۶ روند بازاریابی آنلاین در سال ۲۰۱۶

به گزارش پی سی مگزین، مجله فوربس و اینترنت مگزین اینجا به بزرگترین روندهای تبلیغات اینترنتی که حتماً باید از اونا در سال ۲۰۱۶ بدونین می پردازیم.

اونطور که به نظر می رسه ۲۰۱۶ سال خیلی خوبی واسه بازاریابی آنلاین میشه و پیش بینی می شه که این نوع جدید کسب وکار با این روندها تماشاگر تغییر و تحولی اساسی باشه:

  • بازاریابی ویدئویی، سلطان بازی میشه.

آگهیای ویدئویی شک نداشته باشینً چیز جدیدی نیستن، آنهم با در نظر گرفتن پلتفرمای تبلیغاتی مانند فیسبوک که به آگهی دهندگان، گزینه های ویدئویی مختلفی واسه انتخاب میدن. سال ۲۰۱۶ قراره فرق داشته باشه، چون گوگل در آخر داره با قرار دادن آگهی ویدئویی در SERP یا صفحه نتیجه موتور جستجو کنار میاد. این نشونه ایه که کاربران نسبت به گذشته بیشتر پذیرای تبلیغات ویدئویی به صورت آنلاین هستن و در صورت ادامه این روند، انتظار میره که تماشاگر گونه های بیشتری از تبلیغات ویدئویی باشیم که در مکانایی که انتظار نمی ره ظاهر شن و حالا که گوگل، مالکیت یوتیوب رو هم بردوش داره این امکانات، در عمل با محدودیتی مواجه نیستن.

  • جستجوگر اپلیکشن این صنعت رو منفجر می کنه.

گوگل مدتیه که جستجوگر اپلیکیشن رو طراحی کرده اما از اونجایی که امکانات رتبه گذاری واسه اپلیکیشنا روز به روز سخت تر می شه سال ۲۰۱۶ سالی میشه که صاحبان کسب وکار، بیشتر از گذشته به مزیتای قابل رؤیت بودن آنلاین یه اپلیکیشن خاص پی میبرن. شکی نیس که سایتی که با موبایل بهینه شده، نقش اعجاب بیاری در اینکه به چشم جمعیت همیشه سیار، خوش بیاد اجرا می کنه، اما به زودی این اپلیکیشنا هستن که جای اونا رو می گیرن. اپلیکیشنا می تونن همه کارایی رو که سایت اینترنتی می کنه بکنن به استثنای روشی که مستقیم تر، معمولی تر و دسترس پذیرتر هستن. ما هنوز چندین سال از اینکه ایلیکیشنا به عنوان یه واسطه، جانشین وب سایتا شن فاصله داریم اما سال ۲۰۱۶ سالی اساسی در اقتباس اپلیکیشن از چشم اندازه های صاحبان کسب وکار میشه.

موبایل

  • دسکتاپ به نفع موبایل کنار میره.

۲۰۱۵ سال بزرگی واسه موبایل بود؛ گوگل نه فقط اعلام کرد که ترافیک موبایل در آخر از ترافیک دسکپتاپ در ۱۰ کشور متفاوت پیشی گرفت، هم اینکه سالی بود که اونا بروزرسانی الگوریتم «موبایل گدون» رو منتشر کردن تا سایتایی رو که واسه موبایل بهینه نشده ان کم کم از دور خارج کنن. اما اینجور انگار شما مجبور نیستین علاوه بر یه نسخه موبایل، یه سایت دسکتاپ بهینه شده هم داشته باشین؛ براساس گوگل، سایتی که تنها مجهز به موبایله و هیچ همتای دسکتاپی نداره به طور کاملً قبول کردنیه. این به تنهایی واسه پایین روندن ترافیک دسکتاپ کافی نیس اما روشنه که خود گوگل، طرفدار کیست؛ اونا روی این حساب می کنن که ترافیک دسکپتاپ کم کم تحلیل رود، به این معنا که پول هوشمند، به بازاریابی آنلاین متمرکز با موبایل متکی شه.

  • به کار گیری دستیارهای دیجیتال (Digital Assistants ) عادی می شه.
  • دیجیتال

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و پرداخت به ازای کلیک (پی پی سی) دو روش بسیار محبوب واسه این هستن که هزاران بازدیدکننده که قبلاً شناختی از سایت شما نداشتن، اونو ببینن. اما رشد دستیارهای دیجیتال داره به نوع جدیدی از بهینه سازی منجر می شه. دستیاران دیجیتال مانند نرم افزار سیری و مایکروسافت کورتانا (Siri and Cortana ) از موتورهای جستجوی سنتی استفاده می کنن اما تنها وقتی که نیاز به پیدا کردن اطلاعات لازم باشه. نکته کلیدی واسه بهینه سازی در این قالب جدید حاصل کردن این اطمینانه که به جای اینکه تلاش کنین مردم رو به طور خاص به سایتتون هدایت کنین کاری کنین که اطلاعات کاری شما به آسونی واسه این دستیاران قابل دسترس باشه.

  • واقعیت مجازی ظهور می کنه.

تعداد زیادی وسیله متفاوت واسه واقعیت مجازی وجود دارن که قراره در چند سال آینده منتشر شن، بعضی از اونا واسه اپلیکیشنای خاصی مانند ویدیو گیما اختصاص پیدا کردن و بقیه واسه کاربرد عمومی در دسترس هستن. آکیولوس ریفت که یه نمایشگر هدبند واقعیت مجازیه و یکی از جدیدترین وسایل واقعیت مجازیه قراره ) Oculus Rift, arguably the most hyped VR device ( در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ منتشر شه. آکیولوس ریفت و دیگه وسایل واقعیت مجازی یه مدیوم به کلی جدید واسه تبلیغات آنلاین معرفی می کنن، اونم با ترکیب با پلتفرمای رسانه های اجتماعی بیشتر پسند، کانالای ویدئویی و حتی اشکالی از پیام رسانی مستقیم. همیشه یه احتمال هست که واقعیت مجازی مانند چیزی که یهو مد روز می­شه از تب و تاب بیفته اما میلیارد دلار اعتبار بلاتکلیف مونده که می شه به گونه دیگری شرط بندی شن.

دلار

  • تکنولوژی پوشیدنی رشد می کنه.

Internet of Things زمینه های جدیدی رو صاف می کنن. وسایل «هوشمند» پوشیدنی، در حالی که نه خیلی در سطح واقعیت مجازی عمل می کنن، توجه بیشتری رو در سال ۲۰۱۶ به خود جلب می کنن. سال ۲۰۱۵ تماشاگر رونمایی از ساعت اپل بود که اولین نسل ساعت هوشمند بود اما انتظار میره که ساعت­های هوشمند بیشتر و وسایل پوشیدنی مشابه در سال جدید ظهور کنن. اینجور وسایلی چشم انداز بازاریابی محلی رو تغییر میدن و کار بیشتری می کنن تا مرزهای میان بازاریابی «آنلاین» و بازاریابی «واقعی» رو نابود کنن.