اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک

0 Comments

Instagram and small businesses

شاید ۱۰ سال پیش پیدا کردن فضایی با قدرت اینستاگرام واسه بازاریابی رایگان غیرممکن بود اما حالا که این فضا در دسترس شماس ازش استفاده میکنین؟

به گزارش آلامتو و به نقل از  ibazaryabi.com؛ کسب وکار شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام حضور داره؟ واسه بعضی جواب قطعی به این سوال “بله” است. اما یه سری های دیگه واسه جواب دادن هنوز دست دست کردن می کنن – اون ها درواقع از یادگیری مدیریت و نشر محتوا و . . . تو یه شبکه دیگه ترس و ترس دارن. اگه محصول یا خدمتی رو عرضه می کنین، یه فروشگاه و ویترین در اختیاردارید، یا علم، پیشنهاد یا پیشنهادی واسه اشتراک گذاری با مشتریان خود دارین، در اختیار گرفتن یه حساب کاربری در این شبکه شاید گزینه با ارزش واسه شما تلقی شه. اگه هیچ یه از کارا و فعالیت ها فوق رو انجام نمی بدید، چه!؟پس شایدً اصلاً کسب وکار و درآمدی قانونی واسه خود ندارین.

در ادامه اشاره ای کوتاه دارم به بعضی از مواردی که کسب وکار شما با نبود حضور در این شبکه درواقع از در حال از دست دادنه.

قبل از هر چیز پیشنهاد می کنم این کار رو با داشتن یه حساب ساده در شبکه اجتماعی اینستاگرام شروع کنین، واسه این بخش از کار حتی می تونید با حساب یکی از دوستای خود هم شروع کنین. در این مرحله باید در بخش جستجو اینستاگرام جستجویی رو انجام بدین و ببینین شاید پیش ازاین اصلاً در این شبکه حضورداشته اید و خودتون خبر ندارین. منظور اینه که ببینین که تصویری از کسب وکار شما، فروشگاه شما و یا حتی خود شما بوسیله بقیه در این شبکه به اشتراک گذاشته شده که خود شما خبر نداشته باشین؟ کسی هست که از نام شما پیش ازاین استفاده کرده باشه؟ اگه اینطوریه، کیفیت کار رو چیجوری آزمایش می کنین؟ اگه خودتون بودین این ایرادها و مشکلات بازم مرتکب می شدید یا کاری بهتر و باکیفیت بالاتر ارائه می کردین؟

شما با چرت زدن خود فرصت های بی تعدادی رو از دست می بدید

یادتون باشه که نبود توجه شما به بازار خودتون در اینستاگرام تقریباً برابر با خوابیدن در پشت فرمون اتومبیله. توجه کنین که روندها بیشتر در این شبکه تصویری شکل می گیرند و وقتی که در بخش ها و دیگه شبکه های اجتماعی پخش می شن، گروهی هرچند کوچیک در نقطه ای دیگه سود اولیه ای رو در مورد اون واسه خود کسب کرده ان و شما درواقع به همون اندازه در حریف خود عقب افتاده اید. اگه در اینستاگرام حضور دارین و در بازه های وقتی جور واجور مبادرت به جستجو کلمات کلیدی مناسب و مربوط به کسب وکار خودتون بکنین، خیلی زود با هشتگای عادی در بخش کسب وکار خودتون آشنا می شید. این هشتگا درواقع اطلاعات بسیار ذی قیمتی رو در مورد چیزهای مورد علاقه مشتریان شما در اختیارتون قرار میدن، ایده های جدید و هیجان انگیزی به شما میدن و به خوبی به شما نشون میدن که رقبای شما در حال انجام دادن غلط یا درست چه کارایی هستن. اینستاگرام اطلاع رسانی کرده و به شما الهام می بخشه – اما به کار گیری این فرصت ها تنها وابسته به شماس که تلاشی واسه بهره مند شدن از اون ها می کنین یا خیر؟

اگه کسب وکاری حتی حساب اینستاگرام نداشته باشه، می توان گفت اصلاً هست؟

مشتریان همیشه در جستجوی شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستن. واسه اولین نسل از آدمایی که تجربه به کار گیری شبکه های اجتماعی رو دارن، داشتن یه حساب در شبکه اجتماعی اینستاگرام به یه جور نشون دهنده یه هویت و قدرت اون ها در دوره آنلاین و دیجیتال کنونیه. این مشتریان همیشه آنلاین همیشه “قبل از” جستجو کردن واسه پیدا کردن وب سایت منتسب به یه کسب وکار، حتماً و حتماً مبادرت به جستجو پروفایل یا نمایه اون کسب وکار در شبکه اینستاگرام می کنن. فرض و پایه این موضوع اینه که وب سایت ها عموماً وسیله و ساخته ای استاتیک واسه بازاریابی و تبلیغاته و می تونه جزء یه تبلیغات طبقه بندی شده قرار گیرد. اما اینستاگرام بیشتر می گوید و بیشتر نشون می دهد و بیشتر داشتن و شنیدن و خوندن هم درواقع نگرانی و انتظار امروز تموم مردمه. پس به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که اگه در این شبکه حضور نداشته باشین، ممکنه در نظر مردم به عنوان منبعی قابل اعتماد پذیرفته نشید.

به کدوم یه اعتماد می کنین؟

از راه نشون دادن محتوا منظم و مرتب و یه عنصر انسانی، شبکه اجتماعی اینستاگرام عموماً ایجاد تعامل و اعتماد کرده و می کنه. این شبکه صدا و تصویری در اختیار مقام ارشد و رسمی یه کسب و قرار داده و به ما مخاطبین اجازه می دهد تا همیشه اطلاع داشته باشیم که در لحظه در اونجا چی در جریانه. به اون فکر کنین . . . شما مسئولیت آرایش و کوتاه کردن مو حیوان خونگی رو رو دوش یه آرایشگری می گذارید که همیشه در محل دلخواه شما حضور پیدا می کنه، راهکارهایی واسه کوتاهی مو و نگهداری از حیوانات خونگی رو با شما به اشتراک می گذارد، سؤال های شمارو جواب می دهد و همیشه عکس هایی از حالت قبل و بعد کوتاهی می حیوانات سپرده شده به خودشو به اشتراک می گذارد یا آرایشگری که تنها یه نشانی اینترنتی کوتاه و ثابت در اختیار داشته و هیچ مطلب خاصی غیر از چند عکس قدیمی رو روی وب سایت خودش منتشر نکرده.

اگه در اینستاگرام حضور ندارین، یکی از بهترین و آسون ترین فرصت ها در شبکه های اجتماعی واسه جمع بیاری مخاطب رو از دست می بدید

نکته قابل توجه قبل از هر چیز تعامله، بعد اعتماد و بعد جمع مخاطبین شماس. داشتن گروهی از مخاطبین یکی از بهترین راه ها واسه بازاریابی و رشد کسب وکار خودتونه. اینکه چه خدماتی ارائه می کنین، چی می خرید یا می فروشید، اهمیتی نداره، به هرحال شما تو یه بخش کارشناس هستین و مشتریان شما چیزی واسه یادگیری از شما دارن و البته این رابطه دوطرفه س. اینستاگرام یه رسانه قوی رو واسه در رابطه شدن شما و جامعه مخاطبین شما با همدیگه جفت و جور کرده و از این روش رشد این جمعیت و افزایش فروش و هم اینکه افزایش فرصت های پیش رو رو ممکن ساخته.

پس به این شبکه وارد شید و خودتون رو معرفی کنین! دنیایی از مخاطبین در انتظار شما هستن!

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *