توصیه هایی برای بازاریابی موبایلی

0 Comments

شما در طول روز چند بار موبایل خود رو بر می دارین و با اون کار می کنین؟ شایدً وقتی بیدار میشین، وقتی منتظرید آب دوش گرم شه، وقتی داخل صف تاکسی هستین، وقتی در اتوبوس نشسته اید، قبل اینکه به خواب برید، و فهرستی ناتموم از موقعیتای اینطوری. مسئله اینه که جامعه امروز، در دنیای دیگری با عنوان دنیای اینترنت زندگی می کنه. جهانی که در اون فاصله ما با همه چیز، از جمله شرکت شما، در حد یه کلیکه.

تموم کسب و کارا باید خود رو واسه پدیده ای مثل موبایل و اینترنت همراه آماده کنن، مخصوصاً کار و کاسبیای کوچیکی که تلاش دارن خودشون رو در دنیای اینترنت جا بندازن. ۴ راهنمایی پیش رو به تموم کسب و کارا (چه کوچیک و چه بزرگ) کمک می کنن حضور بهتری در فضای مجازی موبایلی داشته باشن.

در ادامه مطلب با سایت ما همراه باشین.

 ۱- سایت خود رو روی موبایل امتحان کنین

این یه پیشنهاد نیس، بلکه یه الزامه. سایت شما «باید» واسه موبایل بهینه سازی شده باشه. اگه از این موضوع اطمینان ندارین، امتحان کردنش آسونه. می تونین اونو روی گوشیای جور واجور و یا مرورگرهای موبایلی جور واجور امتحان کنین. حتی روی کامپیوترای دسکتاپ و یا لپتاپ هم می تونین با تغییر اندازه صفحه، تغییر اندازه نوشته ها روی صفحه رو بیازمایید. اگه سایت شما با نمایشگرای موبایلی سازگاری نداره، وقت تغییره. سازگاری با موبایل واسه بهینه سازی و یا به کار گیری ابزارای سئو روی گوشیای هوشمند بسیار حیاتیه.

۲- افزونه و تبلیغات موبایلی خود رو داشته باشین

داشتن برنامه تبلیغاتی مرتب روی موبایل، ضرورت دیگری واسه کار و کاسبیای کوچکه. از اونجا که بیشتر کاربران گوشیای هوشمند هنگام به کار گیری این وسیله مستقیماً به دنبال محصول یا خدمات شما نمی گردند، تبلیغات موبایلی این دسته از کاربران رو به سمت شما میکشونه.

اما اگه واقعاً می خواید خود رو از بقیه جدا کنین، اپلیکیشن خاص خود رو داشته باشین. این کار با هزاران روش مختلفی که تنها محدودیت اون خلاقیت شماس می تونه به بازاریابی موبایلی شما کمک کنه.

۳- مشتریان بالقوه خود رو روی موبایل آماده کنین

وقتی خصوصیات حضور موبایلی خود رو تنظیم می کنین، خود رو جای مشتری هاتون بذارین. دیگه کار و کاسبیای مشابه خود رو روی موبایل جستجو کنین. تلاش کنین بفهمین چه دلیلی باعث کشیده شدن یه مشتری تازه به سمت کار و کاسبی شما می شه و چی اونو مجبور می کنه بارها به سایت شما مراجعه کنه.

همونجوری که قبلا هم گفته شد، مشتریان شما همیشهً مشغول به کار گیری موبایل خود هستن؛ از این موضوع استفاده کنین. بهره مندی از یه اپلیکیشن خلاقانه واسه موبایل و یه سایت موافق با نوعای جورواجور گوشیای همراه و مرورگرها، راه بسیار خوبیه واسه اینکه مشتریان وفادار خود رو حفظ کنین. از روان بودن تجربه مشتری روی اپلیکیشن و سایت خود مطمئن شین و به اون اجازه بدین تا جایی که امکان داره دسترسی راحتی به کار و کاسبی شما داشته باشه.

۴- طراحی تعاملی و تفکر محلی رو از یاد نبرین

طراحی ریسپانسیو سایت یکی از گزینه های بسیار جذاب واسه جذب مشتریان جدیده. وقتی کسی مرورگر خود رو باز می کنه تا به دنبال چیزی بگردد، این نوع طراحی می تونه نظر ایشون رو جلب و اونو به گردش در سایت شما تشویق کنه. یه اپلیکیشن مناسب هم در قدم بعدی به مراجعه چندباره ایشون کمک می کنه. طراحی ریسپانسیو اولین قدم واسه ورود به دنیای اینترنت همراه س. این نوع طراحی مشتری تازه رو به شکلی درگیر کار و کاسبی شما می کنه که می تونین با یه برنامه وفاداری مشتریان خوب بهترین استفاده رو از اون داشته باشین.

یه اپلیکیشن فعال و پویا هم به حفظ مشتری کمک و اونو واسه بازاریابی بیشتر آماده می کنه. مثلاً فرض کنین پیتزا فروشی دارین و مشتری شما در صف ثبت سفارش منتظر وایس تاده و گوشی خود رو بالا و پایین می کنه. از راه اپلیکیشن، با یه پیشنهاد خاص مبنی بر پیش غذای مجانی در ازای سفارش، می تونین مشتری خود رو به مراجعه چند باره به کار و کاسبی خود تشویق کنین.

به هر صورت یادتون باشه می تونین از فضای ایجاد شده به وسیله اینترنت و گوشیای همراه، به بی انتها روش ممکن واسه گسترش کار و کاسبی خود بهره بگیرین. مشتریان منتظر ان چیزی به اونا بفروشین. اونا وسیله بازاریابی رو در دست خود دارن و اونو همه جا همراه خود می برن. اونا رو در کار و کاسبی خود درگیر کنین، چون که به احتمال زیاد روی گوشیای هوشمند خود فقط منتظر اولین قدم شمان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *