آموزش کار با ابزار Keyword Planner

0 Comments

وسیله Keyword Planner

گوگل تازگیا سرویس جدیدی به نام Keyword Planner رو معرفی کرده که امکاناتی خاص واسه انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو به شما ارائه می ده. همونطور که در مقاله خداحافظی با وسیله Keyword Tool هم اشاره کرده بودیم وسیله Keyword Planner جانشین مناسبی واسه اون هستش. با وجود تغییراتی خیره کننده و کاهش امکانات اون نسبت به گذشته، اضافه کردن بعضی قابلیتای جدید مانند ترکیبات کلمات کلیدی و رابطه مستقیم با ادوردز میتونه موجب موفقیت این وسیله و رضایت کاربران از اون شه.

قبل از شروع به کار با وسیله Keyword Planner و یا مطالعه این آموزش به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بدیش اینه دسترسی به این وسیله از ایران بسته شده و گوگل هیچ پیغامی در این رابطه به شما نمیده که این موجب پریشونی و گیجی کاربران ایرونی شده. واسه ورود به اون و به کار گیری امکانات ادوردز باید آی پی خود رو تغییر داده یا از نرم افزارهای ف-لتر شکن استفاده کنین.

ایجاد رابطه با بخش تبلیغات گوگل و سفارش پلنای تبلیغاتی در وسیله Keyword Planner موضوع بحث این مقاله نبوده و اینجا به شما آموزش می دیم که چیجوری اندازه جستجوی ماهانه یه عبارت رو محاسبه کنین و از بین چند گزینه احتمالی بهترین رو انتخاب کنین.

وبسیما به شما پیشنهاد میکنه از فیلم آموزش Keyword Planner واسه یادگیری سریع و کامل این وسیله استفاده کنین.

آموزش جستجوی کلمات در Keyword Planner

قبل از هرچیز شما باید یه حساب Gmail داشته باشین تا از راه اون به بخش Google Adwords دسترسی پیدا کنین. پس از ورود به صفحه ادوردز با محیطی مشابه تصویر زیر روبرو میشین که جهت دسترسی از طریق Keyword Planner از منوی بالا و بخش Tools & Analysis باید به صفحه مربوط به اون برید.

وسیله Keyword planner

محل قرار گرفتن وسیله Keyword planner در منوی ادوردز

در این صفحه شما با تصویری مشابه چیزی که در شکل زیر نشون داده شده روبرو میشین و واسه ادامه کار با سه وسیله اصلی روبرو هستین. واسه تعیین تعداد جستجوی یه کلمه در ماه شما باید گزینه اول یعنی Search for keyword and ad group ideas رو انتخاب کنین. با اینکار در صفحه وسیله Keyword Planner بخش جدید باز می شه که محل وارد کردن کلمات کلیدیه.

جستجوی کلمات کلیدی

بهترین گزینه واسه تعیین تعداد جستجوی کلمات کلیدی

در این بخش شما با چند فیلد واسه سفارشی کردن جستجوی خود مواجه میشین. در بخش ۱ شما کلمه یا عبارت مورد نظر خود رو وارد میکنین، هم اینکه می تونین گروهی از کلمات رو واسه بررسی معرفی کنین که باید با کاما از همدیگه جدا شن و یا هر کدوم رو در خطی جداگونه وارد کنین.

بخش ۲ واسه معرفی صفحه ای از سایت هدف و یا کل سایت مورد نظره. وارد کردن نشانی یه سایت نه فقط انتخاب شما رو محدود نمی کنه بلکه به Keyword Planner کمک میکنه تا ایده های دیگری هم متناسب با محتوای سایت مورد توجه به شما معرفی کنه. بخش ۳ مربوط به انتخاب زمینه کاری و بهبود پیشنهادات ارائه شده و در واقع یه جور فیلترینگ واسه یافته هاس.

آموزش Keyword planner

آموزش به کار گیری بخشای جور واجور Keyword planner

در بخش ۴ شما با سه انتخاب واسه تعیین کشور آدمایی که جستجو میکنن، زبون اونا و نوع موتور جستجو دارین که موجب بهبود پیشنهادات این وسیله در مورد کلمه مورد نظر شما و نمایش تعداد واقعی جستجوی کلمه با این شرایط می شه. بخش دیگری به نام Negative Keywords معرفی شده که کلماتی رو از پیشنهادات احتمالی حذف می کنه. مثلا اگه شما عبارت “کلید واژه” رو مورد بررسی بذارین، عبارت “آموزش لغات انگلیسی” هم به شما پیشنهاد میشه و با قرار دادن کلمه “انگلیسی” در بخش Negative Keywords وسیله Keyword Planner نتایجی که شامل این عبارت هستن حذف می شن.

بخشای ۵، ۶ و ۷ بیشتر واسه آدمایی که قصد تبلیغات در ادوردز و گوگل رو دارن کارایی داشته و واسه انتخاب یه کلید واژه از بین چند گزینه مشخص و هدف گذاری یه سایت، کارایی خاصی ندارن. در آخر و با فشردن دکمه Get ideas در بخش ۸ می تونین یافته های بررسی خود رو ببینین.

پیشنهادات keyword planner

صفحه نمایش پیشنهادات گوگل و تعداد جستجوی هرکدوم در ماه

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که شما هر زمان بخواین می تونین از نوار بالای صفحه Keyword Planner کلید واژه مورد نظر خود و یا سایت هدف رو تغییر بدید و احتیاجی به گذروندن مراحل قبلی نیس. هم اینکه سایدبار سمت چپ امکان محدود کردن یافته ها رو واسه شما جفت و جور کرده.

در این صفحه پیشنهاد میکنیم تا روی بخش Keyword Ideas کلیک کنین تا نمایشی مناسب از تعداد جستجوی کلمات مورد نظر خود در بخش اول و تعداد جستجوی کلمات پیشنهادی Keyword Planner در بخش دوم داشته باشین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که الان تنها یافته های مربوط به Exact Match واسه هر عبارت نشون داده میشه. با اینکه امکان انتخاب حالتای Broad و Phrase هم واسه کاربران ایجاد شده ولی تغییری در یافته های اعمال نمیشه. ممکنه در آینده گوگل دسترسی به این بخشا رو هم واسه کاربران آزاد کنه که در اینصورت Keyword Planner وسیله بسیار بهتری نسبت به Keyword Tool هستش.

تجربه شما در به کار گیری این وسیله چیجوری بوده؟ به نظر شما معرفی Keyword  Plannerd یه قدم رو به جلو از گوگل بوده و یا انگار دسترسی کاربران رو به اطلاعات کاهش داده؟ تجربیات خود از کار با این وسیله جدید رو در همین صفحه با بقیه به اشتراک بذارین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *