آموزش حرفه ای گوگل آنالیتیک

0 Comments

آموزش Google Analytics

در دوره آموزش گوگل آنالیتیک یا همون Google Analytics تمرکز ما بر آموزش مفاهیم اصلی و آشنایی با گزارشات و امکانات وسیله آمارگیر گوگله. این دوره طی یه گارگاه ۴ ساعته و تو یه روز به شما ارائه میشه، کلیه آموزشا در پنل آمارگیر گوگل و با به کار گیری سایتای پربازدید آموزش داده شده و در آخر فیلم دوره به همراه فایل پرزنتیشن در اختیار شما قرار میگیره. مهمترین موارد آموزش در کارگاه گوگل آنالیتیک به توضیح زیره:

  • معرفی مفاهیم و کلمات کاربردی وسیله
  • معرفی ساختار حساب کاربری و امکانات اولیه
  • سیستم فیلترینگ و محدود کردن آمار
  • تعریف هدف در سایت (Goal)
  • تعریف کمپینای تبلیغاتی و نظارت دقیق بر اونا (Campaign)
  • تحلیل رفتار کاربران در محیط سایت (Events)
  • معرفی و به کار گیری وسایل سیستم گزارشات گوگل آنالیتیک
  • گزارشات بخش Audience
  • گزارشات بخش Acquisition
  • گزارشات بخش Behavior
  • گزارشات تخصصی و شخصی سازی شده

واسه اینکه دید بهتری نسبت به دوره آموزش Google Analytics داشته باشین اول تعریف درستی از این وسیله و امکانات اون داریم.

گوگل آنالیتیک چیه؟

الان وسایل بسیاری واسه جمع آوری اطلاعات کاربران روی سایت وجود دارن که هرکدوم قابلیتا و ویژگیای منحصر بفردی دارن ولی بهترین و کامل ترین وسیله موجود گوگل آنالیتیکه که حتما بوسیله شرکت گوگل و مجانی ارائه شده.

واسه یه مدیر و برنامه ریز مارکتینگ مهمتر از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و استفاده اوناس.

آموزش google analytics

گوگل آنالیتیک وسیله ها و گزارشات متنوعی به ما ارائه میکنه که پروسه تحلیل و اراده کردن رو آسون تر می کنن. قبل از هرچیز سه نکته مهم در مورد گوگل آنالیتیکز رو بدونیم:

  • گوگل آنالیتیک ابزاری واسه تحلیل رفتار کاربران و استفاده اون واسه بهبود رفتار همون کاربرانه.
  • گوگل آنالیتیک یه راه حل درمانی نیس، بلکه تنها ابزاری واسه شناخت مشکلات و تواناییای سایت شماس. واسه استفاده بهینه از اون نیازمند افراد متخصص و صاحب نظر هستیم.
  • به کار گیری گوگل آنالیتیک چرخه ای از تحقیق، بررسی و هدف گذاریه. هر هدف و رفتار ما نتایجی به دنبال داره که مقدمه تحلیلای جدید هستن.

گوگل آنالیتیک چه کاربردی داره؟

این وسیله قوی به ما کمک میکنه تا “هدف گذاری” درستی داشته باشیم، هدف گذاری فرق بازدید با ارزش و بی ارزش رو مشخص میکنه.

هدف اول ما جذب ترافیک است که مسیرهای مشخصی واسه اون داریم. مهمترین مسیرها عبارتند از؛ تبلیغات، سئو، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات آفلاین.

هدف دوم ما راهنمایی بازدیدکننده به صفحات هدف است، معیارهای تعیین این تبدیل رفتارهاییه مانند؛ اضافه کردن یه آیتم به سبد خرید، دسترسی به یه ویدیو، دیدن فرمای سفارش و تماس، دیدن شماره تماس با بخش فروش.

هدف سوم تبدیل کاربران راهنمایی شده به مشتری پایانی است. در این مرحله کاربر باید آخرین فعالیت خود واسه تبدیل به یه بازدید موفق رو انجام بده. بعضی نمونه ها عبارتند از؛ خرید و پرداخت آنلاین، تکمیل و ارسال فرم، تماس با بخش فروش، نمایش یا دانلود ویدیو، ارسال دیدگاه

جواب دهی به مهمترین سوالات مدیر سایت

به عنوان مدیر سایت یا مدیر بازاریابی، واسه ایجاد ساختار مناسب، قبل از هر چیز نیازمند جواب گویی به سه سوال اساسی هستیم:

  1. به چه دلیل ما یه سایت داریم؟
  2. سایت ما چه کاری انجام می ده؟
  3. دوست داریم کاربران چه رفتاری در سایت ما داشته باشن؟

در این دوره تلاش میکنیم مهمترین سوالاتی که یه مدیر بازاریابی باید بدونه رو جواب بدیم. آمارها و گزارشات دریافت شده از گوگل آنالیتیک به ما کمک میکنه تا جواب درستی واسه هر کدوم از سوالات زیر داشته باشیم. سوالاتی که میتونن نقشی اساسی در هدف گذاری و تعیین روش هدف دار داشته باشن.

۱- کارکرد سایت من کلا چطوره؟

  • کدوم صفحات بازدید بیشتری دارن؟  Top Pages
  • چند درصد از کاربران جدید هستن و چند درصد تکراری؟ Unique Visitors
  • بطور متوسط چه وقتی روی سایت من صرف میکنن؟ Time on Page
  • ضریب خروج سایت من چقدره؟ Bounce Rate
  • سرعت بارگذاری صفحات چقدره؟ Page Speed
  • صفحات من واسه موبایل بهینه هستن یا نه؟ Mobile Friendly

۲- چه کسائی از سایت من بازدید میکنن؟

  • از چه نوع دستگاه، صفحه نمایش یا مرورگری بهره میبرن؟
  • در چه ساعات و چه روزهایی بازدید بیشتری دارم؟
  • از کدوم مناطق و استانا بیشتر وارد سایت من می شن؟
  • کاربران با موبایل وارد می شن یا دسکتاپ؟

۳- از چه درگاهی بازدید کننده جذب میکنم؟

  • چند درصد از بازدیدکنندگان من از موتورهای جستجو هستن؟
  • چه کلماتی رو واسه ورود به سایت من جستجو میکنن؟
  • چه صفحاتی بازدید کننده بیشتری جذب میکنن؟
  • چند درصد از بازدیدکنندگان از تبلیغات وارد سایت می شن و هزینه هر بازدید واسه من چقدره؟
  • شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر بازدید سایت من داشتن و کدوم یکی مفیدتر بوده؟

۴- کاربران چه رفتاری در سایت من دارن؟

  • کدوم لینکا بیشتر کلیک می شن؟
  • کدوم گزینه ها در منو پرطرفدار تر هستن؟
  • بنرهای تبلیغاتی چقدر جذاب هستن؟
  • چه صفحاتی کاربران رو به بیرون از سایت هدایت میکنن؟
  • چند درصد کاربران ویدیو تماشا میکنن؟
  • کدوم بخش از صفحه اصلی بیشترین توجه رو به خود جلب میکنه؟

۵- راه حرکتی کاربر چقدر هدفمنده و چند درصد به مشتری تبدیل می شن؟

  • هدف گذاری واسه تعیین کاربر به درد بخور و کاربر بی ارزش
  • ساخت کمپین و تحلیل تاثیر اون
  • تحلیل راه حرکتی کاربر و حذف مسیرهای انحرافی
  • تحلیل رفتار کاربر در هر صفحه
  • شناسایی کلمات کلیدی با پتاسنیل بالا و صفحات هدف

مهندس امین اسماعیلی

  • فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشکده فنی دانشگاه تهران
  • مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما
  • مشاور سئو بهترین استارت آپای ایرونی
  • مشاور سئو معتبر ترین وبسایتا و شرکتای ایران
  • نویسنده بیشتر از ۱۰۰ مقاله معتبر در مورد سئو و بهینه سازی
  • طراح و برنامه نویس بین المللی روباتای نرم افزاری

آموزش گوگل آنالیتیک

مشاهده گواهی مدرس در سایت گوگل

آموزش ویدئویی Google Analytics

برگزاری دوره های حضوری آموزش گوگل آنالیتیکز تجربه ای گرانبها واسه شناخت نیاز شرکت کنندگان و مخاطبان این وسیله قوی واسه ما بوده. با در نظر گرفتن سختیای شرکت حضوری در این کارگاه و برگزاری اون در شهر تهران کاربران زیادی درخواست داشتن که این مجموعه به صورت ویدئویی جفت و جور و عرضه شه. الان می تونین با مراجعه به صفحه آموزش حرفه Google Analytics این مجموعه مهم رو خریداری و دانلود کنین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *