می‌خواهید برای هر دو پلتفرم توسعه دهید، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید برنامه‌ای ایجاد کنید که تجربه کاربری مشابهی در هر دو پلتفرم داشته باشد یا خیر – در این صورت، یک شرط بهتر ممکن است توسعه یک برنامه چند پلتفرمی باشد. — یا اگر می‌خواهید برنامه‌ای ایجاد کنید که تجربه کاربری منحصربه‌فردی در هر پلتفرم داشته باشد.

برنامه‌های iOS

هدف-C

Objective-C یک زبان قدرتمند و همه کاره است که برای توسعه بسیاری از برنامه‌های محبوب – مانند Uber، Pinterest، و Instagram استفاده می‌شود.

Objective-C ابرمجموعه ای از زبان برنامه نویسی C است، به این معنی که شامل تمام ویژگی های C، به علاوه برخی از ویژگی های اضافی – مانند تایپ پویا، بارگذاری بیش از حد روش، پوشاندن داده و مدیریت خودکار حافظه.

آموزش Objective-C برای توسعه دهندگانی که قبلاً با C یا C++ آشنا هستند آسان است، زیرا بر روی زبان C ساخته شده است. با این حال، ممکن است برای کسانی که تازه برنامه نویسی می کنند دشوارتر باشد، زیرا این زبان پیچیده تری است.

به عنوان یک زبان نسبتا قدیمی، Objective-C دارای آموزش ها و اطلاعات زیادی است. اما در این مرحله، به اندازه سوئیفت به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بنابراین در عین حال جامعه کوچک‌تری از توسعه‌دهندگان وجود دارد که می‌توان از آنها یاد گرفت.

منابع:

سوئیفت

Swift یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و شهودی برای iOS، macOS، tvOS، و watchOS است. استفاده از سوئیفت آسان و منبع باز است، بنابراین هر کسی که ایده ای داشته باشد می تواند چیزی باورنکردنی ایجاد کند.

Swift به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از آن برای مبتدیان آسان باشد، در حالی که هنوز به اندازه کافی برای توسعه دهندگان با تجربه قدرتمند است.

برخی از نکات برجسته زبان Swift عبارتند از:

  • این توسط اپل ایجاد شد و در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در سال 2014 معرفی شد
  • این یک زبان کامپایل شده است، بنابراین سریع و کارآمد است.
  • از لحاظ نوع ایمن است، بنابراین به جلوگیری از خطاها و افزایش کیفیت کد کمک می کند.
  • مدیریت حافظه در زبان تعبیه شده است، بنابراین لازم نیست نگران نشت حافظه باشید.
  • همچنین تعاملی است، بنابراین می‌توانید کد بنویسید و فوراً نتایج را ببینید.

به طور خلاصه، سوئیفت ایمن، سریع و تعاملی است. و یادگیری آن آسان است، حتی اگر در برنامه نویسی تازه کار باشید. بنابراین اگر می‌خواهید یک برنامه iOS توسعه دهید، احتمالاً Swift زبان انتخابی شماست.

منابع:

به علاوه در SitePoint:

برنامه های اندروید

جاو

جاوا یک زبان برنامه نویسی همه کاره و قدرتمند است که می تواند برای توسعه برنامه های اندروید استفاده شود — مانند Spotify، Netflix و Google Earth. جاوا همچنین می تواند برای توسعه دسکتاپ، وب و برنامه های کاربردی استفاده شود. این یکی از زبان های برنامه نویسی پرتقاضا است.

جاوا و C بسیار شبیه به هم هستند، زیرا هر دو زبان‌های ساختاریافته و ضروری هستند که از کامپایلر استفاده می‌کنند. و درست مانند Objective-C، جاوا شی گرا است، بنابراین نوشتن کدی که ماژولار و قابل استفاده مجدد است را آسان می کند. به همین دلیل، یادگیری جاوا برای توسعه دهندگانی که قبلاً با C یا C++ آشنا هستند، باید نسبتاً آسان باشد. با این حال، یادگیری برای توسعه‌دهندگانی که با این زبان‌ها آشنایی ندارند دشوارتر است.

با این حال، توجه داشته باشید که جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا خالص است، در حالی که C یک زبان ترکیبی است که از برنامه نویسی رویه ای و شی گرا پشتیبانی می کند. جاوا از ماشین مجازی برای اجرای کد استفاده می کند، در حالی که کد C مستقیماً در کد ماشین کامپایل می شود. کد جاوا در سراسر پلتفرم قابل حمل است، در حالی که کد C قابل حمل نیست. در نهایت، جاوا از مدیریت خودکار حافظه پشتیبانی می کند، در حالی که C از مدیریت حافظه پشتیبانی نمی کند.

جاوا یک زبان کامپایل شده است، بنابراین سریع و کارآمد است. و از آنجایی که از نظر نوع ایمن است، به جلوگیری از خطاها و افزایش کیفیت کد کمک می کند. جاوا همچنین یک زباله جمع کن دارد، بنابراین لازم نیست نگران نشت حافظه باشید. علاوه بر این، جاوا یک زبان محبوب است، بنابراین جامعه بزرگی از توسعه دهندگان وجود دارد که با اسناد و پشتیبانی فراوان در دسترس هستند.

نوشته دیگر :
معرفی پرکاربرد ترین شیشه آلات و ابزار های آزمایشگاهی و کاربرد شان

منابع:

کاتلین

Kotlin زبان جدیدی است که به طور خاص برای توسعه برنامه‌های Android طراحی شده است. این برنامه روی ماشین مجازی جاوا (JVM) اجرا می‌شود و کاملاً با جاوا سازگار است، بنابراین می‌توانید از تمام کتابخانه‌های جاوا موجود هنگام توسعه برنامه‌های Kotlin استفاده کنید.

Kotlin یک زبان تایپ ایستا است، بنابراین می توانید خطاها را در زمان کامپایل به جای زمان اجرا مشاهده کنید. کاتلین همچنین از الگوهای برنامه نویسی تابعی و شی گرا پشتیبانی می کند.

برخی از نکات برجسته زبان کاتلین عبارتند از:

  • این زبان مختصر است، بنابراین می‌توانید کد کمتری بنویسید و به همان نتایج برسید.
  • ایمن است، زیرا استثناء اشاره گر تهی را حذف می کند.
  • قابلیت همکاری با جاوا دارد، بنابراین می‌توانید از کد Kotlin در پروژه‌های جاوا و بالعکس استفاده کنید.
  • پشتیبانی ابزار قوی در Android Studio دارد.
  • این توسط JetBrains، شرکت سازنده IntelliJ IDEA.
  • توسعه تلفن همراه Android از زمان Google I/O 2019 اولین Kotlin بوده است.

به طور خلاصه، اگر می‌خواهید در برنامه‌های Android به همه کار بروید، Kotlin احتمالاً گزینه مناسبی برای شماست.

منابع:

به علاوه در SitePoint:

 

برنامه‌های بین پلتفرمی، توسط Tsahi Levent-Levi

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، توسعه برنامه‌های بومی می‌تواند زمان، هزینه و تلاش زیادی را صرف کند. توسعه یک برنامه چند پلتفرمی با ابزاری که می تواند برای چندین پلتفرم برنامه تولید کند، بسیار ساده تر است. و در حالی که هنوز باید برنامه را برای iOS یا Android با چارچوب یا زمان اجرا که استفاده می‌کنید بسازید، نیازی به نوشتن کد برای هر هدف نخواهید داشت.

در روش دیگر، اگر می‌خواهید برنامه‌ای ایجاد کنید که تجربه کاربری مشابهی در هر دو پلتفرم داشته باشد، می‌توانید یک برنامه زبان بین پلتفرمی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد از یک پایگاه کد برای هر دو پلتفرم استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید برنامه‌ای ایجاد کنید که تجربه کاربری منحصربه‌فردی در هر پلتفرم داشته باشد، احتمالاً باید برنامه را به زبان مادری هر پلتفرم توسعه دهید.

زمان های اجرا بومی

Native Runtimes ابزارهایی هستند که به شما امکان می دهند برنامه هایی را توسعه دهید که روی پلتفرم های متعددی مانند iOS، Android و Windows اجرا شوند. مزیت استفاده از زمان‌های اجرا بومی این است که می‌توانید از کدهای موجود خود دوباره استفاده کنید، بنابراین مجبور نیستید برنامه خود را برای هر پلتفرم بازنویسی کنید.

با این حال، تنظیم و درک کامل این موارد نیز می تواند مشکل باشد. اما هنگامی که به آن دست پیدا کردید – و اسناد و مدارک خوب زیادی برای این منظور در دسترس است – باید خط لوله خود را تنظیم کنید.

آپاچی کوردووا

Cordova (قبلاً PhoneGap) یک زمان اجرا بومی منبع باز است. که به شما امکان می دهد با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت، برنامه هایی را برای چندین پلتفرم توسعه دهید. طیف گسترده ای از افزونه ها را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد به ویژگی های دستگاه بومی مانند دوربین و GPS دسترسی داشته باشید.

Cordova یک انتخاب محبوب است، زیرا برای مدت طولانی در دسترس بوده و کاربران زیادی دارد. با این حال، اخیراً در مقایسه با خازن کمی پیر شده است.

منابع:

خازن

خازن یک گزینه تا حدودی جدیدتر است، که یک ابزار توسعه برنامه چند پلتفرمی است که توسط Ionic ایجاد شده است. همچنین به شما این امکان را می دهد که با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت، برنامه هایی را برای iOS، اندروید و وب توسعه دهید. همچنین دسترسی به ویژگی های دستگاه بومی مانند دوربین و GPS را فراهم می کند.

در مقایسه با کوردووا، خازن ابزار بهتری ارائه می‌کند، به طور فعال‌تری نگهداری می‌شود، و از پشتیبانی سازمانی برخوردار است (به Capacitor vs Cordova: Hybrid Development App Mobile.

بسیار مستند، با جامعه ای پر رونق، خازن روز به روز محبوب تر می شود.

منابع:

Frameworks

فریم‌ورک‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای توسعه برنامه‌های چند پلتفرمی استفاده کرد. در اینجا تعدادی از بهترین ها وجود دارد.

React Native

React Native یک چارچوب رابط کاربری قدرتمند است که برای توسعه بسیاری از برنامه‌های محبوب، مانند تبلیغات فیس بوک، Walmart و Bloomberg الف>. درست مانند React، توسط Meta (Facebook) ایجاد شده است.

در اصل، React Native یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای ساخت رابط های کاربری است که به کد بومی کامپایل می شود، بنابراین می توانید از تمام کتابخانه های بومی موجود هنگام توسعه برنامه های React Native استفاده کنید.

React Native یک انتخاب عالی برای توسعه برنامه‌های چند پلتفرمی است، زیرا یادگیری آن برای توسعه‌دهندگانی که قبلاً با جاوا اسکریپت آشنا هستند آسان است. علاوه بر این، React Native بسیار محبوب است، بنابراین جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان برای یادگیری وجود دارد.

منابع:

به علاوه در SitePoint:

فلاتر

Flutter زبان جدیدی است که به طور خاص برای توسعه برنامه‌های چند پلتفرمی، از جمله موبایل، وب، طراحی شده است. دسکتاپ و دستگاه های تعبیه شده این دستگاه روی Dart VM اجرا می‌شود و کاملاً با Dart سازگار است. مانند Dart، Flutter توسط Google ایجاد شد.

Flutter کتابخانه های زیادی برای سرعت بخشیدن به جریان توسعه دارد، بنابراین می توانید به سرعت برنامه ها را توسعه دهید. علاوه بر این، Flutter واکنشی است، بنابراین می توانید رابط های کاربری پاسخگو ایجاد کنید. Flutter نیز منبع باز است، بنابراین می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

اما، یادگیری برای توسعه دهندگانی که با Dart آشنایی ندارند، می تواند دشوارتر باشد.

برخی از نام‌های بزرگی که از Flutter استفاده می‌کنند عبارتند از BMW، Alibaba، و Google Pay، در میان بسیاری دیگر.

منابع:

چارچوب یونی

Ionic Framwork یک انتخاب محبوب برای توسعه برنامه‌های چند پلتفرمی با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت است.

در ابتدا بر اساس چارچوب Angular بود، اگرچه اکنون از React و Vue. همچنین در ابتدا از Cordova برای دسترسی به ویژگی‌های دستگاه بومی استفاده می‌کرد، اگرچه اکنون از Capacitor نیز پشتیبانی می‌کند که خود Ionic آن را توسعه داده است.

Ionic یک انتخاب عالی برای توسعه برنامه‌های چند پلتفرمی است، زیرا یادگیری و استفاده از آن آسان است. علاوه بر این، برنامه های Ionic سریع و پاسخگو هستند. و چون Ionic از Cordova و Capacitor استفاده می کند، می توانید به ویژگی های دستگاه بومی مانند دوربین و GPS دسترسی داشته باشید.

با پشتیبانی ابری درجه سازمان، برخی از برنامه‌های توسعه‌یافته با Ionic عبارتند از Sanvello، T-Mobile، دیزنی، و بسیاری دیگر.

منابع:

کوازار

Quasar یک چارچوب توسعه برنامه چند پلتفرمی است که از HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیز استفاده می‌کند. این بر روی Vue.js ساخته شده است و از آخرین فناوری‌ها مانند Vue 3، Vite برای ایجاد سریع توسعه و Cordova و Capacitor برای پشتیبانی از برنامه های بومی.

 

Quasar بهترین پشتیبانی در کلاس خود را برای ایجاد برنامه های تک صفحه ای، پردازش سمت سرور (SSR)، برنامه‌های وب پیشرفته، برنامه‌های تلفن همراه، برنامه‌های دسک‌تاپ، و حتی برنامه‌های افزودنی مرورگر .

آنچه ما می خواهیم با Quasar به دست آوریم این است که سطح توسعه وب را به طور کلی بالا ببریم. کاری کن که به جلو برود، تکامل یابد. تغییر عقیده به زمانی که جایگزین بهتری وجود دارد اشاره کنید. — چرا کوازار

Quasar یک انتخاب عالی برای توسعه برنامه‌های چند پلتفرمی است، زیرا یادگیری آن آسان، سریع و کارآمد است، ویژگی‌های زیادی و عملکرد عالی ارائه می‌دهد و مستندات آن واقعاً خوب است. اگرچه تاکنون، پذیرش آن در مقایسه با سایر چارچوب‌ها محدود است.

برخی از منابعی که برای شما مفید خواهند بود عبارتند از:

خلاصه

نام مجوز زبان پلتفرم ها
React Native MIT جاوا اسکریپت iOS، Android، وب، macOS، Windows، Linux
Flutter BSD دارت iOS، Android، وب، macOS، Windows، Linux
یونیک MIT HTML، CSS، جاوا اسکریپت iOS، Android، وب، macOS، Windows، Linux
کوازار MIT HTML، CSS، جاوا اسکریپت iOS، Android، وب، macOS، Windows، Linux، Electron، افزونه مرورگر

تعدادی پلتفرم و ابزار مختلف برای توسعه برنامه تلفن همراه وجود دارد که می‌توان از آنها برای ایجاد برنامه‌های با کیفیت بالا استفاده کرد.

برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:

  • Android Studio: محیط توسعه یکپارچه رسمی (IDE برای توسعه برنامه‌های Android. این برنامه مبتنی بر پلتفرم IntelliJ IDEA است و مجموعه‌ای قوی از ویژگی‌ها را برای ویرایش کد، اشکال‌زدایی، و نمایه‌سازی عملکرد ارائه می‌کند. Android Studio برای Windows در دسترس است. macOS و Linux.
  • Xcode: IDE برای توسعه برنامه‌های iOS و macOS. این شامل مجموعه کاملی از ویژگی ها برای ویرایش کد، اشکال زدایی و تنظیم عملکرد است. Xcode فقط برای macOS در دسترس است.
  • Visual Studio: یک IDE قدرتمند برای توسعه ویندوز و برنامه های کاربردی وب. این شامل طیف گسترده ای از ویژگی ها برای ویرایش کد، اشکال زدایی و پروفایل عملکرد است. ویژوال استودیو برای ویندوز و macOS در دسترس است. همراه مستقل آن، Visual Studio Code (VS Code) نیز برای لینوکس موجود است.
  • Unity: یک موتور بازی محبوب برای توسعه بازی‌های سه بعدی و ابزاری برای توسعه برنامه‌های تلفن همراه. این شامل مجموعه کاملی از ابزارها برای ویرایش کد، اشکال زدایی و تنظیم عملکرد است. Unity برای Windows، macOS و Linux در دسترس است.
  • Eclipse: یک IDE محبوب و منبع باز برای توسعه برنامه های جاوا. این شامل طیف گسترده ای از ویژگی ها برای ویرایش کد، اشکال زدایی و تنظیم عملکرد است. Eclipse برای Windows، macOS و Linux در دسترس است.
  • Titanium SDK و Appcelerator: اینها بودند به عنوان چارچوب‌های منبع باز برای توسعه پلتفرم متقابل برای پلتفرم‌های مختلف – از جمله موبایل – با استفاده از فناوری‌های وب طراحی شده است. با این حال، ارائه Appcelerator متوقف شده است و Titanium کد عمومی و منبع باز شده است.

نتیجه گیری

جای تعجب نیست که در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه برنامه، هیچ پاسخ یکسانی وجود ندارد، همانطور که بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری. بسته به الزامات و عملکردهای خاصی که برنامه شما باید ارائه دهد، زبان های مختلف می توانند مزایای منحصر به فردی را ارائه دهند.

اما به طور خلاصه، شما می توانید:

    • اگر فقط قصد دارید iPhone و iPad را هدف قرار دهید، با Objective-C و Swift به iOS کامل بروید
    • با جاوا و Kotlin

Android را کامل کنید

    • هر دو پلتفرم را با Flutter

آدرس دهی کنید

  • از فناوری‌های وب برای توسعه یک برنامه ترکیبی استفاده کنید که به همه پلت‌فرم‌ها از یک پایگاه کد پاسخ می‌دهد (در حالی که کمی کنترل بر برخی ویژگی‌های خاص بومی را از دست می‌دهد)

انجام توسعه بین پلتفرمی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود، اما باید بپذیرید که همیشه در مورد استفاده از جدیدترین و بهترین ویژگی های پلتفرم چند قدم عقب خواهید بود.

مهم نیست چه زبانی را انتخاب می‌کنید، در پایان مهم‌ترین چیز این است که درک واضحی از اهداف و اهداف خود داشته باشید و مجموعه ابزار مناسبی را برای پروژه خود انتخاب کنید.

منبع: https://ifmee.ir/آیا-رسانه-های-اجتماعی-به-کسب-و-کار-طراحی/