اهمیت ویدئو مارکتینگ در موفقیت کمپین بازاریابی

0 Comments

اهمیت ویدیو مارکتینگ video-marketing

ویدیو مارکتینگ از اون دسته از فوت وفن هاییه که ضمن تاثیر گذاری بسیار عالی کمتر کسی سراغش میره و این یکی از بدترین اشتباهات بازاریابان آنلاینه.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ چه باور داشته باشین یا نه، این موضوع یه حقیقته که امروزه مردم زمان بسیار زیادی رو واسه تماشای ویدیو به شکل آنلاین اختصاص میدن. در واقع براساس تحقیقی که از راه موسسه comScore منتشر شده، بیشتر از ۱۰۰ میلیون نفر از کاربران اینترنت در دنیا عادت به دیدن ویدئوهای آنلاین دارن.

هم اینکه براساس اطلاعات منتشر شده از طرف شرکت مشاوره بازار Forrester Research تنها یه دقیقه محتوای ویدئویی ارزشی برابر با یه متن با ۱.۸ میلیون کلمه داره – از همین یه مورد می تونین بخوبی به ارزش بسیار زیاد و قوی یه ویدیو نسبت به متن پی ببرین. خیلی از افراد پس از دیدن یه ویدیو کوتاه جذاب و گیرا حتی در حد ۳۰ ثانیه اونقدر توجیه می شن که واسه خوندن کتاب یا متنی به مدت ده دقیقه وقت بذارن. واسه همینه که همیشه تاکید بر قوی بودن ویدیو داریم، چون که ویدیو میتونه تا پیامی رو در کمترین زمان و به شکل موثر ترین شکل به مخاطبین شما منتقل کنه.

به عنوان یه مالک یا مدیر کار و کاسبی، هیچوقت نمی تونین از پس هزینه ها و ضرر و زیان ایجاد شده در نتیجه نبود استفاده یا بی توجهی کردن به به کار گیری ویدیو در فعالیتای بازاریابی خود بر آیید. در این رابطه فقط و فقط باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین به تعداد آدمایی که روزانه به سایتای اشتراک گذاری آنلاین ویدیو سر میزنن. سایت یوتیوب مهمترین و قوی ترین این سایتا هستش که بیشتر از یه میلیارد کاربر ثابت داره – اصلا نمی تونین این تعداد بازدید کننده از یه سایت رو ندیده بگیرین – هر چند که این سایت و وبسایتای مشابه اون الان در ایران فیلتر هستن، اما قرار نیس این فیلتر بودن ابدی باشه؛ پس باید از قبل واسه اون روز برنامه ریزی داشت. سایتای دیگری هم مشابه با این سایت هست که اونا هم حجم بالایی از مخاطب رو به شکل روزانه به سمت خود جذب می کنن، حتی نمونه هایی مثل آپارات رو هم نباید در نبود امکان به کار گیری بزرگان این بازار از قلم انداخت.

امتیازات بسیار زیادی در به کار گیری ویدیو در کمپینای بازاریابی آنلاین شما هست. از این روش می تونین حضوری منحصر به فرد در فضای آنلاین داشته باشین، که کمک بسیار بزرگی به رتبه بندی سایت شما در یافته های موتورهای جستجو مثل گوگل می کنه. بازم که می دونین یوتیوب در اختیار گوگله، پس هر قدر فعالیت بیشتری روی یوتیوب داشته باشین، موقعیت بهتر و بالاتری در یافته های جستجو گوگل نصیب شما می شه. همیشه ویدئوهایی که از قدرت زیادی بهره مند هستن و خیلی وقتا بیشتری روی یوتیوب دیده می شن، واسه کلمات کلیدی معرفی شده واسه اونا در گوگل بهتر نشون داده شده و رتبه بهتری هم به .

به کار گیری ویدیو هم اینکه تاثیر بسیار زیادی در اندازه فروش و تبدیل شدن مشتری بالقوه یا بازدید کننده از سایت شما به مشتری پایانی واسه شما داره. ۶۴% از مصرف کننده ها عموماً پس از دیدن یه ویدیو در مورد محصول مورد نظر خودشون مبادرت به خرید اون می کنن. ویدئوهایی که در مورد معرفی یه محصول یا خدمت به صفحه اصلی یه سایت اضافه می شن، شگفتیای بسیار زیادی رو در اندازه تبدیل بازدید کننده به مشتری ایجاد می کنن، از جمله افزایش ۲۰% اون.

به کار گیری ویدیو موجب افزایش رابطه و وابستگی مصرف کنندگان با اجناس و خدمات یه شرکت شده و موجب افزایش احتمال خرید از راه اونا می شه. بیشتر از ۶۵% مدیران اجرایی در سراسر دنیا عموماً مبادرت به بازدید از سایت یه فروشنده می کنن، پس از اینکه ویدئویی رو که از راه اون فروشنده در مورد محصول یا خدمت ایشون میبینن و هم اینکه ۳۹% از اونا هم عموماً خودشون بطور مستقیم با فروشنده مورد نظر تماس تلفنی برقرار می کنن، اگه که از ویدیو منتشر شده خوششون اومده باشه.

بازاریابی ویدئویی یکی از موثرترین وسایل بازاریابی واسه کار و کاسبیای کوچیک و متوسطه و به اونا کمک می کنه تا سرنخای خود رو با سرعت و کیفیت بسیار بالاتری به مشتری پایانی تبدیل کنن.

اما یه حقیقت دیگه اینکه ۹۳% از بازاریابان آنلاین الان از وسیله ویدیو واسه بازاریابی و فروش و ارتباطات خود در فضای اینترنت استفاده می کنن. این عدد واسه بازاریابانی که در بخش صنعتی (بازاریابی صنعتی) فعالیت می کنن، هم برابر با ۷۶% است که در عمل میشه گفت ویدیو بخش کلی ای از راه هدف دارای محتوا و سئو بازاریابی اونا رو تشکیل میدن.

شاید بتونین از امتیازات حاصل از ویدیو در بازاریابی خود صرف نظر کنین، اما مطمئنا رقبای شما اینجور نمی کنن و بهترین یافته ها رو از این وسیله از اون خود می کنن.

هوشمندانه دست به کار شین و همین امروز به فکر ایجاد یه مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود باشین و اجازه ندین خیلی راحت از جلو بزنن.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

آی بازاریابی بازاریابی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *