انواع مکمل روی

0 Comments

روی، یه ماده ی معدنی مهمه که بیشتر افراد، روزانه مقدار کافی از اون رو دریافت نمی کنن.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ مصرف یه مکمل زینک خوب، روش مناسبی واسه جلوگیری از یه مریضی به نام کمبود روش. کمبود روی اگه درمان نشه، می تونه بیشتر منتهی به کند شدن بازسازی زخم، محدود کردن کارکرد مغز، ریزش مو، اسهال و ضایعات پوستی شه.

اگه شما زینک کافی از رژیم غذایی تون دریافت نمی کنین، باید یه مکمل زینک خوب استفاده کنین مخصوصا از اون جایی که بدن شما نمی تونه به تنهایی زینک تولید کنه.

منابع غذایی زینک

زینک، یه ماده ی معدنیه که در منابع غذایی بسیاری هست، از جمله غلات صبحونه غنی شده، غذاهای دریایی، گوشت قرمز، غلات کامل و مخمر آبجو. اگه شما نمی تونید یه رژیم غذایی متعادل داشته باشین که شامل بعضی از این موارد باشه، مصرف یه مکمل زینک خوب واسه حفظ سلامتی تون، لازمه.

اگه الان هر روز یه مولتی ویتامین خوب مصرف می کنین، ممکنه مصرف مکمل زینک واسه شما لازم نباشه. زینک زیادتر از اندازه می‎تونه درست به اندازه دریافت نکردن زینک کافی، خطرناک باشه پس پیشنهاد می شه که با دکتر تون صحبت کنین. واسه تعیین نوع مکمل زینک و اینکه اصلا لازمه هرگونه مکمل زینکی استفاده کنین یا نه، آزمایش لازم رو انجام بدین.

شکل های جور واجور مکمل روی

شکل های جور واجور مختلفی از مکمل های زینک وجود دارن، بعضی از اون ها بهتر از بقیه هستن که می تونن در بیشتر مکان ها خریداری شن. بعضی از شکل های جور واجور مکمل های زینک عبارتند از:

  • سولفات روی (که می تونه باعث التهاب معده شه)
  • کی لیتای اسید آمینه زینک (که ممکنه کمی گران باشه)
  • گلوکونات روی (که یه نوع خوبه)
  • زینک موضعی (واسه بعضی مریضی های پوستی ناچیز و زخم های سرد به کار می رود)
  • اکسید روی (در جفت و جور ی بعضی ضدآفتاب ها و کرم ها مورد استفاده قرار می گیرد)

بعضی از شکل های جور واجور روی که از همه بهتر جذب می شن، عبارتند از:

سیترات روی، استات روی، پیکولینات روی.

زینک خوراکی رو با مواد غذایی که مانع جذب می شن مانند سبوس، پروتئین، قهوه، فیتات ها، فسفر یا کلسیم مصرف نکنین. زینک رو مانند تموم مکمل های ویتامین و مواد معدنی در جای خشک و خنک و دور از تابش مستقیم خورشید و دور از دم دست کودکان نگهداری کنین.

مشکلات جانبی مکملای روی

اینکه چه نوع مکمل زینکی باید استفاده کنین، تا حد زیادی به این بستگی داره که اون رو واسه چه مصرف می کنین. دکتر شما می تونه در این مورد به شما کمک کنه. مصرف زینک زیادتر از اندازه، مشکلات جانبی جدی داره. بعضی از این مشکلات جانبی عباتند از:

درد شکم، تهوع، تب، سرفه، اسهال، خواب آلودگی، استفراغ، بی قراری.

اگه شما بیشتر از ۱۰۰ میلی گرم زینک در روز استفاده کنین، ممکنه نتیجه ی اون کم خونی، مشکلات قلبی، ناراسایی سیستم ایمنی بدن، کمبود مس، کاهش HDL با کلسترول خوب باشه. تحریک معده، یه آسیب جانبی دیگه زینکه، البته اگه اون رو همراه غذا مصرف نکنین.

آدمایی که مریضی ها یا امراض خاصی دارن، اگر احساس می کنن دچار کمبود روی یا بقیه مشکلات سلامت هستن، باید با پزشکشون مشورت کنن. همه ی ادما از اهمیت زینک و اینکه زینک در بدن ما ذخیره نمی شه، باخبر نیستن.

زینک با یه رژیم غذایی خوب، به بهترین شکل جذب می شه. مطمئن شید که در داخل محدوده های پیشنهاد شده روزانه واسه سن و جنسیت تون باقی می مونید.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

مجله تناسب اندام مکمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *