اهمیت وبلاگ برای فروشگاه های اینترنتی

blogging-ecommerce

مدیر یه فروشگاه آنلاین هستین؟ اگه فروشگاه شما وبلاگ نداره همین امروز واسه راه اندازی وبلاگ اون دست به کار شین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ ۶۷% سرنخ بیشتر مزیتیه که سایتای تجارت الکترونیک با داشتن وبلاگ از اون بهره مند هستن.

اگه از اندازه تاثیر یه وبلاگ واسه فروشگاه تجارت الکترونیک خود در حیرت هستین، باید به این نکته هم توجه داشت که اعداد و ارقام هیچوقت به ما دروغ نمی گن:

– هر یک دلاری که واسه بازاریابی محتوایی هزینه می شه، سه برابر سرنخ های بیشتر نسبت به بازاریابی سنتی تولید می کنه.

– ۶۰% از مردم پس از اینکه مطلبی رو در مورد یه محصول یا خدمت می خونن، به دنبال پیدا کردن و خرید اون بر میان.

– ۹۰% از خریداران بیشتر محتوای اختصاصی رو به درد بخور می دانند.

– ۸۲% از مشتریان پس از خوندن یه محتوای اختصاصی فکری مثبت تر نسبت به برند مربوطه پیدا می کنن و ۷۸% هم اعلام کرده ان که پس از این مرحله رابطه و احساس بهتری نسبت به برند پیدا می کنن.

اگه تا الان به موثر بودن محتوا و وبلاگ واسه یه سایت شک داشتین، شاید با دیدن این اطلاعات که تنها گوشه بسیار کوچیکی از اثرات محتوا بر سایت های فروش الکترونیکه، یکم از اندازه شک شما کم شد. البته باید به این نکته هم اقرار داشت که وبلاگ تنها فضایی نیس که اگه شما در اون مطالبی رو منتشر کنین، تعداد بازدید کننده ها و مشتریان شما خود به خود زیاد شه، بلکه این اثرات همه وابسته به فاکتورهاییه که تک به تک باید مورد بررسی قرار بگیرن و این مطلب در این رابطه س. در این مطلب به ۷ دلیل تاثیر وبلاگ بر یه سایت فروش آنلاین اشاره شده:

۱. سئو

در بنیادی ترین سطح، وبلاگا فرصتی هستن واسه پر کردن سایت شما با کلمات بسیار غنی از نظر بهینه سازی موتورهای جستجو. به کار گیری مطالب قوی و با کیفیت مثل توری قوی واسه خریدارانیه که سوال هایی جواب داده نشده رو تو سرشونه و از طرفی شما جواب لازم واسه اونا رو در اختیار دارین.

علاوه بر این باید توجه داشت که با منتشر کردن محتوا به شکل منظم و مرتب روی وبلاگ با گذشت زمان این وبلاگ از دید رتبه بندی در یافته های جستجو از اهمیت خیلی بیشتری بهره مند می شه.

ایده اصلی در این رابطه اینه که هر قدر مدت زمان بیشتری، این روند جفت و جور و منتشر کردن شامل روی سایت شما ادامه داشته باشه، افراد جدید بیشتری رو جذب می کنین که باز به سایت شما باز می گردند و مطالب و مقالات قدیمی رو مطالعه می کنن، که همین موضوع موجب بهتر شدن وبلاگ و سایت شما از دید سئو می شه و از طرف دیگه باز موجب جذب افراد جدیدتر شده و این روند ادامه پیدا می کنه که خود مشوقی واسه راه اندازی یه وبلاگ یا ارتقا کیفیت اون می باشه.

۲. کمک به اتخاذ تصمیم خرید

شاید خودتون به شخصه احتیاجی به انجام مطالعه اشاره شده در بالا و رسیدن به این نتیجه که مشتریان قبل از خرید سوال هایی تو ذهن دارن، نداشته باشین – چون که هر فردی فقط با یه روز تجربه خرده فروشی از این موضوع خوب اطلاع داره. در حالی که فروشگاه های فیزیکی از نعمت کارشناسان فروش واسه جواب گویی به این سوالات بهره مند هستن، سایت های تجارت الکترونیک باید عموماً حتی قبل از رسیدن خریداران این سوالات رو پیش بینی کرده و به اونا جواب بدن.

این مرحله دقیقاً مرحله ایه که محتوای وبلاگ مانند نقدها، شکل های جور واجور راهنمای خرید و جداول و نمودارهای مقایسه بسیار به درد بخور و کاربردی ظاهر می شن. این شکل های جور واجور محتوا در وبلاگ ها تاثیر خیلی بیشتری از یه قدم نزدیک تر کردن مشتریان خودتون به فروش داره – در واقع اونا خیلی راحت می تونن موجب جذب مشتریان بالقوه از سایت های دیگری شن که در جواب دادن به این سوالات از مشتریان خودشون موفق نبوده ان.

۳. دسترسی به مشتریان جدید

وبلاگ ها یکی از بهترین وسیله ها واسه معرفی و شناساندن برند و بالا بردن سطح آگاهی بازار هدف نسبت به خودتونه. یه مقاله سرگرم کننده یا آموزنده، خواننده رو به خودش جذب می کنه – و این تاثیر در نوبت بعدی که این افراد واسه خرید کردن آنلاین می شن و البته سایت شما رو هم بخوبی به یاد میارن، تاثیر گذار هستش.

تعدادی از مقالات درج شده در سایت شما با کیفیت بالا جوری بر خواننده های سایت موثر هستن که این خواننده ها مبادرت به اشتراک گذاری مطلب مورد نظر در شبکه های اجتماعی می کنن. این کار نه فقط یه فعالیت روابط عمومی جدید در بین گروه جدیدی از مخاطبین در نظر گرفته می شه، بلکه انگار یه تائید اجتماعی و یه رای اعتماد از طرف شخصیه که خواننده جدید ایشون رو می شناسه. به نظر شما این تاثیر واسه بار اول آشنایی یه فرد با یه برند چطوره؟

۴. دارای شرایط انسانی شدن برند

در میان آمار و اطلاعات فوق، گفته شده که مردم عموماً درباره برنده هایی که محتوای سفارشی تولید و منتشر می کنن، علاقه بیشتری داشته و روابط بهتری با اونا برقرار می کنن. این موضوع به این دلیله که وبلاگ ها موجب می شن تا برنده ها دارای خصوصیات و صفات انسانی شن.

وبلاگ ها از طرف دیگه در نقش سخنگو سایت شمام عمل میکنن؛ یعنی شما دیگه یه فروشنده بدون هویت نیستین که کسی ندونه چه وقتی در کجا حضور داره؛ از این به بعد دارای شخصیتی با نظرات، سبک، لحن صحبت و حس شوخ طبعی مختص خودتون هستین. وبلاگ ها شکل گرفتن یه گفتگوی دو طرفه با مشتریان رو ممکن می سازند که طبیعتاً اونا ارزش اون رو دونسته و از اون استقبال می کنن.

۵. اشاره ضمنی داشتن شما به قدرت و نفوذ

به خصوص واسه بازارهای تخصصی، انتشار دائمی و منظم محتوا در مورد صنعت خودتون موجب می شه تا به عنوان یه فرد و کارشناس ارشد و صاحب نظر در اون موضوع شناخته شید (البته تا وقتی که مطالب منتشر شده در مقالات شما از صحت و اعتبار بهره مند باشه). اگه به اندازه کافی سوال یه نفر رو جواب بدید، احتمال اینکه در نوبت بعدی که بازم سوالی داشته باشه و مستقیم به سایت شما مراجعه کنه، بسیار زیاد می شه.

مثلا فرض کنین که شما یه فروشگاه ابزارآلات دارین و مطلبی رو در مورد چگونگی ساخت یه لونه واسه پرنده منتشر کرده اید. یه نجار آماتور در بازدید از سایت شما از این مطلب استفاده کرده و از اون لذت می برد، از این پس مطمئناً هر وقتی که پروژه جدیدی رو شروع کنه، واسه ایده های جدید و الهام گرفتن به سایت شما سر می زند و فکر می کنین پس از الهام گرفتن، واسه خرید شکل های جور واجور نیاز به کجا مراجعه می کنه؟

۶. ایجاد رابطه با دیگه برنده ها

تنها داشتن یه وبلاگ فرصت های مختلفی رو واسه همکاری با دیگه برنده ها واسه شما ایجاد می کنه. رد و بدل کردن مقالات، انتشار مقالات به نوشته دیگه همکاران یکی از بهترین روش ها واسه لینک سازی روی سایت خودتونه، خصوصاً اگه سایتی که با ایشون رد و بدل کردن می کنین از رتبه خوبی در یافته های جستجو بهره مند باشه.

قسمت بزرگی از فعالیت های سئوسازی رو خودتون می تونید روی سایت انجام بدین و بعضی وقتا هم ممکنه نیاز به ایجاد رابطه با دیگه سایت ها و درج نام خود روی اونا داشته باشین. انتشار مطلب به شکل مهمون روی دیگه سایت ها یه روش و تاکتیک آزموده شده و موثر در این حوزه س که بر مبنای این ضرب المثل ما شکل گرفته که: “هر دست بدهی، همون دست می گیری!”

۷. پخش و منتشر کردن اخبار در مورد اجناس و ترفیعات فروش

در آخر هم نباید هدف ذاتی وبلاگ ها که همون ایجاد ارتباطه رو از یاد ببرم. وبلاگ ها در هسته اصلی خودشون ابزاری واسه انتشار اخبار، نظرات و ایده ها هستن؛ که در مورد سایت های تجارت الکترونیک به صورت انتشار اخبار در مورد اجناس و فروش های شما معنی می شن.

وبلاگ ها بهترین عمکلرد در نمایش و معرفی اجناس جدید یا کمتر شناخته شده از خود نشون میدن و می تونن موجب محبوبیت اونا شن. حتی شاید نیاز نباشه که در محتوای خود به عنوان یه خبر به اون اشاره کنین – بلکه در صورت داشتن یه وبلاگ باکیفیت قرار دادن یه تبلیغ کوچیک به شکل پاپ آپ هم روی اون کفایت می کنه.

مو تن رو گامی بلند واسه زیبایی

فروشگاه اینترنتی روبان؛ یه خرید مطمئن، یه تجربه قشنگتر

آی بازاریابی فروشگاه اینترنتی