اهمیت محتوای تعاملی در بازاریابی

0 Comments

محتوای تعاملیInteractive Content

محتوا بهترین وسیله کار و کاسبی های امروزی واسه رقابت در دنیای بازاریابی دیجیتاله پس باید از اون خوب استفاده کرد.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در سال های گذشته رشد بی سابقه ای داشته. اندازه فعالیت و زمان حضور کاربران این شبکه ها هم روز به روز در حال زیاد شدنه. از طرف دیگه هم همه ساله بر تعداد اپلیکیشن های ارتباطی و پیام رسان اضافه و توانایی های جدیدی هم به اپلیکیشن های موجود اضافه می شه. این آمار واسه بازاریابان تا حدودی نگران کننده س. چون روزانه میلیون ها پست در شبکه های اجتماعی بین کاربران دست به دست می شن. با در نظر گرفتن علاقه کاربران به شبکه های اجتماعی هم بهتره که محتوای چشمی قوی و جذابی واسه این رسانه ها جفت و جور شه. پس تولید محتوای تعاملی و جذاب می تونه مزیت رقابتی بزرگی واسه کسب و کارا باشه. اما بدیش اینه در کشور ما معمولا هر محتوایی بدون بررسی بار علمی و صحت و جهت اون دست به دست می شه. همین امر هم مانند شمشیر دو لبه ای روی روش هدف دار بازاریابی کسب و کارا تاثیر می گذارد. در این مطلب دلایل اهمیت به کار گیری محتوای تعاملی در روش هدف دار بازاریابی دیجیتال مورد بررسی قرار می گیرند.

۷ دلیل مهم به کار گیری محتوای تعاملی در روش هدف دار بازاریابی:

۱. تولید محتوای تعاملی باعث می شه که از رقبای خود عقب نمونید

موسسه بازاریابی محتوایی به کار گیری محتوای تعاملی امروزه رو یکی از موثرترین عوامل موفقیت روش هدف دار بازاریابی کسب و کارا می دونه. چون امروزه تموم کسب و کارا روش هدف دار خود رو به سمت بازاریابی آنلاین جهت میدن. از این رو تولید محتوای کاربر پسندانه امکان حضور موثر در چرخه ی بازاریابی دیجیتال رو با خود به همراه داره.

۲. این نوع محتوا بیشتر می تونه توجه مخاطبان رو جلب کنه

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بیشتر مخاطبان شبکه های اجتماعی بدون خوندن کپشن، عکس های موجود در صفحه ی اصلی حساب کاربری خود رو اسکن می کنن. پس یه محتوای چشمی فوق العاده جهت جلب نظر مخاطب واسه خوندن کپشن پست مربوطه نیازه. پس علاوه بر جلوه ی چشمی، کپشن هم باید جذاب و کاربرپسند انتخاب شه تا مخاطبان رو به مشارکت و همدلی تشویق کنه.

۳. تعامل بیشتر و بهتری با مخاطبان ایجاد می کنه

واقعا محتوای تعاملی محتواییه که دلیل مشارکت مخاطبان و افزایش تعاملات بین کار و کاسبی و مشتری می شه. افزایش تعاملات هم مشتریان بالقوه رو به مشتریان بالفعل تبدیل می کنه. پس این پروسه می تونه کمک بزرگی به پیشبرد روش هدف دار بازاریابی کسب و کارا داشته باشه و اندازه فروش رو هم زیاد کنه.

۴. شناسایی مخاطبان هدف رو ساده تر می کنه

شاید بشه گفت که تولید محتوای تعاملی قوی ترین وسیله واسه شناسایی مخاطبان هدفه. چون فعالیت و مشارکت کاربران در شبکه های اجتماعی برند و سوالات مطرح شده کرد کاملی از مخاطبان هدف رو در اختیار مدیران شبکه های اجتماعی و صاحبان کار و کاسبی قرار می دهد. از طرف دیگه با شناسایی مخاطبان هدف امکان طراحی محصول جدید و پیشرفت محصول هم جفت و جور می شه.

۵. اطلاعات مفیدی از مخاطبان رو جمع بیاری می کنه

جمع بیاری اطلاعات کاربران یکی از رویاهای هر بازاریاب موفقیه که محتوای تعاملی می تونه خیلی راحت به اون جامه عمل بپوشونه. هر چند با تحلیل بزرگ داده های شبکه های اجتماعی هم می توان به اطلاعات کاربران رسید. اما محتوای تعاملی راه میانبری واسه باخبر شدن از اطلاعات مخاطبان و پیش بینی نیازای اون ها رو در اختیار بازاریابان قرار می دهد. این اطلاعات می تونن در تدوین روش هدف دار بازاریابی کسب و کارا هم به درد بخور باشن. یادتون باشه که طرح سوال و جواب به کامنت های کاربران یکی از ساده ترین روش های جمع آوری اطلاعاته.

۶. با شکل های جور واجور محتوا سازگاری داره

معمولا وقتی صحبت از محتوا می شه بیشتر افراد پست های وبلاگی و عکس نوشته های شبکه های اجتماعی رو به خاطر می بیارن. اما جالبه بدونین که شکل های جور واجور مختلفی از محتوا در تولید محتوای تعاملی هست که می تونه در پیشبرد روش هدف دار بازاریابی کسب و کارا اثر داشته باشه. مثلا اینفوگرافیک، محتوای ویدیویی، سوالات نظرسنجی و آزمایش، پر کردن جای خالی با جمله دلخواه و … می تونن گزینه های مناسبی واسه تولید محتوای تعاملی کسب و کارا باشن.

۷. می تونه ارزش مادی و الهی واسه مخاطبان بسازه

کمپین های تبلیغاتی نمونه ای از مهمترین نوع محتوای تعاملی هستن. با در نظر گرفتن این که کمپینهای تبلیغاتی موفق معمولا با استقبال مردم رو به رو می شن. پس در نظر گرفتن ارزش ها و هدایای مادی و الهی واسه مخاطبان دلیل افزایش تعاملات اون ها با کسب و کارا می شه. و اگه این تعاملات به درستی مدریت شن می تونن منتهی به افزایش فروش و بهبود روش هدف دار بازاریابی شن. واقعا می توان گفت که تولید محتوای تعاملی به کار گیری یه جور روش هدف دار خاموشه.

به نظر شما تولید محتوای تعاملی می تونه واسه همه کسب و کارا به درد بخور باشه؟

شما چه ایده هایی واسه تولید این نوع محتوا دارین؟

تا کنون تجربه ی به کار گیری محتوای تعاملی واسه پیشبرد اهداف بازاریابی خود داشته اید؟

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *