چرا کاربران دیگر تمایلی به خرید ساعت های هوشمند ندارند؟

0 Comments

حتما یادتون هست که اون اوایل بسیاری تصور می کردن ساعتای هوشمند همون تکنولوژی مهم بعدی هستن و شک نداشته باشین مثل تلفنای هوشمند به ابزارهایی گسترده و پرکاربرد بدل می گردن.

اما این پیش بینی رنگ واقعیت به خود نگرفت و اونطور که شرکت IDC روز دوشنبه اعلام کرد، فروش این اجناس در سه ماهه سوم امسال با افت ۵۱٫۶ درصدی سال به سال روبرو شد.

این خبر البته واسه فروشندگان اسمارت واچا (به غیر از گارمین) خیلی مورد پسند نیس اما یکی از شرکتایی که متحمل بیشترین اندازه ضرر شده اپله که طبق گزارش IDC اندازه فروش پوشیدنی هوشمندش در این برهه حدود ۷۱٫۶ درصد سقوط یافت.

با این همه کوپرتینوییا بازم پیشرو بازار اسمارت واچ دنیا هستن و طبق برآورده های انجام شده ۴۱٫۳ درصد از کل سهم بازار این اجناس رو به خود دادن اما اونطور که IDC اعلام کرده این شرکت تنها ۱٫۱ میلیون اپل واچ رو در سه ماهه سوم امسال به فروش رسونده که در قیاس با ۳٫۹ میلیون دستگاه اعلام شده در مدت مشابه سال قبل افت محسوسی رو نشون میده.

اپل بالغ بر ۴۱ درصد از کل بازار اسمارت واچ دنیا رو در اختیار داره

البته این موضوع تا حدودی هم قابل انتظار بود چراکه سری دوم گجت مورد بحث در آخر این سه ماهه به بازار عرضه گردید اما وقتی به هیجان ایجاد شده در بازار بعد از معرفی نسخه اول اون نگاه می کنین تایید می کنین که کاهش قابل توجه بوده.

طبق دیتای ارائه شده به وسیله IDC، تنها شرکتی که تو یه سال گذشته خوب عمل کرده گارمین بوده. فروش این شرکت تو یه سال گذشته رشدی ۳۲۴ درصدی رو تجربه کرده و بخاطر این جایگاه دوم جهانی رو در میان فروشندگان گجتای پوشیدنی هوشمند به خود اختصاص داده.

لازمه اضافه کنیم ساعتای هوشمند این شرکت دور دو بحث سلامت و تناسب اندام تولید می شن که این دو بخش الان در کانون توجه دارندگان اسمارت واچا قرار دارن. با در نظر داشتن همین موضوع هم اپل یه چند وقت پیش تمرکز خود رو از روی بحث مد به سمت سلامت و تناسب اندام عوض کرد.

سوال اینجاس: به چه دلیل فروش ساعتای هوشمند روندی نزولی داره؟ IDC براین باوره که دلیل تا حدودی به نبود سخت افزار تازه مربوط می شه. اجناس ارائه شده از طرف اپل و Pebble تا اواخر سه ماهه سوم امسال وارد بازار نشدن و گوگل هم اعلام کرده Android Wear 2.0 رو تا سال آینده ارائه نمی کنه و در نتیجه خیلی از علاقمندان به این گروه از اجناس باید مدت زمان زیادی واسه عرضه دستگاه های جدید به بازار منتظر بمونن.

اما مشکل بزرگ تر در این باره توجیه کردن خرید اسمارت واچ هاست. اصلی ترین دلیل واسه خرید یه گجت می تونه وجود هدف روشن و مورد مصرف مشخص واسه اون باشه، پس خیلی از فروشندگان می گن که باید تمرکز خود رو روی بحث تناسب اندام بذارن چراکه این آسونترین انتخابه.

با این همه، هرچه به جلو حرکت می کنیم، پیدا کردن وجوه فرق میان تجربه به کار گیری یه ساعت هوشمند و اسمارت فون نقش مهم تری در بهبود اندازه استقبال کاربران از این دستگاه اجرا می کنه. از سویی مدتیه که شرکتا توانایی ایجاد تماسای صوتی رو هم به ساعتای هوشمند خود اضافه می کنن و در نتیجه پیدا کردن امتیازات این گجتا واسه کاربران مرتبا سخت تر می شه.

البته شرکتای سازنده می تونن با بهبود سخت افزار و نرم افزار اجناس خود تا حدودی کاربران رو راغب به خرید کنن اما دست آخر توجیه رقم زیادی که باید واسه خرید این گجتا پرداخت شه واسه کاربرانی که قبلا می تونستن همین فعالیتا رو با به کار گیری تلفنای همراهشون هم بکنن سخت تر جلوه می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *