اهمیت داستان سرایی برای موفقیت برند

0 Comments

برند شما با چه داستانی شناخته می شه؟ داستان سرایی واسه برند میتونه در موفقیت کار و کاسبی شما اثر داشته باشه؟

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ داستان سرایی یکی از راه های بازاریابی برند واسه جذب مخاطبه. شما از راه داستان سرایی می تونید خودتون رو به مشتری ها معرفی کنین و بگید چه خدمات یا کالاهایی واسه ارائه دارین. داستان اگه رو راست باشه، باعث افزایش رابطه ی میان مشتری و برند می شه و هم اینکه می تونه رابطه عمیقی میان اون ها برقرار می کنه. ۴ موردی که در ادامه ی این مقاله بررسی می کنیم، مواردی هستن که کیفیت داستان سرایی یه برند رو زیاد می کنن.

brand-storytelling داستان سرایی برند

۱. مخاطبان و هدف خود رو به خوبی بشناسین

قبل از تولید محتوای مورد نظر، باید مخاطبان خود رو به خوبی شناسایی کنین. بعد از شناسایی مخاطبان هدف، می تونید اون ها رو به دسته های کوچیک تر تقسیم بندی کنین. متأسفانه خیلی از برنده ها شناخت درستی از مخاطبان خود ندارن. در اینجور شرایطی تولید کردن محتوای در رابطه کار سختیه و بیشتر برنده ها به تولید محتوای عمومی روی می بیارن. محتوای عمومی واسه تبلیغات برند خوبه؛ اما نمی تونه رضایت مشتری های خاص رو جلب کنه.

بعد از اینکه مخاطبان هدف شناسایی شدن، با به کار گیری تولید محتوای مورد نظر می توان رابطه ی عمیقی میان اون ها و برند درست کرد. این محتوا سطح آگاهی مخاطبان رو بالا می برد و باعث ایجاد درگیری میان مشتری و برند می شه. در نتیجه مشتری محصول شما رو خریداری می کنه و اگه انتظاراتش برآورده شد، تبدیل به مشتری وفادار برند شما می شه. اگه هدف از داستان سرایی ایجاد آگاهی در مورد یه محصول جدید باشه، مواردی مانند به اشتراک گذاشتن نقدها و تجربه ی به کار گیری محصول باید در محتوا آورده شن.

۲. خاص باشین

برنده ها با تولید کردن ویدئوهای خاص و جدید می تونن رابطه ی خوبی با کاربر برقرار کنن و اون ها رو به سمت خود جذب کنن. به عنوان مثال فرض کنین شما فروشنده ی کارت های شادباش تولد هستین و می خواهید واسه برند خود تبلیغ کنین. ساختن وید ئویی با این موضوع که یه شخص در روز تولدش کارت شادباش دریافت می کنه، اصلا باحال نیس.

ویدئوهای کلیشه ای نمی تونن مخاطبان زیادی به سمت یه محصول جدید جذب کنن. در اینجور شرایطی شما واسه ساختن یه ویدئوی باحال، باید خودتون رو جای شخصی بذارین که امروز تولدشه و احساسات اون رو به مخاطب نشون بدید. هر چقدر ایده ها جدیدتر و باحال تر باشن، مخاطبان بیشتری به سمت برند جذب می کنن.

brand-storytelling داستان سرایی واسه برندسازی

۳. ساده باشین

اعتبار و صحت، ۲ مورد از مهم ترین عناصری هستن که جذابیت یه ایده رو واسه مخاطب بالا می برند. این عناصر ساده ترین و در عین حال پیچیده ترین مواردی هستن که داستان سرایی و کسب و کار رو به هم وصل می کنن. در این مورد به کار گیری کلمات کلیشه ای، شانس شما رو واسه موفقیت زیاد می کنه. تلاش کنین خودتون باشین و اعتبارتان رو نشون بدید. درواقع باید با حفظ سادگی کاری کنین که برند شما واسه مخاطبان جذاب تر و دوست داشتنی تر به نظر برسه. برند شما کم کم از طرف رقیبان مورد حمله قرار می گیره؛ پس هرچقدر مخاطبان وفادار بیشتری جذب کنین، بهتر می تونید رقیبان رو مدیریت کنین.

۴. داستان رو در محل مناسب به اشتراک بذارین

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از چه پلتفرم و رسانه ای واسه ارتباطات استفاده کنین، باید چیزهای مورد علاقه مخاطبان رو هم در نظر بگیرین. ببینین اون ها بیشتر وقت خود رو در کدوم سایت یا شبکه ی اجتماعی سپری می کنن. به عنوان مثال رادیو محل مناسبی واسه تبلیغ یه برنده؛ اما اگه می خواید مشتری ها رو به صفحه ی فروش هدایت کنین، باید از رسانه ی دیگری استفاده کنین. فیسبوک مناسب ترین شبکه ی اجتماعی واسه برنده ها و کسب و کارهاییه که به دنبال لینک مستقیم واسه هدایت کاربران هستن. مخاطبان دوست دارن در این شبکه ی اجتماعی فعال باشن و این به نفع برند شما هستش. درواقع یه کسب و کار می تونه از این روش یه رابطه دوطرفه با مخاطبان خود برقرار کنه. گروه های فیسبوک به شما فرصت میدن تا ببینین مردم این روزا درباره چی موضوعی صحبت می کنن. اینکه به دنبال چه چیزایی هستن و حاضرن واسه خرید چه محصولی پول بدن.

تبلیغات هدف دار چیه؟

چیجوری شعار تبلیغاتی بسازیم؟

برندسازی زومیت مقالات تبلیغات اینترنتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *