هویت بصری برند ایرلاین‌های معروف دنیا

0 Comments

قبل از این در مورد «هویت برند» و «هویت چشمی برند» در Modir TV صحبت کردیم و بر اهمیت کامل بودن المانای چشمی یه برند تاکید زیادی داشتیم. در این مقاله می خوایم تا رو بررسی کنیم. با Modir TV همراه باشین:

۱) هواپیمایی امارات (Emirates)

همه تلاش هواپیمایی امارات این بوده که بتونه تجربه ای لوکس رو در اختیار طیف وسیع تری از مردم بذاره. مثلا ما در طراحی المانای چشمی هواپیماهای این برند می بینیم که به طور خاصی تلاش داره تا به مسافرانش طوری القا شه که انگار (مثلا) تو یه رولزرویس خصوصی چند میلیون دلاری نشسته بودن!

دلار

هواپیمایی امارات فونت انگلیسی مخصوص به خودشو داره. تنها راهی که می تونین این فونت رو در کامپیوتر خود داشته باشین، اینه که اونو از خودشون بگیرین! (که اونا هم به هیچکی نمی دن!).
اتحاد بین بقیه المانای چشمی این برند رو می تونه در تصاویر زیر ببینین:

۲) هواپیمایی قطری (Qatar Airways)

قطریا حس بسیار ناسیونالیستی به برنده ها، تیمای ورزشی، رویدادها و… خود دارن و یکی از مواردی که بسیار به اون پایبندند، اینه که رنگ بنفش پرچم شون رو باید حتما در همه جا استفاده کنن. در ایرلاین اونا هم این رنگ به طور مشخصی واسه خیلی از اِلِمونای داخل هواپیما، سایت، بلیطا، لباس مهمانداران و… مربوط به این ایرلاین استفاده شده.

ورزش

در هویت چشمی برند اتحاد، تمرکز زیادی رو بر لوکس بودن و اشرافی بودن این برند می بینیم. این برند اماراتی همیشه تلاش داشته تا گرون بودن و لوکس (Luxury) بودن تجربه سفر با ایرلاینش رو به مخاطبان خود القا کنه.
به کار گیری ترکیب رنگ آبی و زرد، به صورتی که در خیلی از موارد اندازه رنگ آبی نوشته بیشتر از رنگ زرد اون هستش می تونه القاگر این موضوع باشه:

رنگ آبی می تونه نماد امنیت باشه و رنگ زرد، بیشتر بر بی اعتمادی، نبود امنیت، استرس بالاتر و… شناخته می شه. تسلط رنگ آبی بر رنگ زرد، در بیشتر المانای چشمی این ایرلاین نشون دهنده تمرکز اصلی Lufthansa بر امنیت پرواز داره. یکی از اصلی ترین دلایلی که Lufthansa یکی از پردرآمدترین ایرلاینای جهان بر مبنای اندازه خرید بلیط هواپیما هستش، همین موضوعه.

استرس

مقاله در رابطه:


۵) کاتای پاسفیک (Cathay Pacific)

این هواپیمایی واسه هنگ کنگ هستش. کلمه Cathay، واژه ای بود که در زمانای قدیم، اروپاییا کشور چین رو با اون می نامیدن. Pacific هم به معنی «صلح جو» هستش. المانای چشمی این برند همه هم جهت با القای حس امنیت، صلح و آرامش طراحی و کامل سازی می شن. به کار گیری نوع خاصی از رنگ سبز در بیشتر المانای چشمی این بند، نشون دهنده این موضوعه.
قدیمی ترین ایرلاین ایران (که طبق آمار ، این ایرلاین هنوزم یکی از پرفروش ترین ایرلاینا در خرید بلیط هواپیمای داخلی هستش) در این روزا هیجان زیادی رو میگذرونه. خرید هواپیماهای درجه یه از ایرباس و بوئینگ، کم کم ایران ایر رو به این فکر وامی داره که در میدون بین المللی بتونه فعالیت قوی تر و گسترده تری داشته باشه. شک نداشته باشین یکی از مهم ترین موضوعاتیه که مدیران این هواپیمایی رو درگیر خود می کنه و اهمیت هویت چشمی برند در این مورد خیلی مهمه.

#FacetoFace With #Homa #Griffin At #IranAir Entrance خبرهای جدید در راه س . منتظر باشین #Surprise

A photo posted by IranAir (@iranair) on

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما”، به خاطر تکمیل کادر پروازی خود در رده شغلی مهماندار هوایی از کلیه علاقه مندان دارای شرایط، پس از برگزاری آزمون و قبولی در کلیه دوره های لازم، دعوت به همکاری می کنه. به سایت هما قسمت اخبار هما مراجعه کنین

A photo posted by IranAir (@iranair) on

Good Morning everyone . Have a Nice Weekend We would like to Introduce a New Hashtag for IranAir You can use #weflyiranair whenever you fly with us Thanks to A. Akbari & @mehradwatson for the Suggestion Photo Credit @mehradwatson

A photo posted by IranAir (@iranair) on

حال این که ایران ایر در این مورد و همزمان با تقویت ناوگان خود چه تصمیماتی در مورد هویت چشمی برندش می گیره؛ سوال بسیار مهمیه که باید دید فرهاد پرورش و دیگه مدیران این ایرلاین چه تصمیماتی رو در این باره در پیش می گیرن؟

منبع: http://modir.tv