۹ عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا

در این مقاله می خوایم شما رو با راه و روش افزایش رتبه بندی محتوا و متدهای گوگل آشنا کنیم، که با رعایت این عوامل موثر در بهینه سازی محتوا، اندازه بازدید محتوای خود رو چند برابر کنین.

تشریح اصول رتبه بندی محتوا واسه آدمایی که اهل این فن نیستن، کار بسیار سختیه. چون که این موضوعیه پیچیده که در بستری پیچیده جریان داره. واسه این کار، لازمه تا جزئیات زیادی رو ذکر کرده و در این بخش کارآزموده باشین. در این جا به بررسی عوامل کلی‎ی موثر در رتبه بندی محتوا و سایت‎ها می پردازیم.

۱٫ ایجاد آدرسی خوانا و در دسترس که واسه گوگل روشن باشه

هدف ما اینه که صفحه‎ای رو بسازیم که روبات‎های گوگل توانایی دسترسی به اونو داشته و محتوای اون با فرمتی خوانا جفت و جور شده و تصاویر چشمی و ویدیوهای اون به صورتی طراحی شده باشن که بتونن در فهرست سایت قرار بگیرن. این موضوع اصلی‎ترین موردیه که باید به اون پرداخته شه و بدون انجام این کار، باقی امور، اهمیت خود رو از دست میدن.

بیشتر بدونین: ۱۱ روش واسه بهبود طبیعی رتبه سایت در موتورهای جستجو

۲٫ تحقیق و کسب اطلاعات درباره کلمات کلیدی

واسه این کار، لازمه که کلمات و اصطلاحاتی که محققین واسه حل مشکلات خود از اون‎ها استفاده می‎کنن رو بشناسیم. ممکنه این‎ها همون معضلاتی باشن که شما و سازمان‎تون هم با اون‎ها درگیر بوده و در صدد رفع‎شون هستین. پس، محتوای شما با استفاده درست کلمات و عبارات می‎تونه در حل این مشکلات به درد بخور باشه.

مشکلات

در این جا، شما نیازمند یک یا چند کلمه‎ی کلیدی هستین که بتونین اون‎ها رو با مقاصد کاربران هماهنگ کرده و به کار برید. البته لازمه بدونین که به کار گیری کلمات کلیدی باید وابسته به موضوع محتوا و در جهت بهینه سازی اون باشه. وگرنه محتوای شما خیلی راحت تبدیل به هرزنامه شده و نمی‎تونید به هدف دلخواه خود برسین.

۳٫ بررسی یافته های جستجو (SERP) واسه آشنایی با نگاه گوگل به کلمات کلیدی

به شما پیشنهاد می‎کنم که بعضی یافته های جستجو رو بررسی کنین. به این معنا که موردی رو در گوگل جستجو کرده و به یافته های حاصله توجه کنین تا بفهمین که مبنای ارتباطی گوگل در مورد‎ جستجو براساس کلمات کلیدی به چه صورته. یعنی به این نکته توجه کنین که از نظر گوگل، کدوم محتوا می‎تونه جواب سوال شما باشه. با انجام این کار، شما می‎تونید مقصود کلی، نوع محتوای لازم، و دیگه قطعات گم شده‎ خود رو پیدا کنین. اگه در بعضی زمینه‎ها خلائی مشاهده کردین، می‎تونید با جفت و جور‎ محتوایی مناسب، اون فضای خالی رو پر کرده و در رتبه بندی گوگل، جایگاه مناسبی رو به خود اختصاص بدین.

مقاله در رابطه: ۱۰ نکته اساسی واسه انتخاب (Keywords) کلید واژه

۴٫ همکاری با افراد یا گروه‎های قابل اعتماد و موثر

در این مورد، لازمه که نکاتی رو رعایت کنین. اول این که لازمه از افراد یا گروه‎های قابل اعتماد و پشتیبان واسه تولید محتوایی مهم کمک بگیرین. به این روش، می‎تونید لینک‎های با ارزشی تولید کرده و مطالب خود رو به شکلی موثر در شبکه‎های اجتماعی به اشتراک بذارین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، قابل اعتماد و مستند بودن محتوا یکی از عواملیه که اونو در چشم خواننده و همین طور در چشم گوگل، ارزشمندتر می‎سازه. پس، این مورد قبل از هر چیز دیگری مورد لزومه.
دوم این که، تلاش شما بر اینه تا محتوایی بسازین که واسه محققین فایده داشته و اون‎ها رو در جهت حل مشکلات‎شون کمک دهد. واسه رسیدن به این هدف، لازمه که محتوای شما در همون صفحه‎ اول فهرست یافته های قرار گیرد. چون که هممون خوب می‎دانیم اگه محتوای شما در صفحات بعدی فهرست یافته های جستجو قرار بگیرن، کم‎تر کسی به اون‎ها مراجعه کرده و محتوای شما با باقی یافته های مقایسه نمیشه.

