استراتژی پیشرفت در کلمات کلیدی

هدف گذاری واسه پیشرفت در کلمات کلیدی

واسه انتخاب روش هدف دار مناسب جهت پیشرفت در کلمات کلیدی مورد نظر خود و مربوط به سایت، شما باید چندیدن نکته رو در روش زوم کرده و قدم به قدم اهداف خود رو مشخص کنین. واسه سایتای تازه تاسیس و کوچیک رقابت در بعضی کلمات کلیدی بسیار سخته چون با رقبایی قدیمی و قوی روبرو هستن. ولی این نباید موجب نا امیدی شما یا روی آوردن به روشای سئو کلاه سیاه و فریب موتور جستجو شه. موفقیت در اهداف جدید به سه عامل زیر وابسته:

  • سرعت ایندکس صفحات جدید سایت شما
  • زمان لازم واسه کسب رتبه مناسب در کلمات کلیدی هر صفحه از سایت
  • وضعیت رقبای شما در اون کلمات و اندازه فعالیت و سرمایه گذاری اونا.

در گذشته با منتشر کردن مطلبی با عنوان انتخاب روش هدف دار سئو به مقایسه دو روش لینک سازی و تولید محتوا پرداختیم، اگه شما روش تولید محتوا رو برگزیده و قصد ارائه محتوایی به درد بخور و تخصصی در سایت خود رو داشته باشین؛ در این مقاله می خوایم برنامه ای مشخص واسه روش هدف دار تعیین کلمات کلیدی سایت و مطالب جدید به شما ارائه بدیم تا شانس بیشتری جهت رقابت با سایتایی که در مورد کاری شما فعال هستن داشته باشین. موفقیتای یهویی که در زمان کوتاهی بدست میان به سرعت و با کوچیکترین تغییری از دست میرن، واسه کسب موفقیت و دووم اون شما باید راهی مشخص و درست رو در نظر گرفته و با رسیدن به اهداف کوچکتر راه رو واسه اهداف بزرگتر خود صاف کنین. پیشرفتای مقطعی و آروم این امکان رو به شما می ده که همزمان با افزایش تعداد بازدیدکننده نقاط ضعف سایت رو شناسایی کرده و بازدهی رو به بیشترین حد ممکن برسونین.

مراحل پیشرفت در کلمات کلیدی

انتخاب کلمات در این راه برعهده شما و متناسب با زمینه کاری سایت هستش ولی راه اصلی واسه هر سایتی میتونه برابر باشه.

پیشرفت در کلمات کلیدی

قدم اول

لیستی کامل از کلمات کلیدی مورد نظر خود جفت و جور کرده و هر گزینه ای که میتونه واسه شما مناسب باشه رو در نظر بگیرین، لیست شا باید شامل موارد زیر باشه:

  • شناسایی کلماتی که رقبای اصلی شما در صفحات اول تا سوم گوگل نیستن.
  • کلمات عمومی در مورد کاری شما
  • کلمات تخصصی و مربوط به زیمنه کاری سایت

قدم دوم

سایتای حریف در موضوع کاری خود رو شناسایی کرده و تمرکز خود رو بر کلماتی بذارین که توجهی به اونا نشده. شناسایی کلمات کم رقابت و کسب رتبه مناسب در نتایج جستجوی گوگل میتونه موجب جذب سریع بازدیدکننده و بهتر شدن وضعیت عمومی سایت شه. در این مرحله نیم نگاهی هم به کلمات عمومی و تخصصی کار خود داشته و به درستی از اونا در مطالب خود بهره ببرین.

  • هدف گذاری بر کلماتی که رقبای شما در صفحه دوم یا سوم گوگل هستن.
  • به کار گیری کلمات عمومی و تخصصی واسه حفظ رابطه موضوعی سایت با اونا در دید موتورهای جستجو.

قدم سوم

در این مرحله شما تعداد محدودی ورودی از موتورهای جستجو داشته و جایگاه خود رو در یافته های بهتر کرده اید. اعتبار سایت و رتبه الکسا پیشرفت مناسبی داشته و آمادگی رقابت در کلمات کلیدی سخت تر رو دارید. کلماتی رو هدف بذارین که رقبای شما به اونا توجه میکنن ولی در ردیف اهداف اصلی قرار ندارن یا کمتر مطالبی در موردشون منتشر میکنن.

  • کلماتی که جایگاه رقبای اصلی شما در صفحه دوم گوگله.
  • کلمات تخصصی و مربوط به زمینه کاری سایت یا شرکت.

قدم چهارم

در این مرحله سایت شما باید به وضعیت مطلوب نسبی دست یافته باشه. افزایش ورودیای گوگل، رابطه با کاربران از راه بخش نظرات و داشتن مشتریان یا بازدیدکنندگان ثابت و وفادار از نشونه های آمادگی شما واسه قدم بعدی و هدف گذاری در کلمات کلیدی جدیده.

در این مرحله کلمات کلیدی اصلی رو مورد هدف قرار داده و رقبای خود رو در صفحه اول گوگل بگذرونین. تا این مرحله کلمات راحت و کم رقابت رو به خود اختصاص دادین و حالا زمان اون رسیده که به اهداف بزرگتری فکر کنین. فعالیت در شبکه های اجتماعی و کسب لینکای به درد بخور و در رابطه در کنار تولید محتوای مناسب میتونه شانس شما رو واسه کسب جایگاه رقبا در نتایج جستجوی گوگل زیاد کنه.

در تموم این مراحل واسه انتخاب کلید واژه مناسب باید از امکانات رایگانی مانند وسیله Keyword Planner بهره ببرین تا زمان و انرژی خود رو واسه عباراتی که هیچ وقت از طرف کاربران استفاده نمی شن تلف نکنین. هم اینکه بررسی سایتای رقبا، انجمنای تخصصی و سوالات کاربران در سایت میتونه ایده های خوبی واسه مطالب بعدی سایت، کلمات کلیدی هدف و جلب توجه کاربران در اختیار شما بذاره.