راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو: عکس‌ها از متون ارزشمند‌تر می‌شوند

0 Comments

روش ایجاد رابطه کاربران و مخاطبان با محتوا چشمی بسیار متفاوت با محتوا متنیه. هر تصویر علاوه بر این که نسبت به متن بیشتر جلب توجه می کنه میتونه محتوا رو در حجمی کم و مدت زمان محدود تری به مخاطب منتقل کنه.

هم اینکه تاثیرگذاری و ثبت در اذهان به وسیله تصاویر موجود در سایت با نوشته ها قابل قیاس نیس. چند سالی از تغییر راه و روش گوگل با در نظر گرفتن همین حقیقت می گذره و این روزا بر کسی پوشیده نیس که عکسا بعضی وقتا از متون مهم تر می شن.
اما همین عکسای دلچسب واسه کاربران بعضی وقتا به مشکل حادی واسه وبمستران تبدیل می شه. تولید عکس بخشی ازه و انتخاب هوشمندانه اون مهمه. اگه شمام از اون دسته مدیران سایت هستین که از خود می پرسین:
با وجود تصاویرخوبی که در بین مطالب قرار داده ام به چه دلیل گوگل تصاویر رو در یافته های نشون نمی ده؟
باید تگ Alt رو واسه تک تک عکسا به کار ببرم؟
فرق فرمتای جور واجور JPEG، GIF و PNGدر انتخاب تصویر بهینه و سئو چیه؟
و…
پیشنهاد می کنیم راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو رو دنبال کنین.

معرفی نکات لازم و راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو

اصول نام گذاری توصیفی تصاویر به زبون ساده
خیلی ساده تره که از نام اصلی خود فایل تصویری بین آپلود اون در مطالب استفاده کنین. درسته که ما همیشه دنبال رو هی راحت تر و بی دردسر هستیم؛ اما کاری پرزحمته!
نامگذاری تصاویر واسه شناساندن کلید واژه به موتور جستجو صورت میگیره. تصاویر باید با نمونه های مشابه خود فرق داشته باشن و اونا هم مثل محتوا بدرخشن. یادتون باشه که رباتای جستجو همزمان با متن تصاویر رو جستجو کرده و یافته ها رو براساس اونا هم طبقه بندی می کنن.
فرض کنین تصویر یه خودرو FORD رو در مورد آخرین تغییرات محصول این شرکت تو یه پست قرار دادین. به کار گیری نام پیش فرضی مثل DCMIMAGE10.jpg که به وسیله دوربین شما تولید می شه خوبه؛ اما بهتر از اون تولید نام متفاوتی مثل Ford-Mustang-LX-Red.jpgه.
در نام گذاری توصیفی به عبارات جستجو شده به وسیله کاربران هم توجه کنین. بد نیس به نمونه های نگاهی بندازین:

• ۲۰۱۲ Red Ford Mustang LX
• Ford Mustang LX Red 2012
• Red Ford Mustang LX 2012
عادی ترین الگو نام گذاری رو رعایت کرده و مثلا نگاه کنین اول سال تولید نوشته شده یا مدل محصول؟ رنگ محصول اولویت داره یا بهتره نام شرکت در اول نام درج شه؟
هر چند که این روش به طور کامل سلیقه ایه اما عادات گوگل و اون چه که رواج پیدا کرده به شکل ترن یا یه روند کاربران رو زودتر به سایت شما هدایت می کنه.