۵٫ انتخاب متا دیسکریپشن و سرخطی موثر و راضی کننده

به طور کاملً درست فهمیدین! گوگل هنوزم بیشتر از متا دیسکریپشن استفاده می‎کنه. شاید در بعضی مواقع این طور به نظر برسه که متا دیسکریپشن دیگه به کار نمی‎اید، اما در واقع، در بیشتر موارد، ارائه‎ متا دیسکریپشن‎های دقیق و کامل می‎تونن بسیار به درد بخور باشن. درصد بالایی از موفقیت محتوا و سایت‎ها هم به سرخط یا تیتر اون‎ها بستگی داره. هر چند گوگل این تیترها رو کوتاه کرده و در URL به صورت کوتاه قرارشان می‎دهد. عوامل دیگری مثل طرح و نشونه گذاری‎ها هم موثر هستن که بعداً درباره اون‎ها صحبت می کنیم. از این‎ها که بگذریم، ایجاد اسنیپت هم یکی از لازم‎ترین مواردیه که در محتوای شما به درد بخور میشه. چون اسنیپت‎ها تعیین کننده‎ چگونگی‎ نمایش موضوع در یافته های جستجو هستن. هم اینکه، چگونگی‎ نمایش موضوع محتوای شما در یافته های جستجوی گوگل هم تعیین کننده‎ اندازه علاقه‎ مخاطب به کلیک کردن و مطالعه‎ محتوا یا بالعکسه. اسنیپت در واقع، وقتیه واسه اعلام این مطلب که، «به جای کلیک کردن روی مطالب افراد دیگه، محتوای منو بخونین!» پس اگه بتونین با به کار گیری کلمات و عبارات کلیدی و در رابطه، یه اسنیپت خوب و موثر ایجاد کرده و توجه مخاطبین رو به محتوا یا صفحه‎ خود جلب کنین، برنده‎ واقعی این رقابت هستین.

۶٫ استفاده‎ هوشمندانه از کلمات کلیدی در رابطه

منظور از کلمات کلیدی اون دسته کلماتی هستن که از نظر معنایی با محتوا در رابطه بوده و به سوال‎های جستجو کنندگان هم مربوط باشن و در محتوای نوشتاری منظور گردند. تکیه بر عبارت محتوای نوشتاری به این دلیله که اگه این کلمات رو در ویدیوها یا هر نوع محتوای چشمی دیگری بذارین، گوگل خیلی راحت توانایی موشکافی اونو نداشته و ممکنه که به حساب نیایند. بخاطر اینم شما مجبورین که در این جور موارد، به گونه‎ای واسه گوگل اثبات کنین که در صفحه و محتوای خود از این کلمات بهره جسته‎اید!

موشکافی

۷٫ به کار گیری ریچ اسنیپت‎ها و نشونه گذاری

به کار گیری این موارد واسه همه ممکن نیس. اما در بعضی موارد، هنگام دریافت اخبار گوگل یا دریافت بعضی دستورالعمل‎ها، می‎تونید به تصاویر و محتواهای چشمی دیگه هم دسترسی داشته باشین. یا حتی در وقتی که در حال ایجاد محتوای اطلاعات مربوط به پروازها یا مطالب مسافرتی هستین ممکنه علاوه بر متن، از اسنیپت‎ها یا ریچ اسنیپت‎های تصویری هم بهره جسته باشین. در این صورت، طرح‎ها و نشونه گذاری‎ها می‎تونن از شما پشتیبانی کرده و شما می‎تونید از این فرصت عالی استفاده کنین.

۸٫ بهینه سازی صفحات در جهت بارگذاری سریع

لازمه این کار به گونه‎ای انجام شه که در عین حال، هم از دید UI و هم از دید تجربه‎ کاربران، جنبه‎ چشمی مناسبی ایجاد کرده و به افراد این اجازه داده شه که در گوشه و کنار صفحه به جستجو پرداخته و به ساده‎ترین و سریع‎ترین راه و با هر ابزاری مقصود خود رو عملی ساخته و در عین حال، از امنیت کافی هم بهره مند باشه. تامین امنیت یکی از لازم‎ترین مواردیه که باید در نظر گرفته شه. باید توجه داشت، هر چند HTTP تنها قرارداد موجود نیس، اما الان بخش بزرگی از توجه گوگل رو به خود معطوف کرده. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، در طول سال‎های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی کلی‎ دقیق شدن و فوکوس کردن روی این قرارداد بوده. نکته اینه که شایدً در طول سالای بعد هم شرایط همینجوری ادامه پیدا می کنه.

۹٫ به کار گیری کمک آدمایی که به تقویت محتوای شما کمک می کنن

واسه ایجاد یه صفحه و سایت موفق، شما ناچار به جفت و جور‎ لینک‎ها و نقل قول‎های معتبر، در رابطه، و با کیفیتی هستین که از طرف افراد قابل قبولی بیان شده باشن. لازمه بتونین این موارد رو در سایت و شبکه‎های اجتماعی منتشر کرده و به اشتراک بذارین تا محتوای شما دیده شه.
حال، بهتره این موارد رو استفاده کرده و فرق رو  احساس کنین. اعلام نظرها، ضمائم و مشارکت‎ها رو جدی گرفته و در جامعه‎ آنلاین، حضوری جدی داشته و حضور بقیه رو هم جدی بگیرین.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۹ عامل موثر در گوگل واسه رتبه بندی محتوا